سرکلانتر پلیس بزرگراههای تهران بزرگ، درخصوص توقفات ناایمن در حاشیه بزرگراههای شهر تهران توضیح داد. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی نامجو؛ درخصوص توقفات ناایمن و حادثهساز، گفت: یکی از چالشهای آمدوشد وسایلنقلیه در محورهای بزرگراهی و آزادراهی و حتی معابر خارج از شهر بحث توقفات ناایمن وسایلنقلیه است. وی ادامه داد: توقفات ناایمن به توقفاتی که […]
سرکلانتر پلیس بزرگراههای تهران بزرگ، درخصوص توقفات ناایمن در حاشیه بزرگراههای شهر تهران توضیح داد. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی نامجو؛ درخصوص توقفات ناایمن و حادثهساز، گفت: یکی از چالشهای آمدوشد وسایلنقلیه در محورهای بزرگراهی و آزادراهی و حتی معابر خارج از شهر بحث توقفات ناایمن وسایلنقلیه است. وی ادامه داد: توقفات ناایمن به توقفاتی که در خطوط حرکتی و در سطح سوارهرو معابر و حاشیه راهها خارج از نقاط پهلوگاهی و توقفگاهی بدون نصب تابلوها و علایم هشداردهنده انجام میشود، گفته میشود که افزیش تصادفات را نیز دربر دارد. نامجو؛ گفت: این توقفات ناایمنی که راجع به آن صحبت میکنیم معمولاً به دو شکل اتفاق میافتد که بعضی از آنها ارادی هستند و برخی غیرارادی است که در توقفات غیرارادی مثل نقص فنی وسیلهنقلیه و خراب شدن خودروهاست و مثل تصادفاتی که اتفاق میافتد و وسایلنقلیه در سطح معابر به همین واسطه متوقف میشوند برخی مواقع نیز روی میدهد که توقفات توقفات ارادی است مثل توقف در حاشیه معابر برای عرضه کالا و توقف وسایلنقلیه در حاشیه راهها جهت استراحت کوتاه و جهت پرسیدن آدرس و جهت خرید کالا که به صورت ارادی انجام میشود. وی همچنین افزود: برابر قانون اگر وسیلهنقلیهای در سطح معابر متوقف شد، راننده وسیلهنقلیه موظف است که تمام سعی و تلاش خود را جهت خارج کردن وسیلهنقلیه از خطوط حرکتی انجام دهد و راه سایر وسایلنقلیه را مسدود ننماید و مزاحمتی برای سایر وسایلنقلیه و عابرین ایجاد نکند و هیچگونه ترافیکی به این خاطر درست ننماید. وی گفت: اگر به هر دلیلی امکان کنار نکشیدن وسیلهنقلیه وجود نداشته باشد راننده حتماً میبایست تابلو و علایم هشداردهنده مثل مثلث خطر که در بزرگراهها و آزادراهها از فاصله ۱۰۰ یا ۱۵۰ متری یکی در پشت وسیلهنقلیه معیوب و دیگری در پهلوی وسیلهنقلیه حتماً نصب نماید. در سایر جادهها نیز این علایم هشداردهنده میبایست در ۷۰ متری نصب گردد و اگر این خرابی در سر پیچها که محدودیت دید کمتری دارد روی دهد حتماً میبایست این علایم در فاصله ۲۰۰متری نصب گردد که رانندگانی که از پشت سر به این خودرو نزدیک میشوند فرصت عکسالعمل را داشته باشند. وی افزود: این خرابی چه در روز اتفاق افتاده و چه در شب رانندگان حتماً میبایست از فلاشر خودروی خود یا همان جبران نما استفاده نمایند که با این کار ما در واقع داریم وجود خطر را به رانندگان اعلام مینماییم و با این اقدام رانندگان این آمادگی را پیدا میکنند که از بروز حوادث جلوگیری نمایند. نامجو؛ بیان کرد: برخی اوقات این توقفات ممکن است باعث بروز حوادث و تصادفات گردد که پلیس با این توقفات به شدت و طبق قانون برخورد مینماید و مثلاً اگر در آزادراهها باشد برابر ماده۴ قانون ایمنی راهها و راهآهن موجب تقصیر در تصادف خواهد بود و در سایر راهها با بررسی جمعی جهات و شرایط موجود توسط کارشناسان راهور حتماً سهم تقصیر لحاظ خواهد شد. وی ادامه داد: اگر این توقفات موجب تصادف نگردد به لحاظ خودداری از کنار کشیدن خودرو حتی در تصادفات نیز اعمال قانون خواهد شد و در توقفات حاشیهای نیز از طریق تابلوها مطلقاً ممنوع که در حاشیه بزرگراهها و آزادراهها نصب شده نیز به رانندگان اطلاعرسانی شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.