مشکل تسهیلات کرونایی ریلی کجاست؟

رئیس انجمن شرکت‌های ریلی مشکل تسهیلات کرونایی ریلی کجاست؟ رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته، گفت: با وجود اینکه بخشی از مشکلات صنعت حمل‌ونقل ریلی در زمینه وثایق و تضامین حل شده اما برخی مشکلات سر راه تسهیلات کرونایی این بخش زیربنایی کشور باقی‌ مانده و تسهیلات مذکور با وجود گذشت یک‌سال […]

رئیس انجمن شرکت‌های ریلی

مشکل تسهیلات کرونایی ریلی کجاست؟

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته، گفت: با وجود اینکه بخشی از مشکلات صنعت حمل‌ونقل ریلی در زمینه وثایق و تضامین حل شده اما برخی مشکلات سر راه تسهیلات کرونایی این بخش زیربنایی کشور باقی‌ مانده و تسهیلات مذکور با وجود گذشت یکسال در گیرودار این مشکلات است. محمد رجبی؛ در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در راستای تسهیلات کرونایی در نظر گرفته شده برای حمل‌ونقل ریلی بالاخره بانک عامل پذیرفت تا واگن را به‌عنوان وثیقه بپذیرد اما برخی از شرکت‌های ریلی به غیر از واگن باید در دفترخانه وثیقه نقدی هم نزد بانک بسپارند تا بتوانند تسهیلات‌شان را دریافت کنند. وی افزود: در حال‌حاضر در دفترخانه مراحل تسهیلاتمان باید طی شود و از سوی دیگر شرکت‌ راه‌آهن باید در دفتر خانه به‌عنوان تضمین‌کننده این وثایق حاضر شده و پای سندی را امضاء کند. رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته، اعلام کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با مشکلات بسیاری از جمله کمبود نقدینگی مواجه هستند و هنوز دریافت تسهیلات برای برخی از آن‌ها با مشکلاتی از جمله وثایق بانکی مواجه است و این مشکلات برای آن‌ها برطرف نشده است. براساس آخرین اعلام وزارت راه‌وشهرسازی از مجموع تسهیلات ۸۹۰ میلیارد تومانی ۵۸ شرکت ریلی تنها تسهیلات ۲۳ شرکت به ارزش ۲۳۰ میلیاردتومان پرداخت شده است که سهم پرداختی در این حوزه تنها به ۲۶ درصد خواهد رسید.