مهرداد ارونقی؛ درباره تغییرات در فرآیند واردات کامیونهای سه سال کارکرده در گمرکات کشور، افزود: پس از اظهارنظر وزیر راهوشهرسازی مبنی بر طولانی بودن روند ترخیص حدود دوهزار کامیون سه سال کار کرده در گمرکات کشور، گمرک برای تسهیل در فرآیند ترخیص چهارپیشنهاد را ارائه داد. یکی از پیشنهادات گمرک این بود که ارائه گواهی […]
مهرداد ارونقی؛ درباره تغییرات در فرآیند واردات کامیونهای سه سال کارکرده در گمرکات کشور، افزود: پس از اظهارنظر وزیر راهوشهرسازی مبنی بر طولانی بودن روند ترخیص حدود دوهزار کامیون سه سال کار کرده در گمرکات کشور، گمرک برای تسهیل در فرآیند ترخیص چهارپیشنهاد را ارائه داد. یکی از پیشنهادات گمرک این بود که ارائه گواهی اسقاط به بعد از ترخیص کامیونها موکول شود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از گمرک؛ وی ادامه داد: از دیگر پیشنهادات گمرک این بود که در صورت وجود هر نوع مغایرت در مشخصات کامیونها، گمرک نسبت به ترخیص آنها اقدام و توضیحات لازم در سامانه درج شود. همچنین ترخیص کامیونها بدون کدرهگیری بانک و ارائه کدرهگیری بانک به بعد از ترخیص کامیونها، از دیگر پیشنهادات گمرک بود. ارونقی؛ تأکید کرد: با موافقت پیشنهادات گمرک توسط وزارت راهوشهرسازی، قرار بر این شد که از این پس اعلام اسقاط به گمرک پس از ترخیص و قبل از شمارهگذاری انجام شود. وی ادامه داد: بدیهی است که عوارض گمرکی باید به صورت صددرصدی پرداخت شود و پس از ترخیص و با اعلام سازمان راهداری مبنی بر اسقاط کامیون فرسوده بهازای واردات کامیون سه سال کار کرده، تخفیفات مربوطه اعمال شود. معاون گمرک ایران، تأکید کرد: همچنین برای ترخیص کامیونهای وارداتی، واردکننده باید تأییدیه استاندارد ایمنی و کیفیت را از سازمان ملی استاندارد، استاندارد آلایندگی را از سازمان محیطزیست و خدمات پس از فروش را از شرکت ارائهدهنده اخذ کرده باشد و اگر مغایرت در مشخصات مربوطه باشد این مغایرتهای جزئی مانع ترخیص کامیونها نباشد. ارونقی؛ با بیان اینکه کدساتا طبق روال گذشته توسط گمرک دریافت میشود، گفت: کدساتا به صورت سیستمی از بانکمرکزی به گمرک اعلام و ارسال میشود و این فرآیند در بستر سامانه بوده و سازمان راهداری اعلام نموده که اطلاعاتی در زمینه این کد ندارند و چون این کد صرفاً به گمرک اعلام میشود، اخذ آن قبل از ترخیص، توسط گمرک الزامیاست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.