دولت با افزایش تعرفه تلفن ثابت موافقت کرد

دولت با افزایش تعرفه تلفن ثابت موافقت کرد  راه‌اندازی سامانه برای پرداخت خسارت به مشترکان اینترنت سامانه اندازه‌گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت کشور رونمایی شد. به گزارش فارس، اندازه‌گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت کشور با حضور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات […]

دولت با افزایش تعرفه تلفن ثابت موافقت کرد

 راه‌اندازی سامانه برای پرداخت خسارت به مشترکان اینترنت

سامانه اندازه‌گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت کشور رونمایی شد.

به گزارش فارس، اندازه‌گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت کشور با حضور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی رونمایی شد.

با این سامانه پارامترهای سرویس ارایه شده توسط شرکت زیرساخت به مشترکانش مشخص می‌شود و طبق این پارامتر‌ها زیرساخت به مشتریانش SLA(توافق نامه سطح ارایه سرویس) ارایه می‌کند و خسارت می‌پردازد.

به تبع شرکت‌ها نیز موظف هستند طبق این پارامتر‌ها SLA را برای کاربران نهایی اعمال کنند و خسارت بپردازند.

افزایش نرخ تلفن ثابت

وزیر ارتباطات از موافقت کارگروه تنظیم بازار دولت برای افزایش نرخ تلفن ثابت خبر داد.

محمود واعظی در نشست خبری با بیان این خبر گفت: مصوبه تغییر نرخ تلفن ثابت با موافقت دولت، ١٠ روز پیش به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شده و از اول مردادماه لازم‌الاجراست.

وزیر ارتباطات درباره تصمیمات اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعرفه‌های ارتباطی عنوان کرد: قیمت و کیفیت را باید با هم دید و هیچ‌گاه دنبال این نبودیم که قیمت‌ها را بالا ببریم.

محمود واعظی با اشاره به این‌که دولت در دو-۳ سال گذشته اهتمام جدی بر سر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی داشته است، اظهار کرد: وضعیت در حال حاضر به گونه‌ای است که برای نیاز تمامی اپراتور‌ها در زمینه پهنای باند قابلیت پاسخگویی داریم.

وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که در ۲۰ ۳۰ سال گذشته هیچ‌کس نیامد که شبکه جامعی را طراحی کند، ابراز کرد: سعی کردیم عقب‌افتادگی‌ها را در طی این چند سال جبران کنیم. آن‌چه امروز توسعه می‌یابد، براساس طراحی جدید است.

وی درباره تصمیمات اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعرفه‌های ارتباطی عنوان کرد: قیمت و کیفیت را باید با هم دید و هیچ‌گاه دنبال این نبودیم که قیمت‌ها را بالا ببریم.

او خاطر نشان کرد: بر این اساس، هرچه میزان استفاده اینترنت در سبد خانوار بالا رفت، طی مقاطع مختلف قیمت‌ها را کاهش دادیم.

وزیر ارتباطات گفت: لذا تعرفه‌های اینترنتی فیکس و موبایل را کاهش دادیم و در موبایل نرخ دیتای آزاد را از نیم به ۰٫۴ ریال به ازای هر کیلوبایت رساندیم.

 

واعظی ابراز کرد: در زمینه اینترنت ثابت هم از ۱۶ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت داشتیم که البته در برخی جا‌ها تا ۴۷ درصد هم می‌رسد.