معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای وزارت راهوشهرسازی واگذاری طراحی و ساخت ۳ ایستگاه راهآهن اردبیل–میانه از طریق مناقصه به پیمانکار معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای وزارت راهوشهرسازی، با اشاره به این موضوع که راهآهن اردبیل یکی از هشت پروژه اولویتدار ریلی کشور میباشد که با سرعت مناسب در حال […]
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای وزارت راهوشهرسازی
واگذاری طراحی و ساخت ۳ ایستگاه راهآهن اردبیل–میانه از طریق مناقصه به پیمانکار
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای وزارت راهوشهرسازی، با اشاره به این موضوع که راهآهن اردبیل یکی از هشت پروژه اولویتدار ریلی کشور میباشد که با سرعت مناسب در حال احداث است، گفت: احداث سه ایستگاه این پروژه با برگزاری مناقصه به پیمانکار واگذار شده است. به گزار مناقصهمزایده، عباس خطیبی؛ اظهار کرد: راهآهن اردبیل-میانه در دو سال اخیر با جدیت در حال تکمیل است و ما در وزارت راهوشهرسازی مراحل اجرایی این پروژه را با دقت بیشتر دنبال میکنیم. وی به روند زیرسازی و روسازی این پروژه اشاره کرد و گفت: در بخش زیرسازی راهآهن اردبیل-میانه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پروژههای ریلی پرتحرک کشور است و در کنار آن بخشهای ایستگاهی راهآهن اردبیل-میانه در مرحله تکمیل و افتتاح قرار دارد. معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای وزارت راهوشهرسازی به احداث سه ایستگاه فیروزآباد، مهماندوست و گنجگاه اشاره کرد و افزود: کار طراحی و واگذاری پروژه به پیمانکار از طریق مناقصه و عقد قرارداد به انجام رسیده و ایستگاههای احداثی با ۵۵ درصد پیشرفت در حال انجام است. خطیبی؛ به پیشرفت ۹۸ درصدی ساختمان ایستگاه راهآهن اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ساختمان ایستگاه راهآهن اردبیل تکمیل شده و تنها محوطهسازی آن باقی مانده که امیدواریم هر چه سریعتر این مرحله نیز به انجام برسد. وی طراحی منحصربهفرد ایستگاه راهآهن اردبیل را در چهارهزار و ۸۰۰ مترمربع یادآور شد و تصریح کرد: در مجموع ایستگاه راهآهن اردبیل با ۲۵ هزار مترمربع زیربنا شامل ساختمان اصلی و جنبی و بخش تأسیسات و فنی در مرحله اجراست. خطیبی؛ به پیشرفت ۷۰ درصدی روسازی راهآهن اردبیل-میانه نیز اشاره کرد و گفت: بهرغم آنکه در سال ۹۹ با مشکلات و برخی نارساییها روبهرو بودیم اما ۶۱ کیلومتر ریلگذاری راهآهن اردبیل–میانه انجام شده و پروژه در ماههای آینده آماده بهرهبرداری کامل خواهد شد. معاون وزیر راهوشهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: راهآهن اردبیل–میانه جزء هشت پروژه ریلی اولویتدار کشور است که با سرعت مناسب در حال انجام است و منابع لازم برای تکمیل این پروژه که یکهزار میلیاردتومان است، قطعاً تخصیصیافته و برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ و در بدبینانهترین پیشبینی اوایل سال آینده پروژه ریلی اردبیل آماده بهرهبرداری خواهد شد. معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای وزارت راهوشهرسازی، بیان کرد: ۱۰هزار کیلومتر طرح ریلی در کشور در حال احداث است که سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن در مناطق مختلف کشور در مرحله اجراء قرار گرفته است. خطیبی؛ با بیان اینکه ۹۰۰ کیلومتر از این خط ریلی دارای اولویت است، اظهار کرد: تا پایان امسال به نظر میرسد ۶۵۰ کیلومتر از این خط ریلی در سراسر کشور آماده افتتاح شود. وی تصریح کرد: یکی از این پروژههای اولویتدار راهآهن اردبیل–میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر است که امیدواریم در کنار پروژههای همچون خط ریلی بستانآباد–تبریز و همدان–سنندج به بهرهبرداری برسد. خطیبی؛ به مطالعات راهآهن اردبیل به پارسآباد نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز جزء اولویتهای وزارت راهوشهرسازی است که امیدواریم با اتمام مطالعات در سال آینده احداث خط ریلی اردبیل–پارسآباد را نیز شروع کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.