دبیر انجمن خودروسازان، با انتقاد از قیمتگذاری شورایرقابت، گفت: مصوبات شورایرقابت غیرکارشناسی بوده و سبب زیان هنگفت ایرانخودرو و سایپا شده است. به گزارش تسنیم ، احمد نعمتبخش؛ افزود: فروش خودرو براساس قیمت حاشیه بازار رانت و فساد بازار خودرو را از بین میبرد و موجب ثبات برای خودروساز و مصرفکننده واقعی خواهد شد. نعمتبخش؛ […]
دبیر انجمن خودروسازان، با انتقاد از قیمتگذاری شورایرقابت، گفت: مصوبات شورایرقابت غیرکارشناسی بوده و سبب زیان هنگفت ایرانخودرو و سایپا شده است. به گزارش تسنیم ، احمد نعمتبخش؛ افزود: فروش خودرو براساس قیمت حاشیه بازار رانت و فساد بازار خودرو را از بین میبرد و موجب ثبات برای خودروساز و مصرفکننده واقعی خواهد شد. نعمتبخش؛ ادامه داد: مصوبات شورایرقابت زمینه افزایش بیضابطه قیمت خودرو و گرم شدن بازار دلالی را فراهم کرد و روند زیاندهی خودروسازان شتاب بیشتری گرفت. دبیر انجمن خودروسازان، افزود: به دلیل اینکه در کنار خودروسازان سهامداران هم متضرر میشوند بارها از مسؤولین مربوط خواستار تجدیدنظر در روش قیمتگذاری دستوری بودهایم. وی با بیان اینکه شورایرقابت انگار افزایش قیمت مواداولیه را نمیبیند، تأکید کرد: براساس مصوبات شورایرقابت، مبنای قیمتگذاری ارزیابی سه ماهه تورم اعلام شده از سوی بانکمرکزی است و این مهم مورد توجه شورا قرار نگرفت. دبیر انجمن خودروسازان، گفت: درصدهای اعلام شده از سوی شورایرقابت عملاً به خودروسازان کمکی نمیکند و میزان مورد انتظار خودروسازان برای جبران زیانهای انباشته فاصله دارد. نعمتبخش؛ تصریح کرد: خودروسازان در سال گذشته با تمام مشکلات تحریم و کرونا تولید را در راستای بهبود تراز مالی خود انجام دادند، ولی با توجه به افزایش هزینههای جانبی مانند افزایش دستمزدها و گرانی مواداولیه عملاً این افزایش تولید نتوانست گرهگشای مشکلات مالی خودروسازان باشد. وی با تأکید دوباره بر فروش خودرو با قیمت حاشیه بازار مانند دهه هفتاد، گفت: با اجرای این برنامه شاهد تحقق برنامههای شرکتهای خودروساز و همچنین کنترل بازار و همچنین حذف تقاضای کاذب و غیرواقعی خواهیم بود. نعمتبخش؛ به زیان ۸۵ هزار میلیارد تومانی خودروسازان اشاره کرد و افزود: بیش از هر زمان دیگری نیاز است تا سازمانهای مسؤول برای حل این چالش تلاش کنند و صنعت خودروسازی را از این زیان فزاینده نجات دهند. دبیر انجمن خودروسازان ایران، اظهارکرد: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی جلسههایی با حضور مدیران شرکتهای خودروسازی برای حل مشکل قیمتگذاری برگزار شد اما حتی مجلس هم در این خصوص عملاً کاری از پیش نبرد. وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برای نجات صنعت خودروسازی ایران در اوج تحریمها باید تلاشهای اثربخش و کاربردی از سوی سازمانهای مسؤول در دستور کار قرار گیرد تا این صنعت بتواند به فعالیتهای خود ادامه دهد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.