مناقصه برای تصاحب جایگاه موتور جستجوی پیشفرض اندروید گوگل به رقیبانش اجازه میدهد تا برای این که موتور جستوجوی پیش فرض در دستگاههای اندرویدی در اروپا باشند، به رایگان رقابت کنند. به گزارش سیتنا، این اقدام از سوی گوگل که بزرگترین موتور جستوجوی جهان است در حالی انجام میگیرد که اتحادیه اروپا در نظر دارد […]
مناقصه برای تصاحب جایگاه موتور جستجوی پیشفرض اندروید
گوگل به رقیبانش اجازه میدهد تا برای این که موتور جستوجوی پیش فرض در دستگاههای اندرویدی در اروپا باشند، به رایگان رقابت کنند. به گزارش سیتنا، این اقدام از سوی گوگل که بزرگترین موتور جستوجوی جهان است در حالی انجام میگیرد که اتحادیه اروپا در نظر دارد سال میلادی آینده مقرراتی را معرفی کند که گوگل، آمازون، اپل و فیسبوک را وادار میکند شرایط فعالیت برابری را برای رقیبانشان تضمین کنند. سیستمعامل اندروید گوگل در حدود چهارپنجم تلفنهای هوشمند جهان وجود دارد. این غول فناوری آمریکایی در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد رقیبان باید از طریق یک مناقصه پول پرداخت کنند تا بتوانند در صفحه انتخابی ظاهر شوند که کاربران از طریق آن میتوانند موتور جستوجوی مورد علاقهشان را انتخاب کنند. گوگل پس از این که به دلیل استفاده غیرمنصفانه از اندروید برای تحکیم برتری موتور جستوجوی خود با جریمه ۴٫۲۴ میلیارد یورویی (۵٫۱۶ میلیارد دلاری) کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۸ روبهرو شد، تغییر رویه داد. اولیویه بثل، یکی از مدیران گوگل در یک پست وبلاگ نوشت: ما اکنون تغییرات نهایی را در قسمت Choice Screen انجام میدهیم که شامل رایگان بودن مشارکت برای انتخاب شدن به عنوان موتور جستوجوی منتخب کاربران است. ما همچنان شمار موتورهای جستوجوی پیشنهادی در این قسمت را افزایش میدهیم. این تغییرات در سپتامبر اجرایی خواهند شد. گوگل اعلام کرد پنج موتور جستوجوی محبوب در اتحادیه اروپا بنا بر آمار استاتکانتر که شامل خود گوگل هم میشود، به ترتیب تصادفی در بالای صفحه انتخاب موتورهای جستوجو نمایش داده میشوند و هفت موتور جستوجوی دیگر در پایین صفحه قرار خواهند گرفت. براساس گزارش رویترز، گوگل پیش از این به چهار رقیب که در مناقصههای جداگانه برای هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتخاب شده بودند، اجازه میداد در صفحه اندروید نمایش داده شوند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.