دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران، درباره دلایل عدم استقبال کامیونداران از حمل بار از مقاصد جنوبی کشور، گفت: اولین دلیل کمبود ناوگان متناسب با این کالاهاست، تعداد ناوگان کامیونهای اتاقدار مشخص است و سالهاست که فریاد میزنیم متناسب با اقتضائات کشور و نیاز بازار نسبت به واردات انواع کامیون و تولید آن در کشور اقدام […]
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران، درباره دلایل عدم استقبال کامیونداران از حمل بار از مقاصد جنوبی کشور، گفت: اولین دلیل کمبود ناوگان متناسب با این کالاهاست، تعداد ناوگان کامیونهای اتاقدار مشخص است و سالهاست که فریاد میزنیم متناسب با اقتضائات کشور و نیاز بازار نسبت به واردات انواع کامیون و تولید آن در کشور اقدام کنند. از سال ۸۴ تا به امروز هر چه کشور چین تولید کرده ما وارد کردیم و عمده تولیدات چینی هم، کشندهها هستند و به همین دلیل امروز با مازاد این ناوگان در کشور مواجهیم و در مقابل آن تعداد کامیونهای اتاقدار بسیار کم است. به گزارش ایلنا، احمد کریمی؛ افزود: از سال ۸۴ تا به امروز فقط معدود تولیداتی در حوزه بنزهای دماغدار داشتیم و سه شرکت تولیدکننده کامیون سایپا دیزل، ایران خودرو دیزل و ماموت دیزل تولیدات مناسب با نیاز کشور را نداشتند. باید آقایان پاسخ دهند چرا کامیونهای اتاقدار وارد یا تولید نمیشوند که ما امروز با چنین مشکلاتی مواجه هستیم. دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران، تأکید کرد: یکی دیگر از مشکلات اصلی بحث یک سر خالی بودن کامیونهاست. در یک دورهای بار از استانهای مختلف به سمت بندر امام(ره) یا استان خوزستان زیاد بود و کامیونداران باری را به سمت بندر امام حمل میکردند و از آنجا نهادههای دامی و کالاهای اساسی را بارگیری و به سمت سایر استانها میآوردند و اصطلاحاً دو سر بار تأمین بود. وی گفت: اما اخیراً بار به سمت بندر امام(ره) به حداقل رسیده است و کامیوندار باید یک سر خالی به سمت استان خوزستان و بندر امام(ره) برود و کالاهای اساسی و نهادههای دامی را بارگیری و حمل کند که این جریان برای کامیونداران و شرکتهای حملونقلی صرفه اقتصادی ندارد. کریمی؛ با اشاره به بحث افزایش نرخ کرایه حمل، گفت: هر چند که نرخ کرایه حمل افزایش جزیی داشته اما باید توجه داشته باشیم که قیمت قطعه ۲۰۰ هزار تومانی امروز به ۱۸ میلیون تومان رسیده است بنابراین چقدر باید نرخ کرایه افزایش یابد تا بتواند این هزینهها را برای کامیونداران و رانندگان پوشش دهد. وی با اشاره به مشکل سوم که باعث عدم استقبال کامیونداران از حمل بار استانهای جنوبی شده، اظهار داشت: مشکل بعدی گرمای هواست این روزها گرمای هوا بیداد میکند و کامیونداران رغبتی به فعالیت در این مسیر و جاده ندارند. کریمی؛ با اشاره به مشوقهای سازمان راهداری به کامیوندارانی که بار بندر امام(ره) را حمل کنند، گفت: مشوقهای عرضه لاستیک ۴۲۰۰ تومانی و روغن موتور میتواند رانندگان به حمل بار بندر امام(ره) ترغیب کند چراکه متأسفانه در حالحاضر روغن موتور در بازار موجود ندارد و رانندگان یا از روغنهای تقلبی استفاده میکنند یا مجبور هستند روغن موتور خارجی بسیار گران را بخرند. دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران، در باره دلایل نبود روغن موتور برای ناوگان کامیونی اظهار داشت: متأسفانه در شرایطی که نظارت وجود ندارد، شرکتهای سازنده روغن موتور لوبرکاتی که برای تولید روغن موتور از وزارت نفت دریافت میکنند را صادر میکنند. وقتی سود صادرات لوبرکات سه برابر تولید آن است تولیدکننده ترجیح میدهد این کالای یارانهای را صادر کند. و نهاد ناظری هم برخوردی با این جریان نداشته است. متأسفانه سازمان حمایت از مصرفکننده هم تاکنون هیچ حمایتی نکرده است. کریمی؛ با اشاره به پیشنهاد به سازمان راهداری برای حل مشکل عدم بارگیری کالاهای نهادههای دامیدر بندر امام گفت: پیشنهاد دادیم که برای تسریع بخشیدن در حمل کالاهای اساسی و نهادههای دامیدر بندر امام(ره) از ظرفیت ناوگان درونشهری دارای معاینه فنی استفاده شود چراکه در حالحاضر کامیونهای اتاقدار زیادی در درونشهرها و یا معادن فعال هستند که توانایی حمل نهادههای دامی را دارند به سازمان راهداری و وزارت راهوشهرسازی پیشنهاد دادیم به مدت یک ماه به شرط دارا بودن معاینه فنی از این کامیونها استفاده شود. وی تأکید کرد: ناوگان کامیونی کشورمان همچنان با موضوع ناوگان مازاد مواجه هست و در حالحاضر خواب کامیونهای زیاد است اما در ناوگان اتاقدار مشکل داریم از سوی دیگر ناوگان مازاد مشمول کامیونهای فرسوده میشوند که با یک بار جابهجایی بار باید یک هفته در تعمیرگاه بمانند. دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران، با تأکید بر اینکه این طرحهای نوسازی ناوگان کامیونی به سرانجام نمیرسند و امکان اجراء ندارند، گفت: وقتی قیمت کامیون اروپایی دوونیم میلیارد است چطور رانندگان کامیون بیش از سه میلیارد تومانی ایران خودور دیزل و ماموت را بخرد. متأسفانه شرکتهای خودروسازی در ایران از شعار سال برای تولید سوءاستفاده میکنند در حالی که توانایی ساخت یک واشر را ندارند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.