اختصاص ۱۰۰۰ میلیاردتومان به زیربناهای بخش معدن در سال‌جاری

عضو هیأت عامل ایمیدرو اعلام کرد اختصاص ۱۰۰۰ میلیاردتومان به زیربناهای بخش معدن در سال‌جاری عضو هیأت عامل ایمیدرو، گفت: این سازمان طی سال‌جاری ۱۰۰۰ میلیاردتومان در زیربناهای بخش معدن هزینه خواهد کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ‌سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران(ایمیدرو)، جمشید ملارحمان؛ در نشست ویدیوکنفرانسی با رئیس […]

عضو هیأت عامل ایمیدرو اعلام کرد

اختصاص ۱۰۰۰ میلیاردتومان به زیربناهای بخش معدن در سال‌جاری

عضو هیأت عامل ایمیدرو، گفت: این سازمان طی سال‌جاری ۱۰۰۰ میلیاردتومان در زیربناهای بخش معدن هزینه خواهد کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ‌سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران(ایمیدرو)، جمشید ملارحمان؛ در نشست ویدیوکنفرانسی با رئیس خانه معدن ایران، دبیر فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک، و برخی معاونان و مدیران ایمیدرو درباره مسائل و مشکلات و ارائه راهکار در حمل‌ونقل بخش معدن، افزود: منابع بخش معدن صرف توسعه این بخش و زیربناهای آن خواهد شد. طی سال‌جاری اکتشاف بسیار زیربنایی‌تر از سایر بخش‌هاست اما حمل‌ونقل یکی از زیربناهای توسعه بخش معدن است که نباید از آن غافل شد.وی تصریح کرد: بنابراین ایمیدرو علاوه بر رقم فوق، اعتبارتی را نیز به این بخش تزریق می‌کند. ملارحمان؛ با بیان اینکه نگاه ایمیدرو به بخش حمل‌ونقل توسعه‌ای است، گفت: پیشنهاد ما این است که با درنظرگرفتن الگوهای بین‌المللی حمل‌ونقل در بخش معدن و بررسی رابطه بین این حوزه و بخش معدن، به راهکارهای مؤثر در حل مشکلات حمل‌ونقل در بخش معدن پرداخته شود. به گفته وی؛ برای رسیدن به نگاه جامع در حمل‌ونقل بخش معدن باید گلوگاه‌های توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در این بخش را شناسایی کنیم. عضو هیأت عامل ایمیدرو، خاطرنشان کرد: ایمیدرو هم در طرح ایجاد زیربناها برای معادن کوچک و هم از طریق شرکت‌های زیرمجموعه در حال فعالیت برای توسعه زیربناهای بخش معدن است که از جمله می‌توان به انتقال آب از خلیج‌فارس به استان‌های شرقی کشورو احداث راه‌آهن سیرجان-کرمان اشاره کرد. از سوی دیگر محمدرضا بهرامن؛ گفت: از آنجا که افزایش قیمت‌های بخش حمل‌ونقل، فعالیت بخش معدن را با چالش جدی مواجه می‌کند. از اینرو میزان ظرفیت جاده‌ها و ریل‌ها، باید کارشناسی شود تا ایمیدرو بهتر بتواند در حمایت و تأمین مالی پروژه‌های حمل‌ونقل تصمیمگیری کند. محمد عیقرلو؛ در این نشست، گفت: هدف ما تشکیل شرکت تعاونی چند منظوره‌ای است که تمام بخش‌های حمل‌ونقل را پوشش داده و بتواند نیازهای صنعت معدن را تأمین کند. نظری؛ نیز تصریح کرد: ایمیدرو و فعالان معدنی برای رشد و تداوم فعالیت پایدار، باید در سرمایه‌گذاری مستقیم در بخش حمل‌ونقل فعال‌تر باشند. همچنین فراهم کردن مقدمات یک هلدینگ لجستیکی در بخش معدن همزمان پیگیری شود. همچنین فرید دهقانی؛ مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، با اشاره به تأمین مالی طرح‌های بخش حمل‌ونقل از منابع شرکت‌های معدنی بزرگ تأکید کرد: بخش معدن به حمل‌ونقل آسان و ارزان نیاز جدی دارد اما نباید روش‌های تأمین مالی را به‌گونه‌ای طراحی کنیم که شرکت‌های بزرگ معدنی دچار مشکل شوند.