واگذاری طراحی و ساخت ۳ ایستگاه راه‌آهن اردبیل‌–‌میانه از طریق مناقصه به پیمانکار

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه‌وشهرسازی واگذاری طراحی و ساخت ۳ ایستگاه راه‌آهن اردبیل‌–‌میانه از طریق مناقصه به پیمانکار معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه‌وشهرسازی، با اشاره به این موضوع که راه‌آهن اردبیل یکی از هشت پروژه اولویت‌دار ریلی کشور می‌باشد که با سرعت مناسب در حال […]

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه‌وشهرسازی

واگذاری طراحی و ساخت ۳ ایستگاه راه‌آهن اردبیل‌‌میانه از طریق مناقصه به پیمانکار

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه‌وشهرسازی، با اشاره به این موضوع که راه‌آهن اردبیل یکی از هشت پروژه اولویت‌دار ریلی کشور می‌باشد که با سرعت مناسب در حال احداث است، گفت: احداث سه ایستگاه این پروژه با برگزاری مناقصه به پیمانکار واگذار شده است. به گزار مناقصه‌مزایده، عباس خطیبی؛ اظهار کرد: راه‌آهن اردبیل-‌میانه در دو سال اخیر با جدیت در حال تکمیل است و ما در وزارت راه‌وشهرسازی مراحل اجرایی این پروژه را با دقت بیشتر دنبال می‌کنیم. وی به روند زیرسازی و روسازی این پروژه اشاره کرد و گفت: در بخش زیرسازی راه‌آهن اردبیل-‌میانه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پروژه‌های ریلی پرتحرک کشور است و در کنار آن بخش‌های ایستگاهی راه‌آهن اردبیل‌-‌میانه در مرحله تکمیل و افتتاح قرار دارد. معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه‌وشهرسازی به احداث سه ایستگاه فیروزآباد، مهمان‌دوست و گنجگاه اشاره کرد و افزود: کار طراحی و واگذاری پروژه به پیمانکار از طریق مناقصه و عقد قرارداد به انجام رسیده و ایستگاه‌های احداثی با ۵۵ درصد پیشرفت در حال انجام است. خطیبی؛ به پیشرفت ۹۸ درصدی ساختمان ایستگاه راه‌آهن اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ساختمان ایستگاه راه‌آهن اردبیل تکمیل شده و تنها محوطه‌سازی آن باقی مانده که امیدواریم هر چه سریع‌تر این مرحله نیز به انجام برسد. وی طراحی منحصربه‌فرد ایستگاه راه‌آهن اردبیل را در چهارهزار و ۸۰۰ مترمربع یادآور شد و تصریح کرد: در مجموع ایستگاه راه‌آهن اردبیل با ۲۵ هزار مترمربع زیربنا شامل ساختمان اصلی و جنبی و بخش تأسیسات و فنی در مرحله اجراست. خطیبی؛ به پیشرفت ۷۰ درصدی روسازی راه‌آهن اردبیل‌-‌میانه نیز اشاره کرد و گفت: به‌رغم آنکه در سال ۹۹ با مشکلات و برخی نارسایی‌ها روبه‌رو بودیم اما ۶۱ کیلومتر ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل‌‌میانه انجام شده و پروژه در ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری کامل خواهد شد. معاون وزیر راه‌وشهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: راه‌آهن اردبیل‌‌میانه جزء هشت پروژه ریلی اولویت‌دار کشور است که با سرعت مناسب در حال انجام است و منابع لازم برای تکمیل این پروژه که یک‌هزار میلیاردتومان است، قطعاً تخصیصیافته و برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ و در بدبینانه‌ترین پیش‌بینی اوایل سال آینده پروژه ریلی اردبیل آماده بهره‌برداری خواهد شد. معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه‌وشهرسازی، بیان کرد: ۱۰هزار کیلومتر طرح ریلی در کشور در حال احداث است که سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن در مناطق مختلف کشور در مرحله اجراء قرار گرفته است. خطیبی؛ با بیان اینکه ۹۰۰ کیلومتر از این خط ریلی دارای اولویت است، اظهار کرد: تا پایان امسال به نظر می‌رسد ۶۵۰ کیلومتر از این خط ریلی در سراسر کشور آماده افتتاح شود. وی تصریح کرد: یکی از این پروژه‌های اولویت‌دار راه‌آهن اردبیل‌‌میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر است که امیدواریم در کنار پروژه‌های همچون خط ریلی بستان‌آباد–‌تبریز و همدان‌–‌سنندج به بهره‌برداری برسد. خطیبی؛ به مطالعات راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز جزء اولویت‌های وزارت راه‌وشهرسازی است که امیدواریم با اتمام مطالعات در سال آینده احداث خط ریلی اردبیل–‌پارس‌آباد را نیز شروع کنیم.