معاون وزارت راهوشهرسازی بهرهبرداری از طولانیترین پروژه آزادراهی کشور در ۲ مرحله معاون وزیر راهوشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راههای کشور، گفت: به منظور رفاه حال مردم، پروژه آزادراه شیراز-اصفهان را در دو مرحله به بهرهبرداری خواهیم رساند که در مرحله نخست پس از تکمیل آسفالت و موارد ایمنی پروژه آماده تردد میشود […]
معاون وزارت راهوشهرسازی
بهرهبرداری از طولانیترین پروژه آزادراهی کشور در ۲ مرحله
معاون وزیر راهوشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راههای کشور، گفت: به منظور رفاه حال مردم، پروژه آزادراه شیراز-اصفهان را در دو مرحله به بهرهبرداری خواهیم رساند که در مرحله نخست پس از تکمیل آسفالت و موارد ایمنی پروژه آماده تردد میشود و در مرحله دوم هم آزادراه را تکمیل میکنیم. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه شیراز–اصفهان؛ افزود: در مرحله دوم پس از آزادسازی تردد، نسبت به انجام برخی کارهای تکمیلی مانند احداث تقاطع غیرهمسطح یا اجرای لایههای دوم و سوم آسفالت اقدام خواهیم کرد. وی، با اشاره به طراحی ۱۳ مرکز رفاهی برای این پروژه، گفت: از این تعداد سه مرکز برای احداث به سرمایهگذار واگذار شده و قطعاً همزمان با بهرهبرداری اولیه، امکانات رفاهی مانند پمپ بنزین یا استراحتگاه موقت را نیز خواهیم داشت تا مراکز اصلی طراحی شده نیز در ادامه توسط سرمایهگذار احداث شود. معاون وزیر راهوشهرسازی تأکید کرد: آزادراه شیراز–اصفهان بخش مهمی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور است که تکمیل آن ارزش اقتصادی بالایی برای کشور خواهد داشت. خادمی؛ اظهار داشت: با تکمیل این کریدور آزادراهی، گام بزرگی در جهت تردد و ترانزیت از استانهای جنوبی و بندرها به مرکز و شمال کشور برداشته خواهد شد. وی آزادراه شیراز-اصفهان را یکی از پروژههای آزادراهی مهم در دست احداث وزارت راهوشهرسازی دانست و گفت: این پروژه ۲۲۵ کیلومتری هماینک بهعنوان طولانیترین پروژه آزادراهی در حال اجراست و با تکمیل و بهرهبرداری از آن فاصله بین شیراز تا اصفهان حدود ۱۳۰ کیلومتر و زمان سفر نیز به مدت دوساعت کاهش مییاید. خادمی؛ میزان پیشرفت این پروژه را ۹۰ درصد برشمرد و گفت: امیدواریم که طی ماههای آتی بتوانیم پیشرفت این پروژه به حدود ۹۵ درصد که امکان بهرهبرداری از آن را میسر میکند برسانیم و امکان تردد از این مسیر را فراهم کنیم. معاون وزیر راهوشهرسازی، بیان کرد: تاکنون برای اجرای این پروژه دوهزار و ۸۰۰ میلیاردتومان هزینه از محل منابع اعتباری دولت و وزارت دفاع به عنوان شریک سرمایهگذاری هزینه شده که ارزش بهروز آن حدود هفت هزار میلیاردتومان است. وی گفت: امیدواریم با یکهزار و ۲۰۰ میلیاردتومانی که برای تکمیل این پروژه هزینه میشود طی ماههای آتی شاهد بهرهبرداری از آن باشیم. معاون وزیر راهوشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راههای کشور، درخصوص تأثیرات اقتصادی آزادراه شیراز–اصفهان نیز گفت: با توجه به اینکه این آزادراه یک مسیر جدید است و با مسیرهای فعلی فاصله دارد در توسعه اقتصادی مناطقی که در طول ۲۲۵ کیلومتری آن واقع شدهاند بسیار مؤثر خواهد بود. خادمی؛ گفت: امیدواریم با بهرهبرداری از این پروژه، شرایط برای توسعه اقتصادی شهرها و روستاهایی که در مسیر هستند و همچنین خروج بخش زیادی از مناطق محروم مستقر در مسیر از بنبست و محرومیت فراهم شود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راههای کشور، یکی دیگر از پروژههای در دست اجراء در استان فارس را پروژه محور چهارخطه ارژن به تنگ ابوالحیات کازرون دانست و گفت: مسیر اول ما حذف گردنه و تنگه ابوالحیات است که باند دوم آن به طول ۲۱ کیلومتر در شرایط سختی در حال احداث است و حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم ظرف چهار ماه آتی آماده بهرهبرداری شود. خادمی؛ افزود: با تکمیل و بهرهبرداری از این پروژه که از پروژههای مهم در شبکه حملونقل است، علاوه بر سهولت و ایمنی تردد در این مسیر برای هموطنان، شاهد کاهش ترافیکهای بعضاً سنگین این محور خواهیم بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.