لزوم برنامه ریزی بلند مدت برای همکاری با خودروسازان خارجی گروه خودرو- عضو هیأتمدیره خانه صنعت،معدنوتجارت، ایران ضمن اشاره به تجربه حضور خودروسازان خارجی در ایران، همکاری مجدد با آنها را منوط به تعریف یک بازار باثبات و بلندمدت در قراردادها دانست. آرمان خالقی؛ درخصوص ارزیابی خود از حضور خودروسازان خارجی در ایران به تجربه […]
لزوم برنامه ریزی بلند مدت برای همکاری با خودروسازان خارجی
گروه خودرو- عضو هیأتمدیره خانه صنعت،معدنوتجارت، ایران ضمن اشاره به تجربه حضور خودروسازان خارجی در ایران، همکاری مجدد با آنها را منوط به تعریف یک بازار باثبات و بلندمدت در قراردادها دانست. آرمان خالقی؛ درخصوص ارزیابی خود از حضور خودروسازان خارجی در ایران به تجربه همکاری رنو و دوو با خودروسازان داخلی و خروج آنها از قراردادهای منعقده با شرکتهای خودروسازی داخلی در اثر فشار تحریم و یا سهامداری شرکتهای آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: نوع قراردادهای منعقده با خودروسازان خارجی حائزاهمیت است، به طوری که میبایست یک افق بلندمدت برای آن در نظر گرفته شود و ضمانت اجرا و تعهد طرف خارجی به تداوم همکاری در آن لحاظ شده باشد، مگر اینکه طرف ایرانی مرتکب تخلفی شود که آن بحث دیگری است. وی همچنین در گفتوگو با خبرخودرو، با بیان اینکه در روابط اقتصادی قراردادها میبایست بهگونهای تنظیم شوند که فرصت خروج از قرارداد از سوی طرف خارجی با کمترین فشار و بهانه فراهم نشود، افزود: در این شرایط طرفین قرارداد متضرر میشوند زیرا خودروساز خارجی بازار ایران را از دست میدهد و از سوی دیگر با تنظیم خطوط تولید برای خودرویی خاص، پس از خروج آن محصول از چرخه تولید، تنظیم و محاسبات شرکتها ناگزیر از تغییر و تحول خواهد بود و خودروساز داخلی است که زیان بیشتری را متحمل میشود. عضو هیأتمدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران در پایان خاطرنشان کرد: نکته حائزاهمیت این است که بتوانیم یک بازار باثبات و بلندمدتی را تعریف کنیم و در این صورت همکاری با خودروسازان خارجی پذیرفتنی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.