طبق قانون نرخ‌گذاری بلیت هواپیما کاملاً آزاد است

رئیس سازمان هواپیمایی کشور طبق قانون نرخ‌گذاری بلیت هواپیما کاملاً آزاد است رئیس سازمان هواپیمایی کشور، گفت: در حال‌حاضر طبق قانون نرخ‌گذاری بلیت هواپیما کاملاً آزاد است و برای حل مشکل باید تکلیف‌مان با قانون را روشن کنیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، تورج دهقانی‌زنگنه؛ درباره ادامه گران‌فروشی بلیت هواپیما علی‌رغم تذکرات و هشدارهای سازمان هواپیمایی و […]

رئیس سازمان هواپیمایی کشور

طبق قانون نرخ‌گذاری بلیت هواپیما کاملاً آزاد است

رئیس سازمان هواپیمایی کشور، گفت: در حال‌حاضر طبق قانون نرخ‌گذاری بلیت هواپیما کاملاً آزاد است و برای حل مشکل باید تکلیف‌مان با قانون را روشن کنیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، تورج دهقانی‌زنگنه؛ درباره ادامه گران‌فروشی بلیت هواپیما علی‌رغم تذکرات و هشدارهای سازمان هواپیمایی و وزارت راه‌وشهرسازی، گفت:‌ طبق ماده۱۶۱ قانون پنجم تبصره(ب)، دولت اعلام کرده که قیمت‌گذاری بلیت هواپیما کاملاً آزاد است و سازمان هواپیمایی فقط نظارت دارد تا به مردم در این باره اجحاف نشود. وی با تأکید بر اینکه افزایش قیمتی که از سوی ایرلاین‌ها اعمال شده را سازمان هواپیمایی و وزیر راه‌وشهرسازی قبول ندارد، اظهار داشت: در حال‌حاضر با تذکراتی که به شرکت‌های هواپیمایی داده‌ایم قیمت‌ بلیت در مسیرهای مختلف کاهش پیدا کرده‌است. برخی از شرکت‌ها قیمت بلیت مسیر تهران-‌مشهد را تا یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش داده بودند اما با نظارت و پیگیری‌های سازمان هواپیمایی کشوری قیمت‌ها کاهش یافت. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، ادامه داد: واقعیت این است که در بحث تعیین نرخ بلیت هواپیما با یک اشکال قانونی مواجه هستیم و باید تکلیف‌مان با بند(ب) ماده۱۶۱ قانون برنامه پنجم روشن شود. رئیس سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به این سؤال که رئیس کمیسیون عمران اعلام کرده آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مختص برنامه پنجم بوده و در برنامه ششم اشاره‌ای به آن نشده، بنابراین باید مجددا درباره آن تصمیم گرفت، گفت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در برنامه ششم تمدید نشده است اما برای اجرای آن از مجلس استعلام ‌کرده‌اند و مجلس هم اعلام کرد که این قانون همچنان ساری و جاری است. وی با اشاره به برخورد با شرکت‌های هواپیمایی متخلف که خودسرانه قیمت بلیت را افزایش داده‌اند، تأکید کرد: در جریان افزایش خودسرانه قیمت بلیت هواپیما با چند شرکت هواپیمایی از جمله آسمان و قشم‌ایر برخورد کردیم. اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تشدید برخورد با این شرکت‌های هواپیمایی به معنای لغو پرواز آنهاست که در واقع این اقدام، اجحاف در حق مردم و مسافران است چراکه اگر جلوی پرواز ایرلاین‌ها را بگیریم، عرضه و تقاضا از تعادل خارج می‌شود. زنگنه؛ درباره روش دیگر برخورد از جمله جرایم نقدی گفت: اختیار جریمه نقدی ایرلاین‌ها را نداریم. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، همچنین درباره عدم ارائه صورت‌های مالی از سوی برخی از ایرلاین‌ها، اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی اگر از ارائه صورت‌های مالی سر باز زنند به آنها خدماتی ارائه نمی‌کنیم اما برخی از شرکت‌های هواپیمایی، وابسته به نهادهایی هستند که صورت‌ مالی آنها محرمانه است.