انسان، خودرو و جاده فاکتورهایی است که بارها و بارها در ارتباط با تصادفات جادهای درباره آنها شنیده ایم. انسان یکی از عوامل وقوع حوادث جادهای است، اما میتواند یکی از عواملی باشد که با تلاش و آموزش در راستای کاهش تصادفات رانندگی گام بردارد. محمدرضا مرشددوست؛ در گفتوگو با ایسنا، در باره چند راهکاری […]
انسان، خودرو و جاده فاکتورهایی است که بارها و بارها در ارتباط با تصادفات جادهای درباره آنها شنیده ایم. انسان یکی از عوامل وقوع حوادث جادهای است، اما میتواند یکی از عواملی باشد که با تلاش و آموزش در راستای کاهش تصادفات رانندگی گام بردارد. محمدرضا مرشددوست؛ در گفتوگو با ایسنا، در باره چند راهکاری که دنیا برای کاهش تصادفات جادهای انجام داده است، اظهار کرد: در مثلث تصادفات با عوامل انسان، ماشین و جاده روبهرو هستیم. وی با اشاره به نقش انسان در وقوع تصادفات جادهای و کاهش آن، گفت: دنیا اقداماتی را برای کاهش تصادفات جادهای انجام میدهد. یکی از این اقدامات این است که با همکاری افرادی که بر اثر تصادفات دچار آسیب نخاعی شدند درخصوص کاهش تصادفات جادهای دست به فرهنگ سازی زده است، به طوری که افراد آسیب دیده مربی حوزه تصادفات شدند و سایر شهروندان را آموزش میدهند. این کارشناس ایمنی، افزود: طی این آموزشها علاوه بر اینکه مربیان علت تصادف خود را شرح میدهند، سایر بحثهای مرتبط با ایمنی را مطرح میکنند که شنیده شدن این موارد از زبان قربانیان حوادث رانندگی برای افراد تأثیرگذار خواهد بود. وی گفت: باید از افرادی که بر اثر تصادفات رانندگی دچار آسیب شدند کمک گرفت. این اتفاق به توانمندسازی افراد آسیب دیده نیز کمک میکند. این کارشناس ایمنی، با بیان اینکه این مربیان میتوانند زبان گویای نیروهای امدادی باشند، گفت: این افراد میتوانند مربیانی باشند که با استفاده از تجربه خود به کاهش تصادفات جادهای کمک کنند. وی اظهار کرد: همچنین دنیا برای فرهنگسازی درخصوص کاهش تصادفات جادهای از سلبریتیها، مربیان موتورسواری و اتومبیلرانی و پلیس کمک گرفته است. مرشددوست، ادامه داد: این افراد نیز میتوانند زبان گویای سازمانهای امدادی باشند. سازمانهای امدادی تعداد اندکی مربی دارند، اما این افراد با فراگیری آموزههایی درباره تصادفات میتوانند آن را به حامعه منتقل کنند. این کارشناس ایمنی، درخصوص نقش مربیان موتورسواری و اتومبیلرانی درباره آموزش نکات ایمنی گفت: این افراد میتوانند عواملی که باعث وقوع تصادفات میشود را به صورت اولویتبندی شده به سایر افراد منتقل کنند. وی تأکید کرد: باید به افراد آموزش داد که اگر تصادفی اتفاق میافتد به چه صورت امدادرسانیهای اولیه را بلد باشند. زمانی که در شهرها تصادفی اتفاق میافتد بالاخره نیروهای امدادی به محل میرسند، اما آیا این موضوع در جادهها نیز امکانپذیر است؟ در جادهها به دلیل مسافتی که میان فردی که تصادف کرده و نیروی امدادی وجود دارد، نیروها دیرتر به محل میرسند، پس باید برخی نکات اولیهای که ضروری است در لحظات اولیه تصادفات انجام شود را مردم آموزش ببینند. خود امدادی و دیگر امدادی از سوی رانندگان و سرنشینان بسیار مهم است که در دنیا به آن توجه شده اما ما از آن غافل هستیم. این کارشناس ایمنی، گفت: همچنین در دنیا رانندگان حملونقل عمومی دورههای امدادی را میگذرانند. از آن جایی که این افراد در جادهها تردد میکنند خوشان امدادگرانی محسوب میشوند که به صورت تمام مدت در جادهها تردد میکنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.