تنها ۱۰ درصد مراکز اسقاط خودرو در کشور فعال هستند

تنها ۱۰ درصد مراکز اسقاط خودرو در کشور فعال هستند دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور، گفت: متأسفانه بحث آلودگی موضوعی جدید نیست و چند سالی است با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. یکی از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار در آلودگی هوا، تردد خودرو‌های فرسوده است که روزبه‌روز در حال افزایش است. به گزارش مناقصه‌مزایده،‌ […]

تنها ۱۰ درصد مراکز اسقاط خودرو در کشور فعال هستند

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور، گفت: متأسفانه بحث آلودگی موضوعی جدید نیست و چند سالی است با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. یکی از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار در آلودگی هوا، تردد خودرو‌های فرسوده است که روزبه‌روز در حال افزایش است. به گزارش مناقصه‌مزایده،‌ سیدامیر احمدی؛ بیان کرد: موضوع اسقاط خودرو چند سالی است که به فراموشی سپرده شده است و خودروسازان به هیچوجه خود را درگیر این کار نمی‌کنند و خود را دخالت نمی‌دهند. از ۲۲۰ مرکزی که در حوزه اسقاط فعال بودند اکنون تنها ۱۰درصد آن‌ها فعالیت می‌کند، از اینرو اشتغالزایی در این زمینه از بین رفته است. احمدی؛ بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت خودرو بسیار افزایش یافته است، برای افراد صرف نمی‌کند که خودرو را اسقاط کنند و صرفاً آن را اوراق شخصی می‌کنند یا ترجیح می‌دهند که این خودرو‌ها را در بازار آزاد با قیمت بیشتری بفروشند و دارندگان خودروهای فرسوده، آن‌ها را تعمیر و مجدد استفاده می‌کنند. دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور، با تأکید بر اینکه اگر از خودرو‌ها خوب نگهداری شود، خودرو‌های سواری تا دوبرابر، خودرو‌های سنگین تا سه برابر و موتورسیکلت‌ها تا چهار برابر عمر می‌کنند، گفت: اما به دلیل اینکه از وسایل‌نقلیه بد نگهداری می‌شود در زمان‌های کوتاه‌تری به آلایندگی می‌رسند. اما با عمل به قانون می‌تواند جلوی این اتفاق را گرفت. او گفت: کل مشکلی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم، تفاوت قیمتی است که به وجود آمده است. معلوم نبودن سن اسقاط یکی از معضلات دیگری است که با آن رو‌به‌رو هستیم و دیوان‌عدالت اداری این سن را برداشته و اکنون شاخصی برای سن فرسودگی نداریم. دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور، بیان کرد: بحث دیگر موضوع معاینه فنی است که به آن اصلاً اهمیت داده نمی‌شود. مراکز معاینه فنی باید به خودروهای فرسوده برگه تردد ندهند در حالی که این کار را انجام می‌دهند.