تعیین و تکلیف مناقصه ۲۴۰ اتوبوس در هفته جاری

تعیین و تکلیف مناقصه ۲۴۰ اتوبوس در هفته جاری گروه خودرو- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در واکنش به طولانی شدن انتظار شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس و گلایه آن‌ها از این مسأله، گفت: به دلیل شرایط کرونا حدود ۶۷ درصد از آمار مسافران کاهش یافته است. در نتیجه برای بخش‌خصوصی مقرون به‌صرفه نیست که به اندازه […]

تعیین و تکلیف مناقصه ۲۴۰ اتوبوس در هفته جاری

گروه خودرو- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در واکنش به طولانی شدن انتظار شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس و گلایه آن‌ها از این مسأله، گفت: به دلیل شرایط کرونا حدود ۶۷ درصد از آمار مسافران کاهش یافته است. در نتیجه برای بخش‌خصوصی مقرون به‌صرفه نیست که به اندازه شرایط قبل از کرونا اتوبوس در خطوط قرار دهد، چرا که درآمدی که اکنون دارند هزینه‌های پشتیبانی و نگهداری اتوبوس و حقوق رانندگان را تأمین نمی‌کند. او ادامه داد: امیدواریم با واکسیناسیون عمومی‌و بازگشت تدریجی مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی‌مشکل بخش‌خصوصی حل شود چرا که برای این قشر نیز دردسر خیلی بزرگ است و منابع درآمدی خود را از دست داده‌اند و زندگی و کسب‌وکار آن‌ها مختل شده است. ترفع؛ در پاسخ به این سؤال که تکلیف شهروندان در ایستگاه‌ها چه می‌شود؟ گفت: حمل‌ونقل عمومی‌یک وظیفه حاکمیتی است و اینگونه نیست که قیمت تمام شده برای یک مسافر بر فرض ۱۵ هزارتومان حساب شود و شورای‌شهر و فرمانداری متوسط نرخ کرایه را روی عدد دوهزار تومان نگه دارند و توقع داشته باشند این اختلاف قیمت به بخش‌خصوصی تحمیل شود. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، ادامه داد: حاکمیت یعنی دولت و شهرداری با هم و اگر سوبسید به اندازه کافی تخصیص داده شود. قطعاً می‌توان اتوبوس‌های متوقف بخش‌خصوصی را به چرخه خدمت بازگرداند. شهرداری تهران در حد بضاعت خود ماهانه به بخش‌خصوصی به صورت پیمایش مبنا و براساس تعداد مسافرانی که جابه‌جا می‌کنند یارانه پرداخت می‌کند، اما به‌دلیل کم بودن تعداد مسافر‌ها مبلغ خیلی زیادی عاید رانندگان نمی‌شود. ترفع؛ افزود: در نتیجه دولت نیز باید کمک کند و این وظیفه‌ای حاکمیتی است و باید یارانه اتوبوس‌ها به آن‌ها اختصاص داده شود. او در واکنش به اینکه از ابتدای شیوع کرونا بارها از کمک دولت حرف زده شده و کمک خاصی هم نشده است که نشان می‌دهد چرخه معیوبی در حال رخ دادن است و مدام از دولت حرف زدن در حالی که پای کار هم نمی‌آید درست نیست. شهرداری راه دیگری برای تأمین بودجه جهت نوسازی حمل‌ونقل عمومی‌در پیش نگرفته است؟ گفت: شهرداری تهران علاوه بر یارانه‌هایی که به بخش‌خصوصی می‌دهد در سال گذشته ۲۵۰ دستگاه ناوگان جدید نیز اضافه کرد و در برنامه امسال نیز اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه ناوگان جدید در دستور قرار دارد. ترفع؛ افزود: امیدواریم با اضافه شدن ناوگان جدید زمان انتظار مسافران برای بخشی از مسافران که در ایستگاه‌ها منتظر می‌مانند کاهش یابد. او درباره تأمین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گفت: ۵۰ دستگاه از آن اتوبوس برقی است که برای اولینبار در کشور از آن بهره‌برداری می‌شود، باقی اتوبوس‌هایی است که از منابع تولید کننده و کارخانه‌های داخلی به صورت اتوبوس و میدلباس خریداری خواهد شد. مناقصه ۲۴۰ دستگاه اتوبوس برگزار شده است و ۹ خردادماه پاکت‌های آن بازگشایی خواهد شد. محمود ترفع؛ همچنین در گفت‌وگو با ایلنا، افزود درباره پرداخت مستمری بازنشستگان شرکت واحد اتوبوسرانی توضیح داد: ۸۳۰ نفر در پایان سال ۹۹ بازنشست شدند که تعداد بسیار قابل‌توجهی است و هزینه سنگینی برای شرکت واحد داشت چرا که پرسنل ما با ۲۰ سال خدمت بازنشست می‌شوند و برای جبران ۱۰سال خدمت، چهاردرصد بیشتر باید حق بیمه پرداخت شود تا حقوق بازنشستگی آن‌ها پرداخت شود. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: این چهاردرصد در اسفندماه پرداخت شد و هیچ یک از این دوستان مشکل دریافت بازنشستگی نخواهند داشت. از طرف دیگر ۳۰ درصد مزایای پایان خدمت نیز در روزهای گذشته واریز شد و امیدواریم باقی مزایا نیز طی روزهای آینده به حساب بازنشستگان شرکت واحد واریز شود.