رئیس اتحادیه باتریسازان و باتریفروشان، نوسانات قیمت سرب را عامل اصلی افزایش قیمت باتری عنوان کرد. به گزارش خبرخودرو، محمدرضا فلاح؛ با اشاره به وضعیت بازار باتری، اظهار داشت: با توجه به اینکه رونق بازار باتری از فصل تابستان آغاز و تا اوایل پاییز ادامه دارد اکنون بازار باتری شرایط نسبتاً خوبی دارد و عرضه […]
رئیس اتحادیه باتریسازان و باتریفروشان، نوسانات قیمت سرب را عامل اصلی افزایش قیمت باتری عنوان کرد. به گزارش خبرخودرو، محمدرضا فلاح؛ با اشاره به وضعیت بازار باتری، اظهار داشت: با توجه به اینکه رونق بازار باتری از فصل تابستان آغاز و تا اوایل پاییز ادامه دارد اکنون بازار باتری شرایط نسبتاً خوبی دارد و عرضه و تقاضا نیز تقریباً به تعادل رسیده است. وی درباره قیمتهای جدید باتری در بازار، عنوان کرد: قیمت هر کیلو سرب در ۱۰روز گذشته از ۵۲ هزار تومان به ۵۶ هزار تومان رسیده و از آنجا که ۶۵ تا ۷۰ درصد قیمت باتری را سرب تشکیل میدهد به همین تناسب قیمت باتری نیز افزایش یافته است. رئیس اتحادیه باتریسازان و باتری فروشان، افزود: افزایش قیمت جهانی سرب نیز در افزایش قیمت باتری بیتأثیر نیست اما قیمت سرب داخلی که همیشه سه، چهار هزار تومان کمتر از قیمت جهانی بود اکنون بیشتر از قیمت سرب جهانی شده است و دلیل این امر اعطای مجوز صادرات به تولیدکنندگان سرب، افزایش صادرات آن و عدم عرضه سرب در بورس کالا است. فلاح؛ بزرگترین مشکل صنف باتریفروشان را زیرفروشی بنکداران دانست و گفت: متأسفانه بنکداران باتری را آمپری ۱۵ هزار تومان میخرند و ۱۴ هزار تومان میفروشند. این اقدام از سوی بنکداران موجب آزردگی خاطر سایر فروشندگان و تولیدکنندگان باتری شده است. رئیس اتحادیه باتریسازان و باتری فروشان، در پایان خاطرنشان کرد: از دولت جدید انتظار داریم زمینه ثبات قیمت برای تولیدکننده و مصرفکننده را فراهم کنند و امیدواریم با ثبات قیمت سرب، آرامش بر بازار باتری حاکم شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.