حذف تونل کندوان با تکمیل منطقه۲ آزادراه تهران-شمال معاون وزیر راهوشهرسازی، با اشاره به اینکه تونل ۶٫۵ کیلومتری البرز و ۱٫۵ کیلومتر جاده دسترسی آن در انتهای منطقه دو آزادراه تهران-شمال تا یک ماه آینده به بهرهبرداری موقت میرسد، گفت: پس از افتتاح تونل البرزتونل کندوان حذف خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ درباره […]
حذف تونل کندوان با تکمیل منطقه۲ آزادراه تهران-شمال
معاون وزیر راهوشهرسازی، با اشاره به اینکه تونل ۶٫۵ کیلومتری البرز و ۱٫۵ کیلومتر جاده دسترسی آن در انتهای منطقه دو آزادراه تهران-شمال تا یک ماه آینده به بهرهبرداری موقت میرسد، گفت: پس از افتتاح تونل البرزتونل کندوان حذف خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ درباره آخرین وضعیت منطقه۲ آزادراه تهران-شمال و تونل البرز در این مسیر آزادراهی، اظهار داشت: مسیر تونل البرز به طول ۶٫۵ کیلومتر و جادههای دسترسی آن در دو طرف که حدود ۱٫۵ کیلومتر است و هدف اول ما برای بهرهبرداری است، نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا چند روز آینده عملیات بتن کف تونل نیز به پایان میرسد. معاون وزیر راهوشهرسازی، ادامه داد: تأسیسات و روشنایی تونل البرز نصب شده است، جتفنها هم تا ۱۰ روز آینده نصب خواهد شد. وی گفت: پیشرفت فیزیکی تونل البرز حتی از جادههای دسترسی آن هم بیشتر است و امیدواریم با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای این پروژه، بتوانیم تا یک ماه آینده از تونل البرز در منطقه۲ آزادراه تهران-شمال بهرهبرداری موقت کنیم و با احداث جاده دسترسی دو طرف تونل، عبور از این تونل برای مردم میسر شود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: دولت و بنیاد مستضعفان بهعنوان شریک و مجری پروژه تلاش کردهاند، آخرین مراحل اجرایی این تونل به سرعت اجراء شود، تا مسیر تونل برای عبور موقت آماده شده و پس از تأیید پلیسراه و سازمان راهداری و حملونقل جادهای، عبور موقت برای رفاه حال مردم فراهم خواهد شد. خادمی؛ گفت: مسیر تونل البرز در انتهای منطقه۲ آزادراه تهران-شمال و ابتدای منطقه۳ آزادراه است، پلزنگوله در جاده چالوس محل اتمام منطقه۲ و آغاز منطقه۳ آزادراه تهران-شمال است، جاده دسترسی تونل البرز از پلزنگوله شروع میشود. وی افزود: خودِ جاده دسترسی تونل البرز، یک تونل و دو پل دارد و مسیر تونل پس از آن وارد جاده قدیم میشود، خروجی جاده دسترسی به سمت مازندران که وارد پل زنگوله میشود، خود یک پروژه بزرگ است و احجام بزرگی دارد و ورودی و خروجی به پایان میرسد. معاون وزیر راهوشهرسازی، اظهار کرد: پس از افتتاح تونل البرز، برای باند رفت منطقه۲ آزادراه تهران-شمال، تونل کندوان حذف خواهد شد و مسیر تونل کندوان برای خط برگشت، چهار خطه میشود، پیچهای ورودی و خروجی تونل کندوان حذف خواهد شد و به این ترتیب در ارتقای ایمنی سیر مؤثر است. خادمی؛ درباره پیشرفت سایر قطعات منطقه۲ آزادراه تهران-شمال بیان کرد: در سایر قطعاتِ باند رفت منطقه۲ آزادراه تهران-شمال نیز پیشرفت فیزیکی مناسب است و حدود ۷۰ درصد برآورد میشود،در همه جبههها کار در حال انجام و پروژه فعال است. وی اظهار کرد: براساس برنامهای که حدود دو ماه پیش در محل کارگاه پروژه تدوین شد، در مرحله اول، تونل البرز به همراه جادههای دسترسی تونل که جمعاً حدود هشتکیلومتر است، شامل ۶٫۵ کیلومتر تونل و گالریهای ابتدایی و انتهایی و ۱٫۵ کیلومتر جاده دسترسی، زیر بار عبور ترافیک میرود و در مرحله دوم پس از اتمام باند غربی منطقه۲ آزادراه تهران-شمال، یک باند از این منطقه (باند رفت) زیر بار عبور ترافیک خواهد رفت. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در پاسخ به این سؤال که آیا تکمیل یک باند از منطقه۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان مردادماه تکمیل خواهد شد، گفت: هنوز مشخص نیست.معاون وزیر راهوشهرسازی درباره تزریق مالی به پروژه از سوی دولت و بنیادمستضعفان توضیح داد: تعهداتی که سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه انجام داده بود، پرداخت شد، دو مرحله پول نقد برای شرکت آزادراه تهران-شمال واریز شد و اسناد خزانه هم مبلغ قابلتوجهی حدود ۳۵۰ میلیاردتومان است که بهزودی به شرکت آزادراه تهران-شمال داده میشود. خادمی؛ افزود: همزمان سرمایهگذار یعنی بنیادمستضعفان هم منابع مالی دیگری را تأمین و وارد شرکت آزادراه تهران-شمال کرده که موجب شده است عملیات پروژه بهخوبی پیشرفت کند. وی در پاسخ به این سؤال که چه میزان از محل سازمان برنامه و بودجه بهعنوان سهم دولت به این پروژه تزریق شده است؟ گفت: سازمان برنامه و بودجه در یک مرحله ۲۰۰ میلیاردتومان پول نقد به پروژه تزریق کرد، همچنین حدود ۳۵۰ میلیاردتومان اسناد خزانه به این پروژه تزریق شد، این پول هفتهای که گذشت به شرکت آزادراهها در دو مرحله تزریق شد، اسناد خزانه هم رقم قابلتوجهی است و موجب پیشرفت پروژه خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.