اتوبوس‌های آمبولانسی به تولید انبوه خواهد رسید

اتوبوس‌های آمبولانسی به تولید انبوه خواهد رسید مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل، با بیان اینکه در سال۹۹ تولید کامیون چهار برابر شده است، گفت: سال گذشته تولید کامیون‌های ایران‌خودرو دیزل از نظر تعدادی ۲٫۶ برابر شده است. در کنار این میزان آمار، تولید در چهار ماه پایانی سال گذشته چهار برابر شده است که بیش از ۹۰ […]

اتوبوس‌های آمبولانسی به تولید انبوه خواهد رسید

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل، با بیان اینکه در سال۹۹ تولید کامیون چهار برابر شده است، گفت: سال گذشته تولید کامیون‌های ایران‌خودرو دیزل از نظر تعدادی ۲٫۶ برابر شده است. در کنار این میزان آمار، تولید در چهار ماه پایانی سال گذشته چهار برابر شده است که بیش از ۹۰ درصد آن داخلی بوده است که منجر شد کل شرکت‌ها زیرمجموعه گروه دیزل و زنجیره تأمین آن در چهارماه پایانی سال بیش از چهار برابر به تولیداتشان افزوده شود. جواد توسلی‌مهر؛ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران‌جوان، ادامه داد: این اتفاق بزرگ منجر به کاهش چشمگیر زیان انباشته شرکت به میزان ۱۶۰۰ میلیاردتومان شده است. همچنین ما در سال گذشته از ۴۳۸ میلیاردتومان زیان عملیاتی به ۳۲۲ میلیاردتومان سود عملیاتی رسیدیم این یعنی نزدیک به ۸۰۰ میلیاردتومان بهبود در سود عملیاتی؛ این رکورد سود یعنی بیشترین سود را در دو دهه گذشته داشتیم که بیشترین میزان در طی این سال‌ها ۱۶۰ میلیاردتومان بوده که امسال به ۳۲۲ میلیاردتومان سود عملیاتی رسید. مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل، تشریح کرد: حدود هزارو۶۰۰ میلیاردتومان از زیان انباشته شرکت کاسته شده است. از طرفی هم کیفیت محصولات افزایش یافته به طوری‌که در چهار محصول ارتقای ستاره داشتیم و در همه نمرات کیفی بهبود قابل‌توجه‌ای داشته‌ایم. این مقام مسؤول، تشریح کرد: در سال گذشته، بیش از ۹۰ درصد تولیدات این شرکت داخلی بوده است چرا که نگاه به داخل و اقتصاد مقاومتی داشتیم. سهم بازار در سال گذشته از ۲۵درصد در سال۹۸ به ۳۸درصد در سال۹۹ رسید و در سال۱۴۰۰ سهم بازار از ۳۸ درصد به ۵۵ درصد افزایش یافته است. مدیر عامل ایران‌خودرو دیزل، ادامه داد: امسال به تولید هشت هزار و ۲۰۰ دستگاه می‌رسیم که تولیدات همگن آن بالاتر از ۱۰ هزار دستگاه خواهد بود یعنی نسبت به سال گذشته ۲٫۵برابر افزایش یافته است. این مقام مسؤول، ادامه داد: در سال گذشته رکورد تولید ۱۰ ساله شکسته شد. امسال محصولات جدید مانند کامیونت آترین به تولید انبوه می‌رسد. انواع کامیون‌های تولیدی به یورو۵ ارتقاء و به بازار عرضه خواهد شد. همچنین کشنده جدید H۵ Foton با گیربکس اتوماتیک در امسال به بازار عرضه خواهد شد. ضمناً محصول کشنده جدید با نام تجاری آتومان با اتاق جدید و با استاندارد‌های روز را داریم که با موتور یورو۵ عرضه خواهد شد.

اتوبوس آمبولانسی نیز به تولید انبوه خواهد رسید

وی گفت: برای تولید آمبولانس هم قرار داد با وزارت بهداشت و درمان داریم و اتوبوس آمبولانسی نیز به تولید انبوه خواهد رسید. نمونه اولیه اتوبوس برقی تا پایان مردادماه رونمایی می‌شود. جهش تولید در ایران‌خودرو دیزل باعث شد زنجیره تأمین رشد قابل‌توجه‌ای داشته‌اند. مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل، گفت: امسال صادرات هم خواهیم داشت و تاکنون چند دستگاه به کویت صادر کرده‌ایم و با همکاری معاونت صادرات ایران‌خودرو در حال مذاکره با دیگر کشور‌های هدف صادراتی هستیم.