سرهنگمهدی نامجو؛ بیان کرد: رانندگان در موقع خرابی خودرو موظفند از علایم هشداردهنده استفاده کنند و خودروی خود را به حاشیه محورها انتقال دهند. به گزارش مناقصهمزایده، به گفته وی؛ یکی از چالشهای آمدوشد وسایلنقلیه در محورهای بزرگراهی و آزادراهی و حتی معابر خارج از شهر، بحث توقف ناایمن وسایلنقلیه است. سرهنگ نامجو؛ ادامه داد: […]
سرهنگمهدی نامجو؛ بیان کرد: رانندگان در موقع خرابی خودرو موظفند از علایم هشداردهنده استفاده کنند و خودروی خود را به حاشیه محورها انتقال دهند. به گزارش مناقصهمزایده، به گفته وی؛ یکی از چالشهای آمدوشد وسایلنقلیه در محورهای بزرگراهی و آزادراهی و حتی معابر خارج از شهر، بحث توقف ناایمن وسایلنقلیه است. سرهنگ نامجو؛ ادامه داد: توقفهای ناایمن به توقفهایی گفته میشود که در خطوط حرکتی و در سطح سوارهرو معابر و حاشیه راهها خارج از نقاط پهلوگاهی و توقفگاهی بدون نصب تابلوها و علایم هشداردهنده انجام میشود و افزیش تصادفات را نیز در بر دارد. سرکلانتر پلیس بزرگراههای تهران، ابراز داشت: این توقفهای ناایمنی که راجع به آن صحبت میکنیم معمولاً به دو شکل اتفاق میافتد که بعضی از آنها ارادی هستند و برخی غیرارادی است که در توقفات غیرارادی مثل نقص فنی وسیلهنقلیه و خراب شدن خودروهاست و مثل تصادفاتی که اتفاق میافتد و وسایلنقلیه در سطح معابر به همین واسطه متوقف میشوند؛ برخی مواقع نیز روی میدهد که توقفها ارادی است؛ مثل توقف در حاشیه معابر برای عرضه کالا و توقف وسایلنقلیه در حاشیه راهها جهت استراحت کوتاه و جهت پرسیدن نشانی و جهت خرید کالا که به صورت ارادی انجام میشود. وی همچنین افزود: برابر قانون اگر وسیلهنقلیهای در سطح معابر متوقف شد راننده وسیلهنقلیه موظف است تمام سعی و تلاش خود را برای خارج کردن وسیلهنقلیه از خطوط حرکتی انجام دهد و راه سایر وسایلنقلیه را مسدود نکند و مزاحمتی برای سایر وسایلنقلیه و عابران ایجاد نکند و هیچگونه ترافیکی به این خاطر درست نکند. سرهنگ نامجو؛ اضافه کرد: چنانچه به هر دلیلی امکان کنار نکشیدن وسیلهنقلیه وجود نداشته باشد راننده حتماً میبایست تابلو و علائم هشداردهنده مثل مثلثخطر که در بزرگراهها و آزادراهها از فاصله ۱۰۰ یا ۱۵۰ متری یکی در پشت وسیلهنقلیه معیوب و دیگری در پهلوی وسیلهنقلیه حتماً نصب نماید. در سایر جادهها نیز این علایم هشداردهنده میبایست در ۷۰ متری نصب گردد و اگر این خرابی در سر پیچها که محدودیت دید کمتری دارد، روی دهد حتماً میبایست این علائم در فاصله ۲۰۰ متری نصب گردد که رانندگانی که از پشت سر به این خودرو نزدیک میشوند، فرصت عکسالعمل را داشته باشند. وی افزود: این خرابی چه در روز اتفاق افتد و چه در شب رانندگان حتماً میبایست از فلاشر خودروی خود یا همان جبراننما استفاده نمایند که با این کار ما در واقع داریم وجود خطر را به رانندگان اعلام میکنیم و با این اقدام رانندگان این آمادگی را پیدا میکنند که از بروز حوادث جلوگیری نمایند. نامجو؛ بیان کرد: برخی اوقات این توقفها ممکن است باعث بروز حوادث و تصادفات گردد که پلیس با این توقفها به شدت و طبق قانون برخورد مینماید و مثلاً اگر در آزادراهها باشد برابر ماده۴ قانون ایمنی راهها و راهآهن موجب تقصیر در تصادف خواهد بود و در سایر راهها با بررسی جمعی جهات و شرایط موجود توسط کارشناسان راهور حتماً سهم تقصیر لحاظ خواهد شد. سرکلانتر پلیس بزرگراههای تهران، در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه این توقفها موجب تصادف نگردد به لحاظ خودداری از کنار کشیدن خودرو حتی در تصادفات نیز اعمال قانون خواهد شد و در توقفهای حاشیهای نیز از طریق تابلوها مطلقاً ممنوع که در حاشیه بزرگراهها و آزادراهها نصب شده نیز به رانندگان اطلاعرسانی شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.