مدیرعامل پتروشیمیجم، گفت: این مجموعه با وجود تحریمها یک افزایش چهاربرابری در برگزاری مناقصههای داشته است. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا سعیدی؛ با بیان اینکه پتروشیمیجم با ۴۰۰۰ نیرو فعال یکی از بزرگترین مجموعههای تولید الفین و پلیالفینساز درکشور است، افزود: طی دوسال گذشته با وجود عواملی همچون تحریمها و کاهش قیمت نفت و… محیط کسبوکار […]
مدیرعامل پتروشیمیجم، گفت: این مجموعه با وجود تحریمها یک افزایش چهاربرابری در برگزاری مناقصههای داشته است. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا سعیدی؛ با بیان اینکه پتروشیمیجم با ۴۰۰۰ نیرو فعال یکی از بزرگترین مجموعههای تولید الفین و پلیالفینساز درکشور است، افزود: طی دوسال گذشته با وجود عواملی همچون تحریمها و کاهش قیمت نفت و… محیط کسبوکار یکی از خشنترین و بدترین سالهای خود را سپری کرد. به گفته سعیدی؛ در حالی که ما تحت بدترین جنگ اقتصادی در طول تاریخ کشورمان مواجه بودیم، باید مناقصهها و مزایدهها متوقف میشد اما به جرأت میتوانم بگویم که در همین شرایط تعداد مناقصههایی که پتروشیمیجم برگزار کرده چهار برابر شرایط نرمال شده است. اول اینکه مجموع محیط ما شرایط مانند بخار دائماً در حال تغییر است؛ دوم اینکه عدم قطعیت در اقدامات بسیار بالا بوده است؛ سوم اینکه محیط ما پیچیدگی بسیاری داشته است و چهارم ابهام بالای محیط به قول معروف همه عناصر VUCA (نوسان، عدم اطمینان، پیچیدگی و ابهام) را در حد اعلاء داشتهایم. مثلاً در داستان کرونا بعضی اوقات گویی در تاریکی حرکت میکردیم و با در کنار هم گذاشتن جمیع شرایط فکر میکنم که تحت رهبری دستهجمعی پتروشیمیجم و با اتکاء به نیروهای خدوم و متخصص توانستیم بر محیط وصف شده تسلط داشته باشیم. وی درخصوص مکانیزمهای افزایش صادرات و فروش و محل کاهش هزینهها، گفت: دو وظیفه اصلی مدیر یک بنگاه، کاهش هزینه و افزایش درآمد مبتنی بر برنامه است که هر دو این موارد در این مجموعه صورت پذیرفته است. مدیرعامل پتروشیمیجم، با اشاره به درصد صادرات محصولات این شرکت، گفت: در شرکت سه نوع فروش داریم؛ اول بین مجتمعی که پتروشیمیجم تولید میکند و در اختیار مجتمعهای دیگر قرار میدهد؛ یعنی جم بهعنوان تأمینکننده خوراک و مواداولیه بعضی مجتمعها، دوم فروش پلیمرهای ما در بازار داخلی که به صورت زمینی برای شرکتهای داخلی حمل میشود و سوم فروش صادراتی پلیمرها و محصولات پتروشیمیجم از طریق دریا و زمین که در این حوزه حدود ۳۰ درصد همه پلیمرهای ما به بازارهای جهانی صادر شده است. سعیدی؛ افزود: در بدو ورود به جم و در زمان تصمیمگیری برای مدیریت هزینهها گفتم ما به همه هزینهها وارد میشویم به جز هزینه نیروی انسانی؛ لذا نهتنها هزینههای نیروی انسانی را کاهش ندادیم، بلکه افزایشهای خیلی خوبی نیز رخ داد. مدیرعامل و عضو هیأتمدیره پتروشیمیجم، بیان کرد: بهعنوان یک متخصص در حوزه کسبوکارهای بینالمللی میگویم؛ کاری که ما تحت تحریم انجام دادیم، در هیچ یک از قوانین و کتابهای ادبیات مربوطه وجود ندارد و ما اساساً باید فصل جدیدی از تجربهها و قابلیتهای جدید در عملکرد محیط بینالمللی و نحوه فعالیت در این حوزه بنویسیم. تحریم باعث شد تجربههای جدیدی را کسب کنیم و اینکه چگونه در این شرایط کسبوکارمان را مدیریت کرده و با کمترین خطا و ریسک بازگشت منابع مالی را انجام دهیم. مدیرعامل شرکت پتروشیمیجم درباره وضعیت فعلی سهام جم در بازارسرمایه و پیشبینی خود از آینده این سهم، گفت: پتروشیمیجم نه در گردونه فرازهای رادیکال افتاده و نه در فرودهای بسیار شدید. میتوانم به جرأت بگویم در بین۵۰۰ شرکت اصلی در بازارسرمایه، پتروشیمیجم جزء لیست شرکتهای تراز اول است. سعیدی؛ تأکید کرد: استراتژی اول رخنه در بازار، حفظ وضعیت موجود و ارتقای فروش و کاهش هزینهها و استراتژی دوم توسعه محصول روی پلتفرم موجود در بازار فعلی و استراتژی سوم توسعه بازارها به معنای وارد کردن محصولات فعلی شرکت علاوه بر بازارهای موجود در بازارهای جدید است. امسال در صورت رفع تحریمها هدف پتروشیمیجم ورود به بازارهای اروپایی است. استراتژی چهارم نیز تنوعسازی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.