مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافری کشور تحریمهای بانکی اجازه خرید قطعات استاندارد را نمیدهد مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافری کشور، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما واردات قطعات ناوگان اتوبوسی در شرایط تحریم است. اگر بتوانیم تحریمها را دور بزنیم و با شرکت استاندارد در بحث قطعات این ناوگان هم مذاکره و توافق داشته باشیم، […]
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافری کشور
تحریمهای بانکی اجازه خرید قطعات استاندارد را نمیدهد
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافری کشور، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما واردات قطعات ناوگان اتوبوسی در شرایط تحریم است. اگر بتوانیم تحریمها را دور بزنیم و با شرکت استاندارد در بحث قطعات این ناوگان هم مذاکره و توافق داشته باشیم، به دلیل تحریمهای بانکی امکان جابهجایی پول و خرید این قطعات را نداریم. حال اینکه کمبود ارز در کشور را هم باید به آن اضافه کرد. احمدرضا عامری؛ در گفتوگو با ایلنا، با اشاره به مشکلات موجود در صنعت حملونقل جادهای، اظهار داشت: در بخش خرید قطعات و لاستیک با مشکلات متعددی از جمله نایاب شدن کالا در بازار و افزایش قیمت آن مواجه هستیم. وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما واردات قطعات ناوگان اتوبوسی در شرایط تحریم است. اگر بتوانیم تحریمها را دور بزنیم و با شرکت استاندارد در بحث قطعات این ناوگان هم مذاکره و توافق داشته باشیم، به دلیل تحریمهای بانکی امکان جابهجایی پول و خرید این قطعات را نداریم. حال اینکه کمبود ارز در کشور را هم باید به آن اضافه کرد. مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافری کشور، افزود: در حالی که عمده اتوبوسهای فعال در ایران برند اروپا هستند اما متأسفانه قطعات و لوازمیدکی چینی وارد بازار شده و از آن استفاده میکنیم. البته در شرایط تحریم، قطعاتی هم از کشورهای همسایه وارد شده است. عامری؛ با بیان اینکه تولید داخل نمیتواند نیازهای این ناوگان را تأمین کند، گفت: متأسفانه در حالحاضر قطعه استاندارد برای ناوگان اتوبوسی کشورمان نایاب است و در این حوزه وابسته به واردات هستیم. وی با اشاره به افزایش قیمت لاستیک، یادآور شد: در حالحاضر قیمت لاستیک اتوبوس به ۲۶ میلیون تومان رسیده که قیمت برخی از برندها ۳۰ میلیون تومان است. قطعاً با توجه به اقتصاد حملونقل جادهای، این قیمتها برای رانندگان و مالکان اتوبوس بسیار گران است. از سوی دیگر استانداردها هم در بخش لاستیک رعایت نمیشود. مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافری کشور ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم در سلامت لاستیکهای ناوگان حملونقل عمومی نحوه نگهداری آنها است که متأسفانه این استانداردها کمتر رعایت میشود. لاستیک ارز ۴۲۰۰ تومانی هم در بازار اثری نداشت چراکه اساساً در توزیع این لاستیکها با مشکلات متعددی مواجه بودیم. عامری؛ با تأکید بر اینکه دولت در بحث نوسازی ناوگان اتوبوسی کشور هیچ تسهیلاتی ارائه نمیدهد، بیان داشت: در حالی که قیمت یک دستگاه اتوبوس بیش از پنج میلیارد تومان است، هیچ تسهیلاتی برای نوسازی در اختیار رانندگان و مالکان قرار نمیگیرد و از سوی دیگر تولید داخل هم بسیار پایین است و جوابگوی نیاز این صنعت نیست. بنابراین چطور انتظار نوسازی این ناوگان را دارند در حالی که بیشترین جابهجایی مسافران هم از طریق اتوبوس انجام میشود؟ وی درباره علت وقوع تصادفات اتوبوسی در کشورمان، گفت: درباره دلایل تصادفات در ناوگان حملونقل عمومی باید یک بررسی منصفانه داشته باشیم هرچند که گفته میشود سه عامل انسان، جاده و خودرو در تصادفات نقش دارند. اما باید توجه داشته باشیم که در ۳۰ سال گذشته تعداد وسایل نقلیه چقدر افزایش یافته و آیا زیرساختهای جادهای نسبت به این میزان ترافیک و افزایش جابهجاییها ارتقاء یافته و این دو عامل با یکدیگر تناسبی داشتند؟ مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافری کشور، تأکید کرد: معتقدم رانندگان در حالحاضر بسیار تحت فشار هستند و اشتباه رانندگان ناوگان عمومیکمتر از وزرا و مدیرانی که برای این صنعت تصمیم میگیرند، نیست هر چند که در نهایت تمام تقصیرها پای رانندگان نوشته میشود و اشتباه متولیان صنعت که باعث ایجاد چنین شرایطی شدند، دیده نمیشود. باید این سؤال پرسیده شود که در کجای این صنعت، استانداردها رعایت میشود که رانندگان بتوانند به صورت استاندارد فعالیت داشته باشند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.