مدیرکل حملو نقل مسافر سازمان راهداری اعلام کرد مشکل رانندگان در تأمین لاستیک/وزارت صمت پاسخگو باشد مدیرکل دفتر حملونقل مسافر سازمان راهداری و حملونقل جادهای اعلام کرد که گزارشهایی از رانندگان درباره مشکلات آنها در زمینه تأمین لاستیک از طریق سامانه کالا دریافت کردهایم و آن را به وزارت صمت انتقال دادهایم. داریوش باقرجوان؛ در […]
مدیرکل حملو نقل مسافر سازمان راهداری اعلام کرد
مشکل رانندگان در تأمین لاستیک/وزارت صمت پاسخگو باشد
مدیرکل دفتر حملونقل مسافر سازمان راهداری و حملونقل جادهای اعلام کرد که گزارشهایی از رانندگان درباره مشکلات آنها در زمینه تأمین لاستیک از طریق سامانه کالا دریافت کردهایم و آن را به وزارت صمت انتقال دادهایم. داریوش باقرجوان؛ در گفتوگو با ایسنا، اظهارکرد: از سال ۱۳۹۷ که مشکلاتی برای رانندگان در تأمین لاستیک به وجود آمد سامانهای در سازمان راهداری ایجاد کردیم و براساس پیمایش رانندگان به آنها حواله لاستیک میدادیم رانندگان میتوانستند از طریق آن حواله لاستیک مورد نیازشان را از محل تولید داخلی یا واردات با نرخ ارز ترجیحی دریافت کنند. وی افزود: تأمین لاستیک تا سال گذشته برقرار بود اما از زمانی که ارز ترجیحی برای تأمین لاستیک به ارزنیمایی تبدیل شد تا ابتدای سالجاری هم سامانه برقرار بود اما تأمین لاستیک هم به وزارت صنعت،معدنوتجارت واگذار شد و رانندگان باید از طریق سامانه کالا این وزارتخانه نیازشان را اعلام میکردند. مدیرکل دفتر حملونقل مسافر سازمان راهداری و حملونقل جادهای، ادامه داد: البته سال گذشته با دستور وزیر راهوشهرسازی لاستیکهای وارد شده و موجود در گمرک با ارز ترجیحی ترخیص شده و تا هفتههای اخیر این لاستیکهای باقی مانده با نرخ ارز ترجیحی در اختیار رانندگان قرار میگرفت همچنین در کنار آن لاستیک با استفاده از ارزنیمایی نیز در بازار عرضه میشد. باقر جوان؛ با بیان اینکه طی ماههای گذشته حدود ۸۰۰ هزار لاستیک با ارز ترجیحی و با دستور وزیر راه از گمرک ترخیص و بین رانندگان توزیع شد، گفت: از ابتدای امسال و با تمام شدن لاستیکهای باقیمانده مذکور، همه نیازها به سمت سامانه کالا وزارت صمت سوق پیدا کرد و بنابراین وزارت صنعت،معدنوتجارت متولی تأمین و توزیع لاستیک مورد نیاز رانندگان شد و همه آمار و ارقام در این زمینه نیز در اختیار این وزارتخانه است. وی اعلام کرد: البته گزارشهایی دریافت کردیم که لاستیکهای موجود در این سامانه تکافوی بازار و نیاز رانندگان را نمیدهد اما مسؤولیت آن با وزارت صمت است. سازمان راهداری و حملونقل جادهای به صورت هفتگی جلساتی با حضور وزیر راهوشهرسازی و نمایندگان تشکلها داریم و در حوزه لاستیک و قطعات مطالبات و مشکلات رانندگان را در زمینه لاستیک، روغن، قطعات و… را بررسی کرده و آن را به وزارت صمت اعلام میکنیم اما ما فقط منعکسکننده این مشکلات هستیم و اگر مشکلاتی هم هست وزارت صمت باید پیگیر و پاسخگو باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.