وزیر اقتصاد در خصوص واگذاری ایران ترانسفو توضیح دهد

وزیر اقتصاد در خصوص واگذاری ایران ترانسفو توضیح دهد عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به شبهات مطرح شده درمورد خصوصی‌سازی و واگذاری «ایران‌ترانسفو» گفت: از دولت و وزیر اقتصاد درخواست می‌شود، در خصوص واگذاری «ایران‌ترانسفو» توضیح دهند، تا اوضاع این شرکت ساماندهی شود. فریدون‌احمدی در گفت‌وگو با خانه ملت، با […]

وزیر اقتصاد در خصوص واگذاری ایران ترانسفو توضیح دهد

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به شبهات مطرح شده درمورد خصوصی‌سازی و واگذاری «ایران‌ترانسفو» گفت: از دولت و وزیر اقتصاد درخواست می‌شود، در خصوص واگذاری «ایران‌ترانسفو» توضیح دهند، تا اوضاع این شرکت ساماندهی شود.

فریدون‌احمدی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به شبهات مطرح شده درمورد خصوصی‌سازی و واگذاری «ایران‌ترانسفو» گفت: نماینده کارگران شرکت و برخی افراد دیگر معتقد هستند که خصوصی‌سازی «ایران‌ترانسفو» براساس اصول پایه‌ای صورت نگرفته است که دراین خصوص، منتظر ارایه مستندات برای بررسی موضوع واگذاری هستم و به محض دریافت مستندات پیگیری‌ها در این خصوص انجام می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که از دولت و وزیر اقتصاد درخواست می‌شود، در خصوص واگذاری «ایران‌ترانسفو» توضیح دهند، تا اوضاع این شرکت ساماندهی شود، افزود: کارگران با هوشیاری اجازه سوءاستفاده به افرادی که به دنبال مقاصد دیگر هستند، را نمی‌دهند.

اهلیت سهامداران «ایران‌ترانسفو» باید توسط وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی احراز می‌شده است

احمدی با بیان این‌که سهامدار این شرکت بیش از ۳۰ درصد سهم خریداری کرده است، افزود: این سهم در بازار سرمایه ارایه شده و این سهامدار سرمایه وارد بازار کرده است، اما این بنگاه به‌طور صددرصد به سهامداران واگذار نمی‌شود و دراین راستا برای هیأت مدیره باید فرد واجد شرایط منصوب شود.

وی با اشاره به این‌که اهلیت سهامداران باید توسط وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی احراز می‌شده است، ادامه داد: اهلیت سهامدار «ایران‌ترانسفو» افرادی که به هیأت مدیره معرفی می‌کند مشخص می‌شود، بنابراین باید افرادی در هیأت مدیره مشخص شوند که موضوعات کلان اقتصاد و صنعت کشور را بشناسند و با نیروی انسانی کار کرده باشند، بنگاه بزرگ و سرمایه فراوان دیده و مسایل رقابت ملی و بین‌المللی را دیده باشد.

سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی باید بر انتخاب هیأت مدیره این شرکت نظارت کند

احمدی، تصریح کرد: سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی باید بر انتخاب هیأت مدیره این شرکت نظارت کند و سازمان بورس رعایت ملاحظات ملی را در انتخاب هیأت مدیره کنترل کند.

وی با بیان این‌که شرکت «ایران‌ترانسفو» به بخش خصوصی واگذار نشده تا صنعت کوچک شود، افزود: هدف از واگذاری‌ها شکوفایی اقتصاد است، بنابراین صنعت در «ایران‌ترانسفو» باید رونق پیدا کرده و تعداد شاغلان آن افزایش پیدا کنند و گستردگی بازار و تنوع محصولات «ایران‌ترانسفو» باید اولویت کاری سهامداران این کارخانه باشد.

سهامداران شرکت «ایران‌ترانسفو» باید شبهات پیش آمده را رفع کنند

احمدی با تأکید بر این‌که اصل ۴۴ که به عنوان خصوصی‌سازی برای شکوفایی اقتصاد کشور مطرح شده باید درجامعه احساس شود، ادامه داد: نیروی انسانی محور تولید است و باید به نقش نیروی انسانی در تولید واقف بود، بنابراین سهامداران «ایران‌ترانسفو» باید به نیروی انسانی به عنوان محورتولید و توسعه نگاه کنند، درحال حاضر پرسنل «ایران‌ترانسفو» درمورد اشتغال خود نگرانی‌هایی دارند که این نگرانی‌‌ها باید به‌طور جدی رفع شود و به مطالبات آن‌ها توجه شود.

وی با بیان این‌که سهامداران شرکت «ایران‌ترانسفو» باید شبهات پیش آمده را رفع کرده و یک اقدام جدی و سازنده برای رفع این مشکلات انجام دهند، یادآور شد: سهامداران جدید شرکت باید نگاه توسعه‌ای خود را به این صنعت در عمل ثابت کنند، این‌که سهامدار زمین‌های این کارخانه را برای تسویه بدهی‌های خود بفروشد، اقدامی غیراصولی است، البته سهامداران اعلام کرده‌اند که به دنبال چنین موضوعی نیستند و تنها اقلام مازاد برای تأمین سرمایه درگردش در راستای تولید به فروش می‌رسد، اما این اقدام و ایجاد چنین فضایی برای بسیاری از افراد قابل توجیه نیست.

بهبود تدریجی باید مبنای فعالیت «ایران‌ترانسفو» قرار گیرد

احمدی با بیان این‌که بهبود تدریجی باید مبنای فعالیت «ایران‌ترانسفو» قرار گیرد، تا سهامداران و پرسنل منفعت بیش‌تری نصیبشان شده، صنعت توسعه یافته و پایدار شود، افزود: «ایران‌ترانسفو» با همین تعداد پرسنل واگذار شده و قرار نیست که فضای دیگری در این شرکت ساخته شود، همچنین ایران ترانسفو واگذار نشده که تولید آن متوقف شود و این شرکت باید از شرایط پساتحریم برای سرمایه‌گذاری مشترک، توسعه محصول و بازار استفاده کند.

وی با اشاره به این‌که احترام به سرمایه‌گذار یکی از مهم‌ترین اصول خصوصی‌سازی است، ادامه داد: مشکلات تولید باید در چارچوب قانون، بر پایه تولید، محور قراردادن نیروی انسانی، ملاحظات مربوط به توسعه و فضای سرمایه‌گذاری رفع شود.

نتیجه پیگیری‌ها در خصوص واگذاری «ایران‌ترانسفو» به استحضار مردم می‌رسد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این‌که شهر زنجان باید یکی از قطب‌هایIT کشور تبدیل شود، بیان کرد: درحال حاضر بهترین نیروهای تحصیلکرده و جوان کشور در «ایران‌ترانسفو» مشغول به فعالیت هستند که باید اسباب ارتقای آن‌ها فراهم شود، در راستای شبهات ایجاد شده در واگذاری پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد و نتیجه آن به استحضار مردم می‌رسد.

 

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که از آن‌جاکه این شرکت توسط قانون واگذار شده، هرنوع تصمیم دیگری باید در چارچوب قانون انجام شود، افزود: موضوع واگذاری از وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری می‌شود و دولت نیز باید برای بدهی پیمانکاران چاره‌ای جدی بیندیشد. «ایران‌ترانسفو» از شرکت «مپنا» و از سیستم دولت رقم قابل توجهی حدود یکهزار میلیارد تومان طلب دارد که این رقم ثابت است، اما بدهی «ایران‌ترانسفو» به برخی بخش‌ها با کارمزد و جرایم محسوب می‌شود که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، این بنگاه آسیب می‌بیند و درتمامی امور کشور فصل‌الخطاب قانون است.