ارسال پرونده متخلفان امتحانات مجازی دانشگاهها به پلیس فتا معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از پیگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) برای شناسایی سودجویان و متخلفان در امتحانات مجازی دانشگاهها خبر داد. علی خاکیصدیق؛ در گفتوگو با ایرنا، اظهار داشت: در ایام امتحانات پایان ترم، تبلیغاتی در فضای مجازی برای امتحان […]
ارسال پرونده متخلفان امتحانات مجازی دانشگاهها به پلیس فتا
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از پیگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) برای شناسایی سودجویان و متخلفان در امتحانات مجازی دانشگاهها خبر داد. علی خاکیصدیق؛ در گفتوگو با ایرنا، اظهار داشت: در ایام امتحانات پایان ترم، تبلیغاتی در فضای مجازی برای امتحان دادن به جای دیگر دانشجویان یا موارد دیگر منتشر میشود. مواردی از این تخلفات در فضای مجازی توسط یکی از دانشگاهها به وزارت علوم گزارش شد که از طریق معاونت حقوقی در حال پیگیری برای برخورد پلیس فتا با این افراد سودجو هستیم. معاون آموزشی وزیر علوم، ادامه داد: معاونان آموزشی دانشگاهها بیشتر در جریان این تخلفات قرار میگیرند؛ بنابراین باید اطلاعات دانشجویان و متخلفان را از فضای مجازی دریافت کنند. خاکیصدیق؛ در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دریافت گزارش میزان تخلفات در امتحانات مجازی پایان ترم وجود دارد یا خیر، تأکید کرد: سنجش این موضوع شاید غیرممکن باشد، چرا که برخی دانشجویان حتی در امتحانات پایان ترم حضوری هم تقلب میکنند اما فقط مواردی مشخص میشود که کارشان به کمیته انضباطی کشیده میشود. وی با بیان اینکه گزارش مکتوبی که براساس اعلام استاد باشد وجود ندارد، ابراز کرد: در نتیجه به صورت مستند نمیتوان به افزایش میزان تقلبها اشاره کرد. خاکیصدیق؛ درباره تمهیدات وزارت علوم برای کاهش تقلب در امتحانات مجازی پایان ترم، اظهار داشت: دستورالعملهای متنوعی برای ارزیابی دانشجو در طول ترم الکترونیکی به دانشگاهها ارسال شد که اگر رعایت کنند، ارزیابی دانشجویان در ایام امتحانات از صحت بالاتری برخوردار میشود. در واقع، به جای اینکه استادان امتحانات میانترم داشته باشند، ارزیابی به صورت مستمر انجام میشود. معاون آموزشی وزیر علوم، در ادامه این گفتوگو با انتقاد از برخی استادان که شیوه ارزیابی دانشجو در طول ترمهای الکترونیکی را تغییر ندادهاند، گفت: برخی استادان شیوه ارزیابی را در طول ترمهای الکترونیکی عوض نکردهاند، ارزیابی دانشجو را منوط به میان ترم و پایان ترم قرار دادهاند و تمرینات را به صورت سنتی انجام میدهند. وی همچنین اعلام کرد که این آمار نهتنها در دانشگاههای برتر کمتر است بلکه استادان در این دانشگاهها، خود را با روشهای جدید تطبیق دادهاند و راهکارهای نوینی برای ارزیابی درستتر دانشجویان در نظر گرفتهاند. به گفته خاکیصدیق؛ در برخی مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی هم سامانههای بسیار قوی برای ارزیابی دانشجویان به کار گرفته شده است. وی تأکید کرد: با این حال، برخی همکاران با وجود اینکه بارها گفته و نوشته شده است که سبک ارزیابی خود را به دلیل برخی اشکالات تغییر دهند، چون دانشجو را در امتحانات مجازی نمیبینند، امکان بروز تقلب و رفتارهای نادرست افزایش مییابد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.