ظرفیت بالای ایران برای تبدیل شدن به ‌هاب دریایی و بندری خاورمیانه

عضو کمیسیون عمران مجلس ظرفیت بالای ایران برای تبدیل شدن به ‌هاب دریایی و بندری خاورمیانه عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: در صورت رفع تحریم‌ها و برخی چالش‌های داخلی، افق روشنی برای حوزه دریایی و بندری در پیش است. به گزارش مناقصه‌مزایده، مجتبی یوسفی؛ با بیان اینکه حمل‌ونقل دریایی کشور در دوران تحریم و کرونا، […]

عضو کمیسیون عمران مجلس

ظرفیت بالای ایران برای تبدیل شدن به ‌هاب دریایی و بندری خاورمیانه

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: در صورت رفع تحریم‌ها و برخی چالش‌های داخلی، افق روشنی برای حوزه دریایی و بندری در پیش است. به گزارش مناقصه‌مزایده، مجتبی یوسفی؛ با بیان اینکه حمل‌ونقل دریایی کشور در دوران تحریم و کرونا، همچون مجاهدان خاموش تلاش کردند و به‌رغم تمامی‌مشکلات، برای تأمین اقلام مورد نیاز و کالاهای اساسی مردم زحمت بسیاری کشیدند، اظهار داشت: فعالان حمل‌ونقل دریایی ایران در فضایی مظلومانه، از خودگذشتگی کردند و سلامت خود را به خطر انداختند تا اقتصاد ایران را زنده نگه دارند و مایحتاج مردم را تأمین کنند. وی با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکایی‌ها، طی چند سال گذشته فعالیت شرکت‌های کشتیرانی را در راستای تردد به ایران سخت کرده است، گفت: در حوزه بندری نیز تحریم‌ها اثرگذار بوده و به‌طور مثال در بخش خرید و تأمین تجهیزات مشکلات عدیده‌ای به وجود آمده تا بنادر ایران نتوانند از مدرن‌ترین امکانات برخوردار باشند. وی ادامه داد: از عبارت تحریم‌های فلج‌کننده در رابطه با تحریم آمریکایی‌ها استفاده می‌شود و آن‌ها حتی در رابطه با سلامت مردم نیز تحریم‌های خود را دریغ نکرده‌اند، بنابراین در چنین شرایطی که حمل‌ونقل دریایی نیازمند ارتباط همه‌جانبه با کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی است، شرایط برای حوزه بندری و دریایی کشور سخت شده است و با رشادت فعالان این حوزه توانسته‌ایم، حداقل نیاز کشور را تأمین کنیم. یوسفی؛ با بیان اینکه ایران می‌تواند در حوزه بنادر‌هاب منطقه باشد و به بهترین شکل توسعه بنادر خود را رقم بزند، تصریح کرد: بنادر ایران از موقعیت سوق الجیشی و استراتژیک فوق‌العاده‌ای در منطقه برخوردار است و به آب‌های آزاد دسترسی دارد، لذا بایستی از این موقعیت برای بهره‌مندی بیشتر از بنادر استفاده کرد.