تاکسی‌های آنلاین متورم!

 تاکسی‌های آنلاین متورم!      ظاهراً آنلاین‌ها و مجازی‌بازها هم فهمیده‌اند که فعلاً خبری از نظارت و کنترل و گیر دادن به قیمت‌ها نیست و شیب ناملایم گرانی نرخ‌های خود در سال گذشته را با شیب پلکانی‌، جهشی نرخ‌ها در سال جدید جایگزین نموده‌اند و از ابتدای سال جدید با حرکتی در خور تحسین به قاعده […]

 تاکسی‌های آنلاین متورم!

     ظاهراً آنلاین‌ها و مجازی‌بازها هم فهمیده‌اند که فعلاً خبری از نظارت و کنترل و گیر دادن به قیمت‌ها نیست و شیب ناملایم گرانی نرخ‌های خود در سال گذشته را با شیب پلکانی‌، جهشی نرخ‌ها در سال جدید جایگزین نموده‌اند و از ابتدای سال جدید با حرکتی در خور تحسین به قاعده شصت‌، هفتاد درصد‌، نرخ‌ها را بالا کشیده‌اند که بدون شک بزرگ‌ترین پَرش قیمتی در یک بازه‌زمانی سه‌ماهه هست که متأسفانه رکورد گینسی ندارد‌! آن هم برای کسب‌وکاری که در طول سال‌، هر چند وقت یک‌بار یک هول اساسی به قیمت‌هایش داده است.

    البته ناگفته نماند که این حضرات در کار خودشان استاد هستند و همه جوانب کار را به خوبی سنجیده و با دقت خاصی پروژه افزایش قیمت را کلید زده و به خوبی آن را هدایت کرده و با موفقیت بی‌نظیری آن را به اتمام رسانده‌اند‌، البته اگر وا بدهند و از قید افزایش مجدد نرخ‌ها بعد از انتخابات‌، بگذرند.

شب عید یک دفعه سی، چهل درصد روی قیمت‌ها گذاشتند و وقتی معترض می‌شدی‌، فرمایش می‌کردند افزایش نرخ به‌صورت سیستمی‌ است و خود برنامه وقتی خیلی تعداد مشتری‌ها زیاد و ترافیک خیابان‌ها سنگین می‌شود‌، به‌صورت خودکار‌، قیمت‌ها را بالا می‌برد (منظورشان این بود که ما مردم، بیسواد و دور از جانمان خجسته تشریف داریم و فکر می‌کنیم که برنامه و سیستم یک چیزی است که از مریخ آمده و توسط آدم‌فضایی‌ها کنترل می‌شود و یا کار‌، کار اجنه است و از مابهتران!)

    بعد از عید همچنان قصه ادامه داشت و همزمان با یک پَرش قیمتی افتخارآمیز دیگر‌، کدهای تخفیف بود که برای کاربران ارسال گردید که با استفاده از کدهای تخفیف (عنایات خاصه حضرات بچه زرنگ!) قیمت‌ها شکسته شود و افزایش‌های نجومی ‌نرخ‌ها‌، خیلی به چشم نیاید ولی مردم متوجه بشوند که انگار اوضاع توفیر کرده و نرخ‌ها بی‌قراری می‌کنند‌!

    کدهای تخفیف هم دوره‌اش به سر آمد و خلق‌ا… بینوای گرفتار به دست بازی بزرگان یک‌دفعه به خودشان آمدند و دیدند که ای دل غافل‌، مسیری که تا چند وقت پیش‌، فی‌المثل با ۲۰ هزارتومان می‌رفتند‌، دیگر کمتر از ۳۰و ۳۵ تومان‌، راه ندارد‌، تازه اگر ناپرهیزی کنند و به برنامه (همان سیستم از مریخ آمده فضابی ساز!) بگویند عجله داریم که یک چند هزار تومان دیگر هم بر نامه اعمال اضافه می‌شود که برایشان درس عبرت شود که عجله داشتن درست نیست و کار شیطان است!

    زیاده عرضی نیست‌، فقط می‌خواستیم به‌عنوان یک شهروند دائم درگیر تاکسی آنلاین‌، خدمت مدیران و صاحبان و ایضاً مسؤولان و شرکا و درصدبگیران و ناظران و بازرسان، عرض کنیم که این رسم کاسبی و خدمت به مردم نیست‌، رسم نظارت و کنترل و مدیریت هم نیست‌، اساساً این قاعده و روش، رسم سوار شدن بر موج است و عدم تعهد به وظیفه و اخلاق و ایضاً بهانه تراشی برای خالی کردن بیشتر جیب مردم. خود دانید و خدای خودتان!

  

                                                                                    هوشنگ‌خان