عضو هیأتمدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران خودروهای داخلی گران و با کیفیت پایین به مشتریان عرضه میشود گروه خودرو- عضو هیأتمدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران، ضمن ارزیابی روند ارتقای کیفی خودروهای داخلی و شاخصههای خرید خودرو به بیان استراتژی تولید خودروهای جدید پرداخت. آرمان خالقی؛ درخصوص روند کنونی ارتقای کیفیت خودروهای داخلی، اظهار داشت: مشتریان همواره در […]
عضو هیأتمدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران
خودروهای داخلی گران و با کیفیت پایین به مشتریان عرضه میشود
گروه خودرو- عضو هیأتمدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران، ضمن ارزیابی روند ارتقای کیفی خودروهای داخلی و شاخصههای خرید خودرو به بیان استراتژی تولید خودروهای جدید پرداخت. آرمان خالقی؛ درخصوص روند کنونی ارتقای کیفیت خودروهای داخلی، اظهار داشت: مشتریان همواره در زمان خرید خودرو، در مقام مقایسه ارزش خودروهای داخلی با محصولات مشابه خارجی آن برمیآیند، زیرا تولید خودرو در دنیا منطبق بر استانداردهای متمرکز، واحد و معتبر بینالمللی بوده و توجه به درجه کیفی محصول، همواره مورد تأکید خودروسازان جهانی قرار میگیرد. وی با بیان اینکه آن چیزی که مورد تقاضای خریداران است، تناسب کیفیت و دوام خودروهای داخلی با قیمت است، گفت: بنابراین توانایی تحصیل استانداردهای بینالمللی و کسب رتبه بالا در حوزه کیفیت محصولات نسبت به قیمت خودرو، انتظاری است که از خودروسازان میرود. عضو هیأتمدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران، با تأکید بر اینکه مباحث کیفی یکی از شاخصههای خرید خودرو است، افزود: بهعنوان مثال نسبت مصرف سوخت، لیتر و کیلومتر، گارانتی، کیفیت خدمات پس از فروش و ارزشافزوده ایجاد شده برای خریداران خودرو، حتی تسهیلات خرید خودرو و مدل خودرو از مواردی است که موردتوجه مصرفکنندگان در زمان خرید خودرو قرار میگیرد و حتی به مقایسه با نمونههای خارجی آن میپردازند. خالقی؛ تصریح کرد: خودروسازان قاعدتاً میبایست خود را در این قالبها بگنجانند و در ازای دریافت بهای خودرو به صورت پیش پرداخت، خدمات مازادی را نیز به خریداران عرضه نمایند. وی درخصوص وضعیت هماهنگی مصرف سوخت، گارانتی، ستارههای کیفی و آپشنهای متعلقه به خودروهای داخلی با قیمت این محصولات تصریح کرد: مقایسه محصولات خودروسازان در کشورهای همجوار نشان میدهد، خودروی داخلی گران و با کیفیت پایین به مشتریان عرضه میشود. عضو هیأتمدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران با اشاره به اینکه به دنبال راهاندازی سایتهای تولید خودرو در کشورهایی نظیر عراق، آذربایجان و روسیه تحقق تیراژهای هدفگذاری شده در این کارخانجات محقق نشد، گفت: عدم موفقیت خودروسازان در تحصیل نتایج مثبت از راهاندازی این کارخانجات و تعطیلی سایتهای تولید خودرو در این کشورها، میبایست مورد بررسی قرار بگیرد که میتواند ناشی از عواملی نظیر نقص در کارخانه، عدم کشش بازار، کیفیت پایین خودرو یا قیمت بالای آن باشد. خالقی؛ همچنین در گفتوگو با خبرخودرو، اذعان داشت: شواهد نشان میدهد که با راهاندازی این سایتها، صرفاً عرضه خودرو در عرصه جهانی اتفاق افتاده و هدف رقابت حاصل نشده است. وی در ادامه، ضمن اشاره به خودروهای جدید تارا و شاهین درخصوص استراتژیهای تولید خودروی جدید در بازار یادآور شد: خودروهای جدید از لحاظ سایز، بازار مصرف، ظرفیت و کاربری میبایست توانایی جبران نوعی از تقاضا را داشته باشد. این موضوع که این خودروها کدام بخش از نیازهای مصرفکنندگان را تأمین میکنند و چه خدماتی را به خریداران عرضه میکنند، میبایست مورد توجه قرار بگیرد. عضو هیأتمدیره خانه صنعت،معدنوتجارت ایران در پایان، خاطرنشان کرد: خودروهای جدید میبایست از قابلیت رقابت با خودروی مشابه به منظور ارتقای کیفی یا جایگزینی برخوردار باشند و علاوه بر آن توانایی رفع یک نوعی از تقاضا را در بازار داشته باشند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.