دولت در جلوگیری از واردات و توجه به اقتصاد مقاومتی فعال شود

رییس اتحادیه آهن‌سازان دولت در جلوگیری از واردات و توجه به اقتصاد مقاومتی فعال شود حبیب‌ا…بشارتی گفت: دولت باید در بحث اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات نابه‌جا اقدامات مؤثرتری انجام داده و هماهنگی‌های بیش‌تری بین دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد کند. به گزارش سایت تراز، رییس اتحادیه آهن‌سازان ضمن توصیه به دولت در یک‌سال باقی […]

رییس اتحادیه آهن‌سازان

دولت در جلوگیری از واردات و توجه به اقتصاد مقاومتی فعال شود

حبیب‌ا…بشارتی گفت: دولت باید در بحث اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات نابه‌جا اقدامات مؤثرتری انجام داده و هماهنگی‌های بیش‌تری بین دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد کند.

به گزارش سایت تراز، رییس اتحادیه آهن‌سازان ضمن توصیه به دولت در یک‌سال باقی مانده از پایان مسؤولیت خود، گفت: دولت باید در بحث اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات نا‌به‌جا اقدامات مؤثرتری انجام داده و هماهنگی‌های بیش‌تری بین دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد کند. وقتی قرار است کالایی را وارد کشور کنند، طبیعتاً اتحادیه‌های صنفی با بیش از ۳ میلیون عضو در سطح کشور در وهله اول در این زمینه صاحب‌نظر هستند.

وی ادامه‌ داد: برای همین باید از رؤسای اتحادیه‌ها و صاحب‌نظران و فعالان بخش خصوصی و صنفی مشورت و سؤال شود که آیا کشور نیازی به واردات این حجم از کالا‌‌ها دارد یا نه؟

رییس اتحادیه آهن‌سازان تصریح ‌کرد: متأسفانه امروز شاهدیم گا‌‌هی افرادی که برای گردش به چین یا کشور دیگری می‌روند، با داشتن یک کارت بازرگانی در کنار سفر خود دو تریلی روسری یا پوشاک یا کالایی شبیه این نیز وارد کشور می‌کنند. این موارد باید تحت کنترل باشند.

این فعال صنفی اظهار کرد: دولت باید از رؤسای هیأت اجرایی اتحادیه‌های صنفی نظر کارشناسی بخواهند و گرنه تا زمانی که مسایل کارشناسی صرفاً در سطح اداری باشد نتیجه خوبی کسب نخواهد شد.

وی خاطرنشان‌ کرد: کارشناسی که عمری با تولید و صنف مربوطه عجین بوده، قطعاً نظر کارشناسی بهتری نسبت به یک کارشناس کارمند خواهد داشت.

بشارتی درباره ادغام اتحادیه گفت: من اولین کسی بودم که در سال ۹۳ حکم عضویت در کمیته ادغام را داشتم و به عنوان یک کارشناس معتقدم، اگر ادغام اتحادیه‌ها نیاز است مشکلی برای این انجام این کار وجود ندارد.

وی ادامه ‌داد: اما این اقدام هنوز با اجرا فاصله داشته و فعلاً در حد یک طرح است.

این کارشناس صنفی تصریح‌ کرد: در این زمینه عده انگشت‌شماری معتقدند بهتر است این طرح یک‌سال عقب بیفتد که به نظر می‌رسد به دنبال اهداف خاصی هستند که بنا به دلایلی قصد ورود به این موضوع را ندارم.

رییس اتحادیه آهن‌سازان افزود: در این ادغام‌‌‌ها اتحادیه‌هایی هستند که اگرچه باید ادغام شوند اما اگر بخواهند می‌توانند با رابطه یا دور زدن قانون باقی بمانند که در این صورت اجرای این طرح نیز بی‌فایده خواهد بود.

 

وی در خاتمه با اشاره به این موضوع که طبق قانون اتحادیه‌هایی که زیر ۳۰۰ عضو دارند، نباید اتحادیه مستقلی داشته باشند، خاطرنشان ‌کرد: در کنار این موضوع متأسفانه ما اتحادیه‌هایی داریم که رسته‌های زیر مجموعه آن‌‌‌ها هیچ ربطی به آن اتحادیه ندارند که این روند باید اصلاح و اتحادیه‌های مربوطه با رسته‌های مرتبط خود ادغام شوند.