تداوم مذاکره با ATR برای خرید ۲۰ فروند هواپیما

مدیرعامل هما اعلام کرد تداوم مذاکره با ATR برای خرید ۲۰ فروند هواپیما مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ با اعلام ادامه مذاکرات با ATR برای تأمین ۲۰ فروند هواپیما و گفت: باید فرودگاه‌های کوچک کشور در مناطق کم‌ برخوردار را به پایگاه تبدیل کنیم. به گزارش تسنیم، فرهادپرورش با بیان این‌که ۹۰ درصد مسافران کشور در […]

مدیرعامل هما اعلام کرد

تداوم مذاکره با ATR برای خرید ۲۰ فروند هواپیما

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ با اعلام ادامه مذاکرات با ATR برای تأمین ۲۰ فروند هواپیما و گفت: باید فرودگاه‌های کوچک کشور در مناطق کم‌ برخوردار را به پایگاه تبدیل کنیم.

به گزارش تسنیم، فرهادپرورش با بیان این‌که ۹۰ درصد مسافران کشور در ۱۰ فرودگاه اصلی جابه‌جا می‌شوند و ۱۰ درصد باقی‌مانده در سایر فرودگاه‌ها، اظهار کرد: این بدان معناست که شهرهای اصلی پروازهای بزرگ‌تر دارند و هواپیمای کوچک درفرودگاهای شهرهای کوچک وجود ندارد.

وی با یادآوری این‌که طبق مطالعه انجام شده به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم با هواپیماهای کوچک ۵۰ تا ۶۰ درصد نیاز فرودگاه شهرهای کوچک را پوشش دهیم، بیان کرد: هواپیماهای بزرگ در خیلی از شهرهای کوچک پر نمی‌شود و به همین دلیل این پرواز‌‌ها اقتصادی محسوب نمی‌شود. وی همچنین گفت: مزایای هواپیماهای کوچک این است که می‌توانند دو تا چند مرتبه در روز پرواز برقرار کنند، اما هواپیماهای بزرگ‌تر حتی با یک‌بار در روز هم پر نمی‌شوند.

مدیرعامل هما با اشاره به این‌که به دلیل یک سری محدودیت‌ها سرمایه‌گذاری در این بخش صورت نمی‌گرفت، تصریح کرد: با برداشته شدن این محدودیت‌ها تلاش شده این مشکل کشور حل شود. ایران کشوری پهناور با ۸۰ میلیون جمعیت است و می‌طلبد با توسعه مناطق کم‌برخوردار مناطق را به شهرهای اصلی متصل کنیم.

 

پرورش در این‌ رابطه به مثالی اشاره کرده و گفت: مثلاً فرودگاه رشت را در نظر بگیرید که ‌تعداد اندکی پرواز دارد. حتی خط پروازی تهران- رشت بعضاً حدود ۵۰ درصد از ظرفیت هواپیما را پر می‌کند، این ‌در حالی است که این ۵۰ درصد برای هواپیمای کوچک صددرصد می‌شود و ما از رشت می‌توانیم شمال‌غرب و شرق کشور را پوشش دهیم و این فرودگاه را به پایگاه تبدیل کنیم. همین کار را می‌توان در کرمان، مشهد، بندرعباس، شیراز و اصفهان هم انجام داد.