سرپرست پیشین وزارت صمت ۸۰ درصد تجهیزات طرح گوره-جاسک ایرانی است سرپرست پیشین وزارت صمت، با اشاره به سهم ۸۰ درصدی تجهیزات ایرانی از مجموع تجهیزات بهکار گرفتهشده در طرح انتقال نفتخام گوره به جاسک، اعلام کرد: اجرای این طرح سبب تغییر نقشه تجاری کشور میشود. به گزارش مناقصهمزایده، حسین مدرسخیابانی؛ با بیان این مطلب […]
سرپرست پیشین وزارت صمت
۸۰ درصد تجهیزات طرح گوره-جاسک ایرانی است
سرپرست پیشین وزارت صمت، با اشاره به سهم ۸۰ درصدی تجهیزات ایرانی از مجموع تجهیزات بهکار گرفتهشده در طرح انتقال نفتخام گوره به جاسک، اعلام کرد: اجرای این طرح سبب تغییر نقشه تجاری کشور میشود. به گزارش مناقصهمزایده، حسین مدرسخیابانی؛ با بیان این مطلب گفت: با راهاندازی این پروژه عظیم، تراکم تجارت ایران از خلیجفارس به دریای عمان منتقل میشود و به لحاظ ژئوپولیتیک نیز نقشه تجاری کشور تغییر میکند. وی با بیان اینکه ما سالها بهدنبال این بودیم که از سواحل مکران و دریای عمان بهعنوان یکی از قطبهای تجاری ایران استفاده کنیم، گفت: در مرحله نخست، ۲۰ مخزن نفتی در مجموع با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه نفت از سوی شرکت پتروامید آسیا (از زیرمجموعههای هلدینگ امید) ساخته میشود و سرانجام ظرفیت مخازن ذخیرهسازی نفتخام در این طرح به ۵۰ میلیون بشکه نفتخام میرسد. مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری امید، افزود: من فکر میکنم با راهاندازی طرح انتقال نفتخام از گوره به جاسک شاهد رونق کسبوکار اقتصادی در منطقه جاسک و جنوب شرق ایران خواهیم بود. مدرسخیابانی؛ ادامه داد: ساخت مخزن ذخیرهسازی در جاسک نخستین تجربه پتروامید آسیا نبوده است، ما در گناوه هم مخزن ساختهایم. آن زمان ۸۰ درصد تجهیزات بهکار رفته در گناوه خارجی بود اما اکنون ۸۰ درصد تجهیزات بهکار رفته در طرح انتقال نفت گوره به جاسک ایرانی است. وی گفت: با توجه به توانمندی سازندگان داخلی مخازن ذخیرهسازی جاسک ایرانیترین مخازنی است که تاکنون ساخته شده است. مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری امید، با تأکید بر اینکه ظرفیتهای داخلی ما بهگونهای است که میتوانیم بسیاری از فناوریها را در داخل کشور تولید کنیم، یادآور شد: در جایی که این امکان وجود ندارد میتوانیم در قالب مشارکت، مهندسی معکوس و استفاده از سرمایه خارجی، انتقال فناوری را ممکن کنیم، بسیاری از کشورهای شرق آسیا هم از این روشها استفاده کردند. مدرسخیابانی؛ تصریح کرد: البته این را هم باید بگویم که ما در نقطهای هستیم که برای بعضی از مطالعات بنیادی فناوری به سرمایهگذاری سنگین و زمان نیاز داریم که امروز هیچکدام از آنها را نداریم، نه پول آنچنانی برای سرمایهگذاری داریم و نه زمان، بنابراین فکر میکنم اکنون میتوانیم از طریق مهندسی معکوس که من به اصطلاح به آن «راهبرد تقلید» میگویم به این فناوریها دست یابیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.