واکاوی دلایل تداوم سوددهی و بازارگشایی غول ارتباطات کشور براساس آخرین آمار منتشره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور از مرز بیسابقه ۱۵۰درصد عبور کرد. به گزارش آیسیتینیوز، این آمار در نگاه نخست باید در حکم اشباع بازار کشور در حوزه ارتباطات سیار و تثبیت سهم و […]
واکاوی دلایل تداوم سوددهی و بازارگشایی غول ارتباطات کشور
براساس آخرین آمار منتشره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور از مرز بیسابقه ۱۵۰درصد عبور کرد. به گزارش آیسیتینیوز، این آمار در نگاه نخست باید در حکم اشباع بازار کشور در حوزه ارتباطات سیار و تثبیت سهم و درآمد اپراتورها و شرکتهای فعال در این حوزه باشد. اما آمار و گزارشهای منتشره از نهادهایی همچون سازمان رگولاتوری و سازمان بورس کشور گویای آن است که رشد سهم همراهاول از بازار ارتباطات کشور و متعاقب آن افزایش درآمدهای این اپراتور، همچنان سیر صعودی خود را حفظ کرده است. براساس خروجی مجمع عمومیعادی سالیانه همراهاول (سهامیعام) که روز پنجشنبه ۳۰اردیبهشتماه در برج ستاره ونک تهران برگزار شد و به صورت عمومی و زنده نیز از طریق نشانی Live.mci.ir در اختیار سهامداران این شرکت قرار گرفت، گزارش هیأتمدیره، حسابرس و بازرس قانونی درخصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ حکایت از تداوم افزایش درآمد و سوددهی این اپراتور داشت. براساس گزارش اخوان بهابادی؛ مدیرعامل همراهاول برای سهامداران این اپراتور درآمد عملیاتی همراهاول در پایان سال۹۹ با رشد ۳۵درصدی به ۲۳هزار و ۴۳۳ میلیاردتومان رسیده است. بر این اساس روند رشد سود خالص شرکت اصلی هم به این شکل بوده که با رشد ۲۰ درصدی به چهارهزار و ۳۳۵ میلیاردتومان در سال گذشته رسیده و نهایتاً هم سود هر سهم به ۲۲۵۸ ریال رسیده است. نکته قابلتوجه در گزارش مذکور اینکه روند رشد درآمد خدمات داده به میزان ۱۳هزار و ۱۲۰ میلیاردتومان در سال ۱۳۹۹ ادامه یافته که مجموع سهم آن از درآمد عملیاتی شرکت ۵۶ درصد میشود.
برخی از اهم آمار ارائه شده در مجمع همراهاول
*توزیع سود ۲۰۸۰ ریالی بهازای هر سهم
*سرمایهگذاری گسترده در استارتآپها و کسبوکارهای بومی
*مدیریت ترافیک برای ارائه بهترین تجربه به مشتری در ایام کرونا
*استفاده ۱۴۷ هزار مدرسه از شبکه آموزشی «شاد»
*رسیدن به رکورد ثبت یکصد میلیون سیمکارت(HLR)
*فروش ۱۰٫۵ میلیون سیمکارت در سال ۹۹
*افزایش نیمدرصدی سهم بازار در سال گذشته و رسیدن به سهم بازار ۵۳٫۸ درصدی
*افزایش تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت به بیش از ۴۲ میلیون با ۳۱ میلیون کاربر ۴G
*رشد ۸۰ درصدی ترافیک دیتا نسبت به سال قبل و رسیدن به رکورد ۳۸۴۱ پتابایت در سال
براساس این گزارش این در حالیست که در دهمین مجمع صاحبان سهام همراهاول که در خرداد ماه سال قبل برگزار شد نیز بنا بهگفته مهدی اخوانبهابادی؛ مدیر عامل همراهاول ارزش بازار شرکت ارتباطات سیار ایران با رشد ۲۷۷ درصدی طی یک سال، به ۷۰۶۷۵۲ میلیاردریال رسیده بود. هلدینگ همراهاول که در بیستوسومین رتبهبندی شرکتهای برتر ایران، در بین پانصد شرکت برتر ایران از نظر شاخص «ارزشافزوده» رتبه دهم و در گروه «ارتباطات و مخابرات» از نظر شاخصهای «بهرهوری کل عوامل» و «بازده فروش» موفق به کسب رتبه نخست شد، در سال مالی منتهی به سیام اسفندماه ۱۳۹۹ نیز توانست همچنان فاصله خود با رقبا را افزایش دهد.
عوامل تداوم سوددهی همراهاول
تداوم مستمر افزایش درآمد و سوددهی غول ارتباطی ایران و بزرگترین اپراتور خاورمیانه اما بر حسب تصادف به دست نیامده و حاصل هدفگذاری و برنامهریزیهای راهبردی و دقیق از سوی مدیران همراهاول است. درخصوص چگونگی و نحوه تداوم سوددهی همراهاول در سال گذشته اما سه عامل کلیدی را میتواند تأثیرگذار دانست:
۱– تداوم افزایش سهم بازار و ضریب نفوذ
۲– ارائه خدمات و سرویسهای جدید به بازار ارتباطات کشور
۳– و در نهایت توسعه خدمات روستایی
تحقق تکتک هدفگذاریهای مذکور نیز حاصل برنامهریزیهای ریز و کلانی است که از سوی این شرکت محقق شده است. برای مثال افزایش سهم بازار همراهاول در شرایطی که با ضریب نفوذ ۱۵۰درصدی تلفنهمراه در کشور مواجه هستیم، نیازمند حفظ و ارتقای کیفیت و کمیت شبکه ارتباطی در سراسر کشور، پشتیبانی شبانهروزی، پاسخ به نیازهای روزافزون و متنوع مشترکان، بهروزرسانی شبکه ارتباطی با فناوریهای جدید، ارائه نرخهای اقتصادی و در یک کلام تداوم حفظ اعتماد و اطمینان مشترکان به برند این اپراتور است تا به این ترتیب علاوه بر حفظ و در اختیار داشتن بیشترین مشترک ارتباطات سیار در کشور، مشترکان اپراتورهای دیگر را نیز جذب کند. همچنین همراهاول در دو سال گذشته نیز پرچمدار توسعه ارتباطات روستایی در کشور بوده است که به همین دلیل بارها مورد تقدیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان مجلس، استانداران و مقامات و مسؤولان متعدد قرار گرفته است. در نهایت اینکه افزایش سهم بازار، ارائه خدمات جدید و توسعه خدمات روستایی، سه عاملی شدند که به تداوم رشد درآمد و سوددهی همراهاول در سال ۹۹ منجر شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.