نداشتن برنامه صرفهجویی بهینهسازی مصرف سوخت را به بنبست رسانده عضو هیأترئیسه کمیسیون انرژی مجلس، نبود برنامه و اراده در میان مدیران برای رفتن به سمت صرفهجویی را مسألهای دانست که بهینهسازی را در کشور به بنبست رسانده است. هادی بیگینژاد؛ در گفتوگو با خانهملت، درخصوص وضعیت بهینهسازی مصرف سوخت در کشور، گفت: تا زمانی […]
نداشتن برنامه صرفهجویی بهینهسازی مصرف سوخت را به بنبست رسانده
عضو هیأترئیسه کمیسیون انرژی مجلس، نبود برنامه و اراده در میان مدیران برای رفتن به سمت صرفهجویی را مسألهای دانست که بهینهسازی را در کشور به بنبست رسانده است. هادی بیگینژاد؛ در گفتوگو با خانهملت، درخصوص وضعیت بهینهسازی مصرف سوخت در کشور، گفت: تا زمانی که منافع جامعه هدف را به صرفهجویی گره نزنیم این مهم اتفاق نخواهد افتاد بهعنوان مثال یک نیروگاه زمانی میتواند راندمان تولید برق خود از ۳۰ درصد (با مصرف هر نوع سوختی همچون مازوت یا گازوئیل یا گاز) به ۵۰ درصد برساند که دولت به آن تعهد دهد که مابهالتفاوتی که در مصرف سوخت برایش به وجود میآید را تا مدتی به آن برگرداند چراکه تولیدکننده منفعت خود را با صرفهجویی گره خورده میبیند. بنابراین به انجام آن ترغیب میشود، لذا باید بین صرفهجویی جامعه هدف و درآمدی که میتواند از طریق این صرفهجویی بهدست آورد، گرهای زده شود. نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، نبود اراده در میان مدیران برای رفتن به سمت صرفهجویی را مسأله دیگری دانست که بهینهسازی را در کشور به بنبست رسانده است. وی اضافه کرد: در حوزه بهینهسازی یک شعار مشترک وجود دارد مبنی بر اینکه بزرگترین استراتژی برای تولید انرژی، صرفهجویی انرژی است، درواقع اجرای پروژههای بهینهسازی مصرف انرژی میتواند یک نیروی محرکه برای کشور ایجاد کند. به گفته عضو هیأترئیسه کمیسیون انرژی مجلس، دایره تعریف پروژههای بهینهسازی بسیار وسیع است و از احداث بنا و ساختمان با عمر مفید بالا تا نوسازی ناوگانها، خرید لوکوموتیو و واگن و احداث اتوبان در حوزه بهینهسازی مصرف انرژی محسوب میشوند، یعنی هر آنچه که سبب کاهش مصرف انرژی شود در این زمره است حتی احداث پارکینگ طبقاتی همچنین نوسازی صنعت برق و نوسازی ترانسها و تولید خودروهای هیبریدی را نیز شامل میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.