طی ۷ سال اخیر؛ بیش از هزار کیلومتر راهآهن در کشور احداث شد معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: در هفت سال گذشته بیش از هزار کیلومتر راهآهن احداث، ۱۸۶۹ کیلومتر ریلگذاری انجام و چهار مرکز استان به شبکه ریلی متصل شد. به گزارش مناقصهمزایده، عباس خطیبی؛ […]
طی ۷ سال اخیر؛
بیش از هزار کیلومتر راهآهن در کشور احداث شد
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: در هفت سال گذشته بیش از هزار کیلومتر راهآهن احداث، ۱۸۶۹ کیلومتر ریلگذاری انجام و چهار مرکز استان به شبکه ریلی متصل شد. به گزارش مناقصهمزایده، عباس خطیبی؛ روند ساخت راهآهن در کشور طی سالهای اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از جمله دستاوردهای مهم در این سالها میتوان به بهرهبرداری از هزار و ۹۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید، ریلگذاری بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر، زیرسازی بیش از دو هزار کیلومتر و ساخت و توسعه بیش از ۱۶۱ هزار مترمربع ایستگاه در کشور اشاره کرد. وی اتصال چهار مرکز استان به شبکه ریلی کشور را یکی از مهمترین دستاوردهای هفت سال گذشته اعلام کرد و گفت: راهآهن گرگان-اینچهبرون، راهآهن تهران-همدان، راهآهن غرب کشور، راهآهن مراغه-ارومیه، راهآهن قزوین-رشت، راهآهن میانه-بستانآباد، راهآهن خواف-هرات از مهمترین پروژههای ریلی هستند که طی این هفت سال به بهرهبرداری رسیده است. خطیبی؛ ادامه داد: با بهرهبرداری از راهآهن یزد-اقلید، بستانآباد-خاوران، زاهدان-خاش، همدان-سنندج، رشت-کاسپین و میانه-اردبیل تا پایان سالجاری دو مرکز استان دیگر نیز به شبکه ریلی کشور متصل میشوند. وی تأکید کرد: اگر روند شتابان توسعه راهآهن در کشور طی ۱۰ سال آینده نیز ادامه یابد، ایران به رتبه دوم منطقه از نظر چگالی خطوط شبکه ریلی به تناسب وسعت دست پیدا میکند. معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، برنامهریزی و مدیریت پروژههای عمرانی را یکی از مهمترین سیاستها در راستای رسیدن به اهداف دانست و گفت: اولویت دادن به طرحهای عمرانی، رعایت استانداردها و مشخصات فنی، رعایت تمهیدات زیستمحیطی و دستیابی به فناوریهای نوین در طراحی و اجرای پروژههای راهآهن در کشور نیز بخش دیگری از اهداف تحققیافته کیفی هم راستا با اهداف کمیدر این حوزه است. وی استفاده از ریل ملی تولیدشده با حمایت شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور را یکی از موفقیتهای چشمگیر در توسعه شبکه ریلی معرفی کرد و افزود: این نوع ریل در کشورهای محدودی تولید و برای خطوط جدید و پرسرعت استفاده میشود. دستیابی ایران به تکنولوژی ساخت این نوع ریل علاوه بر تأمین نیاز داخلی، صدور ریل به دیگر کشورها را نیز میسر کرده است. خطیبی؛ همچنین احداث پل با دهانه ۱۰۰متری و ارتفاع ۸۵متری، اجرای اسلب ترک بتنی به روش درجا، ساخت دستگاه پنلگذار مکانیزه برای اولینبار در راهآهن میانه-اردبیل، ساخت کشنده دو منظوره جادهای و ریلی برای اولینبار در راهآهن میانه-اردبیل توسط مهندسان داخلی بخشی از موفقیتهای بهدست آمده در بخش طراحی و عملیات اجرایی توسعه شبکه ریلی کشور عنوان کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.