افزایش ۳۵۳ واحدی شاخص کل بورس در چله تابستان!

افزایش ۳۵۳ واحدی شاخص کل بورس در چله تابستان! معاملات بورس تهران دیروز همپای برخی معاملات بلوکی حقوقی‌های سنتی بازار با پیشرو شدن معدنی‌‌ها، شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه و رشد ۳۵۳ واحد شاخص کل بورس بود. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات این روز […]

افزایش ۳۵۳ واحدی شاخص کل بورس در چله تابستان!

معاملات بورس تهران دیروز همپای برخی معاملات بلوکی حقوقی‌های سنتی بازار با پیشرو شدن معدنی‌‌ها، شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه و رشد ۳۵۳ واحد شاخص کل بورس بود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات این روز با افزایش ۳۵۳ واحدی به رقم ۷۶ هزار و ۵۷۹ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۲۴ واحدی عدد ۱۴ هزار و ۸۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش ۵۱۳ واحدی عدد ۸۶ هزار و ۴۸ واحد را تجربه کرد. شاخص بازار اول در حالی با افزایش ۴۰۱ واحدی به رقم ۵۴ هزار و ۱۷۱ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱۳۰ واحد کاهش عدد ۱۶۴ هزار و ۴۱ واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با افزایش بیش از یک واحدی روی عدد ۸۰۱ واحد ایستاد. بر اساس این گزارش، دیروز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با ۸۹ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با ۵۴ واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۴۳ واحد افزایش بالا‌ترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان با ۳۹ واحد، سرمایه‌گذاری غدیر و ماشین‌سازی اراک هر یک به میزان ۱۶ واحد کاهش، بیش‌ترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

در فولاد مبارکه نیز بازارگردانی سهام از سوی سهامدار عمده در حالی به آرامی دنبال شد که روندی متعادل را بر معاملات ۶۸ میلیون سهمی این شرکت حاکم کرد. دوقلوهای سنگ آهنی و هلدینگ‌هایی آن‌ها اصلی‌‌ترین پیشروهای بازار بودند، به‌طوری که همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی «ومعادن» و نوسان مثبت بیش از ۱۲ درصدی قیمت پایانی این سهم دوقلوهای سنگ آهنی نیز با اقبال خریداران اغلب حقوقی روبه‌رو شد.

 

گفتنی است، دیروز بازار سهام بازاری به نسبت پرحجم بود که بازارگردانی حقوقی‌‌ها در کنار افزایش تقاضا در گروه‌های پیشرو و بازار اولی بورس از ویژگی‌های بارز آن بود. بازاری که معامله‌گران آن ترجیح دادند، تا اندکی از سهم‌های نوسانی خود در گروه‌های کوچک را نقد کنند.