نه بگویید و نه عمل کنید!

                                          حرف‌های خودی و بی‌خودی نه بگویید و نه عمل کنید!      قبلاً هم عرض کرده‌ایم‌، نه یک‌بار و دوبار‌، لااقل به قاعده‌ای که یک انسان معمولی باهوش متوسط هم شاکی شود از تکرار مکررات! گفتیم که عزیزان مسؤول و فرهیختگان مربوط و بزرگان مدیر و خلاصه جمیع اهل ریاست و بالانشینی و قدر قدرتی‌، […]

                                          حرف‌های خودی و بی‌خودی

نه بگویید و نه عمل کنید!

     قبلاً هم عرض کرده‌ایم‌، نه یک‌بار و دوبار‌، لااقل به قاعده‌ای که یک انسان معمولی باهوش متوسط هم شاکی شود از تکرار مکررات! گفتیم که عزیزان مسؤول و فرهیختگان مربوط و بزرگان مدیر و خلاصه جمیع اهل ریاست و بالانشینی و قدر قدرتی‌، اگر خدای ناخواسته و زبان‌مان لال‌، برخی از آنها‌، اصلاً شما بگو یک نفر! بلد نیستند حرف بزنند‌، حرفی می‌زنند که بدون سند و پشت بند و بودجه و اراده است‌، قولی می‌دهند که شد و نشدش معلوم نیست و یا تعهدی می‌دهند که امکانی برای انجامش متصور نیست‌، بروند و حرف نزدن را تمرین و به امیدخدا‌، تجربه کنند. هم برای عزت و آبرو و دنیا و آخرت خودشان خوب است و هم برای روح و روان و اعتماد خلق‌ا…!

به قدرت خدا! همان یک نفر هم گوش نداد‌، دیگر از بقیه که انتظاری نیست‌، البته ما هم کمافی‌السابق بر همان عقیده و نظر خودمان هستیم و عرض می‌کنیم آقا مگر اسلحه روی شقیقه مبارک گذاشته‌اند و زوری بالای سرتان هست که راه‌به‌راه قول می‌دهید و از مدیریت و نظارت و کاهش و کنترل حرف می‌زنید و هر روزمان بدتر از دیروزمان می‌شود؟

    گفتند و اصرار کردند و چند بار تأکید و ابرام فرمودند که یک قلم کالا و خدمات خصوصاً آن اساسی‌ها و مهم‌ها در سال جدید گران نمی‌شود و هیچ برنامه و قراری بر گرانی نداریم و نخواهیم داشت. البته پُربی‌راه هم نگفتند چون به‌واقع یک قلم کالا و خدمات گران و متورم نشد و بلکه هرچه کالا و خدمات و با شدت و حدت بیشتر کالاهای اساسی و خدمات انرژی‌، همگی مشمول افزایش قیمت و گرانی شد‌، آن هم با شیبی که روی کل سال قبل را سفید فرموده و رکوردی جدید برجا گذاشته. البته از حق نگذریم‌، اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم‌، با تدابیر اندیشه شده‌، به احتمال زیاد هزینه آب و برق و ایضاً مرغ و گوشت و روغن و شکر خانوارهای محترم به مراتب کمتر از سال قبل خواهد شد و این پیش‌بینی وجود دارد که با خداحافظی و یا غریبی و هرچند وقت یک‌باری اقلام اساسی از سفره‌ها و ایضاً برنامه‌های مترقی خاموشی برق و کم‌فشاری و قطعی آب، شاهد کاهش قابل‌توجه هزینه خانوار در این موارد باشیم‌، که در نوع خودش قدمی ‌ارزشمند و دستاوردی مبارک است!

     علی‌الحساب که هرچه گفتیم‌، گوش شنوایی نبود و ایضاً هرچه گفتند هم اقدام و عملی پشتش نبود و همه چیز در حال رکوردشکنی است‌، کالا و خدمات‌، قیمت‌ها را می‌شکنند و کیفیت و کمیت و اخلاق و فرهنگ سراشیب رکود و عقب رفت را.  هوشنگ‌خان (خودمان را می‌فرماییم) عجالتاً از عزیزان کاندیدای ریاست‌جمهوری و خیل عظیم کاندیداهای شورای‌های شهر و موکداً از رئیس‌جمهور آینده و شورای‌شهری‌های آتی‌، استدعای عاجزانه دارد، این بساط گفتن و عمل نکردن و قول دادن و زیرش زدن را سفره‌اش را جمع فرمایید و منبعد اول عمل کنید‌، اقدام فرمایید‌، نتیجه را بررسی کنید و اگر همه چیز همانی بود که باید باشد و رضای خلق و خالق در آن است‌، اگر مایل بودید اعلام کنید و در موردش حرف بزنید و سخنرانی نمایید اگر هم هیچ نگویید‌، خود مردم خیلی زودتر از آنچه فکر کنید می‌فهمند که چه شده است، از ما می‌شنوید کلاً از خیر حرف زدن و سخنرانی و وعده و وعید بگذرید‌، اگر دنبال رأی هستید‌، سیاهه‌کارهای خوب و درجه‌یک و مردم‌پسند و بی‌حرف‌وحدیث خود را به اطلاع مردم برسانید و بعد هم که انتخاب شدید‌، هرچند وقت یک‌بار لیست کارهای خوب و درجه‌یک و مردم‌پسند و بی‌حرف و حدیث انجام شده را … والسلام.

                                                                                    هوشنگ‌خان