معاون فنی گمرک، گفت: در نامهای به سازمان راهداری و حملونقل جادهای، پیشنهادهايي برای رفع مشکل کامیونهای دپو شده و واردات کامیون داده شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مهرداد جمالارونقی؛ بیان داشت: در این نامه به مدیر محترم نوسازی توسعه و برنامهریزی ناوگان عمومیحملونقل جادهای پیشنهاد شده که با توجه به اینکه در زمان شمارهگذاری […]
معاون فنی گمرک، گفت: در نامهای به سازمان راهداری و حملونقل جادهای، پیشنهادهايي برای رفع مشکل کامیونهای دپو شده و واردات کامیون داده شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مهرداد جمالارونقی؛ بیان داشت: در این نامه به مدیر محترم نوسازی توسعه و برنامهریزی ناوگان عمومیحملونقل جادهای پیشنهاد شده که با توجه به اینکه در زمان شمارهگذاری ظرفیت کامیونهای وارداتی مشخص میشود و در آن زمان، در شناسنامه مالکیت و کارت خودرو، ظرفیت توسط ناجا درج میگردد جهت جلوگیری از تجمع و انباشت کامیونها، اول کامیونها ترخیص شوند و بعد در زمان شمارهگذاری مشخصاتشان بررسی گردد.
۱-شماره شاسی کامیونهای اسقاطی پس از ترخیص و قبل از شمارهگذاری به ناجا اعلام گردد؛
۲-در صورت بروز هرگونه مغایرت در تایپ موتور یا سایر مشخصات، در صورت صدور مجوزهای قانونی، با رعایت سال ساخت و بخشنامههای ابلاغی، ضمن درج مشخصات صحیح موتور و… در سوابق گمرک، بدون استعلام مجدد، نسبت به ترخیص کالا اقدام گردد تا مراتب در زمان شمارهگذاری ملحوظ نظر قرار گیرد.
۳- یکی از مواردی که باعث ترخیص نشدن کامیونهای وارداتی از گمرکات گردیده تأخیر در صدور و ارسال کدرهگیری بانک میباشد که در این خصوص نیز پیشنهاد میگردد در صورت تأیید و پذیرش موضوع توسط آن وزارتخانه، نسبت به ترخیص فوری کامیونها اقدام و ارائه کدرهگیری بانک به زمان شمارهگذاری کامیونها موکول گردد.
۴- با توجه به احتمال وجود ایرادات جزیی در حین تشریفات گمرکی، گمرک آمادگی دارد تا پذیرای حضور نمایندگان آن سازمان در گمرکات اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی موجود باشند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.