عضو هیأتمدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، گفت: پس از واگذاری صنعت موتورسیکلت به بخشخصوصی طی ۲۵ سال گذشته، با تولید یکمیلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سال ۸۸، بیشترین میزان تولید رقم خورد که امیدواریم شاهد تکرار این تیراژ باشیم. به گزارش خبرخودرو، علی عرب؛ درخصوص ظرفیت تولید سالانه موتورسیکلت در کشور و وضعیت […]
عضو هیأتمدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، گفت: پس از واگذاری صنعت موتورسیکلت به بخشخصوصی طی ۲۵ سال گذشته، با تولید یکمیلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سال ۸۸، بیشترین میزان تولید رقم خورد که امیدواریم شاهد تکرار این تیراژ باشیم. به گزارش خبرخودرو، علی عرب؛ درخصوص ظرفیت تولید سالانه موتورسیکلت در کشور و وضعیت تأمین زیرساختها در راستای افزایش تیراژ تولید اظهار داشت: آمار تولید موتورسیکلت در سال ۹۹، ۲۲۰هزار دستگاه بوده، در حالی که تولید ۶۰۰ هزار دستگاه تا سال ۹۵، نشان میدهد، ظرفیت افزایش تولید تا سه برابر آمار سال ۹۹ در صنعت موتورسیکلت وجود دارد. وی افزود: صنعت موتورسیکلت کشور در اختیار بخشخصوصی است و محصولات به شکل کاملاً رقابتی، بدون ثبتنام، از طریق نمایندگیها و به صورت اقساط بلندمدت ۱۰ تا ۲۰ ماهه به فروش میرسد. عضو هیأت مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، گفت: پس از واگذاری صنعت موتورسیکلت به بخشخصوصی طی ۲۵ سال گذشته، با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سال۸۸، بیشترین میزان تولید رقم خورد که امیدواریم مجددا شاهد تکرار این تیراژ باشیم. عرب؛ درخصوص وضعیت تولید موتورسیکلتهای دوگانهسوز در داخل کشور توضیح داد: موتورسیکلتهای موجود در کشور یا بنزینی هستند یا برقی و علاوه بر آن، موتورهای دوگانهسوز برقی-بنزینی تحت عنوان موتورسیکلتهای هیبریدی نیز موجود است، اما موتورهای LPG یا CNG یا اشکال دیگر که ترکیبی بنزین نداریم. البته برای تست، چند مدل گازی نیز به تولید رسیده است. وی تصریح کرد: در حوزه تولید موتورسیکلتهای دوگانهسوز یکی از مباحثی که وجود دارد، بحث آلایندگی است. با توجه به اینکه از سال ۹۶ تاکنون، صرفاً موتورسیکلتهای انژکتوری تولید میشوند و میزان آلایندگی این موتورها برخلاف کاربراتوریها تحت کنترل است، ورود به فاز تولید موتورسیکلتهایی با سوخت CNG یا LPG در دستور کار قرار نگرفت. عضو هیأتمدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، در ادامه بیان کرد: کشورهایی که به مقوله تولید موتورسیکلتهای دوچرخ یا سه چرخ با سوخت CNG یا LPG وارد شدهاند، دلیل آن، گرانی بهای سوخت و صرفهجویی در هزینهها بوده است. اما در مجموع در ایران، حرکت به سمت استفاده از سوخت گاز در موتورسیکلتها توجیهی ندارد. البته به تازگی، شرکتها به تولید موتورسیکلتهای برقی- بنزینی ورود کردهاند و برخی نیز وارد فاز هیبرید شدهاند. عرب؛ درخصوص تأثیر لغو تحریمها و آزادسازی واردات بر صنعت موتورسیکلت اذعان داشت: آزادسازی واردات همانند یک شمشیر دولبه عمل میکند. در صورت آزادسازی واردات بهطور قطع، تکنولوژی وارد کشور شده، بهروزرسانی در این صنعت اتفاق میافتد و از سوی دیگر خطری که وجود دارد، غفلت از میزان ساخت داخل است. وی در پایان خاطرنشان کرد: نمیبایست به بهانه اینکه این موتورها جدید هستند و عزمی بر تولید این موتورسیکلتها در داخل کشور وجود ندارد، از صنعت قطعهسازی غافل شویم. پس از ورود موتورسیکلتهایی با سال ساخت ۲۰۲۱ به داخل کشور که از استاندارد آلایندگی یورو۵ برخوردار هستند، میبایست از امکانات این موتورسیکلتها، برای رشد صنعت داخلی بهره ببریم که در این صورت واردات به سود کشور است و در غیر این صورت، آسیبزا خواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.