در راستای تقویت توان صادراتی باشگاه سرآمدان صادرات دانشبنیان آغاز به کار کرد باشگاه سرآمدان صادرات دانشبنیان، با هدف ارتقای جایگاه رقابتی شرکتهای برتر فعال در این حوزه راهاندازی شد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از معاونت علمی و فناوری، مهدی قلعهنوی؛ رئیس مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، با […]
در راستای تقویت توان صادراتی
باشگاه سرآمدان صادرات دانشبنیان آغاز به کار کرد
باشگاه سرآمدان صادرات دانشبنیان، با هدف ارتقای جایگاه رقابتی شرکتهای برتر فعال در این حوزه راهاندازی شد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از معاونت علمی و فناوری، مهدی قلعهنوی؛ رئیس مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، با اشاره به راهاندازی باشگاه سرآمدان صادرات دانشبنیان، گفت: یکی از وظایف این مرکز تقویت توان صادراتی و توسعه بازار شرکتهای دانشبنیان، فناور و خلاق از طریق ارائه خدمات متنوع است. وی افزود: تاکنون سیاستهای حمایتی از شرکتهای دانشبنیان از جنس ایجاد پلتفرمهای ارائه خدمات مانند کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری و صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری بود و هر شرکت میتوانست با توجه به نیاز و تشخیص خود از آییننامههای موجود استفاده کند. به گفته قلعهنوی؛ حضور موفق شرکتها در عرصه صادرات نیاز به توسعه رویکردها و ارتقای برنامههای فعلی دارد. برنامه باشگاه سرآمدان صادرات دانشبنیان گامی مؤثر در راستای اتخاذ رویکرد فعالانه و اختصاصی کردن حمایتها در راستای تقویت توان صادراتی شرکتهای برتر و منتخب خواهد بود. رئیس مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری ادامه داد: رقابت در حوزه محصولات با فناوری بالا در بازارهای بینالمللی بهدلیل وجود برندهای معتبر و با سابقه، بسیار جدی و سخت است. به همین دلیل برای توسعه هرچه بیشتر صادرات محصولات با کیفیت و رقابتی، نیاز به انتخاب شرکتهای برتر و اتخاذ راهبرد دقیق در ارائه خدمات وجود دارد. وی افزود: باشگاه سرآمدان صادرات دانشبنیان از طریق ارزیابی شرکتهای دانشبنیان براساس شاخصهایی در سه مولفه فنی، زیرساختهای شرکتی و میزان فروش داخلی و خارجی، اقدام به رتبهبندی و انتخاب شرکتهای دانشبنیان صادراتی برتر کرده است و شرکتهای صادراتی دانشبنیان را با توجه به نتایج ارزیابیها در قالب شرکتهای ۵، ۴ و ۳ ستاره و مستعد تقسیمبندی میکند. به گفته قلعهنوی؛ این برنامه با حمایت مرکز تعاملات بینالمللی معاونت علمی ریاست جمهوری از یک سال قبل ارزیابی شرکتها آغاز شد. از جمله وظایف این باشگاه نیز شناسایی، انتخاب و توانمندسازی شرکتهای برتر با قابلیت صادرات، انتخاب شرکتها برای همراهی با مسؤولان کشور در سفرهای خارجی، ایجاد کنسرسیومهای تخصصی شرکتها، برندسازی، تضمین کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات و جذب مشوقها و حمایتها برای تسهیل فرآیندهاست. وی ادامه داد: تا کنون بیش از یکهزار و ۱۰۰ شرکت ارزیابی فنی و از میان آنها ۵۱۳ شرکت به صورت کامل ارزیابی شدهاند و از این تعداد چهار شرکت در سطح پنج ستاره، ۴۸شرکت چهارستاره و ۲۲۷ شرکت رتبه۳ ستاره را اخذ کردند. ۱۰۳ شرکت نیز جزء شرکتهای مستعد شناسایی شدند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.