نشریه «یالثارات» توقیف شد

نشریه «یالثارات» توقیف شد توهین اخیر نشریه یالثارت به هنرمندان کشور با کلمات سخیف منجر به طرح دوباره پرونده شد و این نشریه متخلف شناخته و درنهایت توقیف شد. به گزارش ایلنا، سخنگوی ارشاد در خصوص تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات درباره یالثارات گفت: چندین بار این نشریه به خاطر در نظر نگرفتن اخلاق حرفه‌ای […]

نشریه «یالثارات» توقیف شد

توهین اخیر نشریه یالثارت به هنرمندان کشور با کلمات سخیف منجر به طرح دوباره پرونده شد و این نشریه متخلف شناخته و درنهایت توقیف شد.

به گزارش ایلنا، سخنگوی ارشاد در خصوص تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات درباره یالثارات گفت: چندین بار این نشریه به خاطر در نظر نگرفتن اخلاق حرفه‌ای به هیأت نظارت ارجاع شد. توهین اخیر این نشریه به هنرمندان کشور با کلمات سخیف منجر به طرح دوباره پرونده شد و این نشریه متخلف شناخته و درنهایت توقیف شد.

نوش‌آبادی گفت: برای ما فرق نمی‌کند این نشریه متعلق به چه حزب و نهادی است. اگر نشریات خلافی مرتکب شوند، طبق قانون با آن‌‌ها برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: ما به هیچ‌وجه از توقیف نشریات استقبال نمی‌کنیم اما در جایی که تذکرات و پیگیری‌ها منجر به اثر نشود، باید مطابق با قانون مطبوعات با تخلف برخورد کرد که هیأت نظارت بر مطبوعات هم که یک نهاد حاکمیتی و فراقوه‌ای است، دقیقاً به همین شکل به این موضوع ورود کرد و اعضای آن با اکثریت آرا این تصمیم را اتخاذ کردند که نشریه یالثارات لغو مجوز و پرونده‌اش به دادسرا ارجاع شود.

سیدعلاءالدین‌ظهوریان، دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات نیز در واکنش به تیتر و مطلب اخیر هفته‌نامه یالثارات درباره هنرمندان، تأکید کرد: این نشریه در جلسه ١٤دی٩٤ با رأی اکثریت اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات و به دلیل تخطی‌های مکرر از حدود مطبوعات مندرج در ماده ٦ قانون مطبوعات، لغو مجوز شد و همان زمان هم از فهرست نشریات دارای مجوز خارج شد.

وی افزود: با این وجود، نشریه یالثارات هم اکنون با حکم موقت قوه قضاییه منتشر می‌شود.

دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات افزود: در جلسه سوم مرداد ماه هیأت نظارت بر مطبوعات، تخلفات جدیدی از این هفته‌نامه سر زده بود که به دادسرا ارجاع شد. متأسفانه در شماره بعدی نشریه نیز با انتشار تصاویر، تیتر و متنی راجع به برخی هنرمندان کشور مطابق بندهای ٢و ٨ ماده ٦ قانون مطبوعات، تخلف دیگری رخ داد که علاوه بر واکنش‌های هنرمندان، واکنش مسؤولان را نیز در پی داشت که این تخلف هم برای دادسرا ارسال خواهد شد، چرا که مصداق اصرار بر تخلف هم است.

 

ظهوریان ابراز امیدواری کرد قوه قضاییه که در این موارد حساسیت لازم را دارد، واکنش مناسب نشان دهد.