رئیس پلیس راهور ناجا، گفت: راهاندازی سامانه سرعت متوسط در جادهها باعث کاهش تصادف و سرعت غیرمجاز رانندگان میشود. به گزارش مناقصهمزایده، سردار کمالهادیانفر؛ در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیسراه عوارضی تهران-قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از جدیترین مسائل در حوزه حملونقل، کاهش تصادفهاست، افزود: رابطه سرعت با تصادف یک رابطه معنادار […]
رئیس پلیس راهور ناجا، گفت: راهاندازی سامانه سرعت متوسط در جادهها باعث کاهش تصادف و سرعت غیرمجاز رانندگان میشود. به گزارش مناقصهمزایده، سردار کمالهادیانفر؛ در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیسراه عوارضی تهران-قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از جدیترین مسائل در حوزه حملونقل، کاهش تصادفهاست، افزود: رابطه سرعت با تصادف یک رابطه معنادار است بهگونهای که از سالانه ۱۷ هزار فوتی حوادث رانندگی در جادهها و شهرها و ۳۶۵ هزار معلول و مجروح بهطور متوسط ۱۲درصد از این آمار مربوط به سرعت غیرمجاز است. وی گفت: پلیس راهور در طول ۲۳۶ هزار کیلومتر راههای کشور و هزارو۲۴۰ شهر ایران مستقر است، اما نسبت واحدهای گشت با جغرافیای ایران قابل مقایسه نیست و پلیس در چند سال اخیر ناگزیر به استفاده از فناوریهای روز و دوربینهای هوشمند شده است. سردارهادیانفر؛ گفت: آنچه مشکل ایجاد میکند رانندگی شرطی برخی افراد در جادههاست و برخی رانندگان وقتی با خودروی گشت پلیس یا دوربینهای جادهای مواجه میشوند، سرعت خود را کم میکنند. سردارهادیانفر؛ تصریح کرد: اما با راهاندازی سامانهای که از سال گذشته با هدف هوشمندسازی و حفظ جان مردم ایجاد شد، علاوه بر اعمال قانون سرعت لحظهای؛ متوسط سرعت خودروها نیز در طول مسیر محاسبه میشود. وی گفت: این سامانه در طول محورهای تهران-شیراز، تهران-مشهد، تهران-تبریز و تهران-همدان (که بهزودی نهایی میشود) فعال است و بقیه محورهای اصلی نیز تا پایان نیمه نخست امسال به این سامانه متصل خواهد شد. رئیس پلیس راهور ناجا، افزود: براساس این سامانه متوسط سرعت مسیر بین دو شهر محاسبه میشود برای مثال زمان طی مسیر محور تهران تا قم یکساعت و۳۰دقیقه محاسبه شود و اگر خودرویی کمتر از این زمان به قم یا تهران برسد ولو اینکه دوربینهای لحظهای تخلفی برای آن خودرو ثبت نکرده باشد، متوسط سرعت این خودرو اعمال قانون میشود و اگر زودتر از زمان مشخص شده به مقصد برسد ۶۰ هزار تومان جریمه خواهد شد. سردارهادیانفر؛ گفت: با هوشمندسازی دوربینها بهدنبال کاهش سرعت خودروها در سراسر کشور هستیم، زیرا مرگبارترین عامل تصادفات، سرعت زیاد است. وی با بیان اینکه این سامانه صددرصد بومی است، افزود: این سامانه با همکاری پلیس، سازمان راهداری و سه شرکت دانشبنیان راهاندازی و تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار مورد سرعت لحظهای و ۳۴۰ هزار مورد سرعت متوسط در سه محور تهران-مشهد، تهران-شیراز و تهران-تبریز اعمال قانون شده و به صورت پیامک به اطلاع رانندگان رسیده و خوشبختانه هیچ خطایی نداشته است. سردارهادیانفر؛ ابراز امیدواری کرد با بهرهمندی از این سامانه در سراسر جادههای کشور شاهد کاهش تصادف و مرگومیر ناشی از آن باشیم. وی افزود: ۳۴درصد تصادفات در جادههای کشور رخ میدهد و ۷۰ درصد کشتهها مربوط به تصادفات جادهای است که با راهاندازی این سامانه شاهد کاهش تصادف و سرعت بالای خودروها خواهیم بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.