رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، دوچرخه و لوازمیدکی ضمن اشاره به زمان پلاکگذاری موتورسیکلت توسط پلیس راهور بهعنوان یکی از چالشهای کنونی در حوزه خرید و فروش، گفت: تقاضای موتورسیکلت از ابتدای سالجاری تاکنون روبه کاهش بوده و از لحاظ قیمتها نیز کاهش یا افزایش قیمتی اتفاق نیفتاده است. به گزارش از خبرخودرو، محمدخادم منصوری؛ درخصوص […]
رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، دوچرخه و لوازمیدکی ضمن اشاره به زمان پلاکگذاری موتورسیکلت توسط پلیس راهور بهعنوان یکی از چالشهای کنونی در حوزه خرید و فروش، گفت: تقاضای موتورسیکلت از ابتدای سالجاری تاکنون روبه کاهش بوده و از لحاظ قیمتها نیز کاهش یا افزایش قیمتی اتفاق نیفتاده است. به گزارش از خبرخودرو، محمدخادم منصوری؛ درخصوص ارزانترین و گرانترین موتوسیکلت موجود در بازار، اظهار داشت: موتوسیکلتهای موجود در بازار در انواع و قیمتهای مختلفی عرضه میشوند، به طوری که تنوع موتورسیکلتهایی که از شرکتی نظیر کویرموتور به بازار عرضه میشود، به ۳۰ تا ۴۰ نوع میرسد. در حالحاضر موتورسیکلتهای موجود در بازار از ۲۵ تا ۸۰ میلیون تومان قیمتگذاری میشوند. وی افزود: برخی از موتورسیکلتهای عرضه شده به بازار، محدوده قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص میدهند که البته از نوع موتورهایی نیستند که عموم افراد متقاضی آن باشند. بهعنوان مثال، موتورسیکلت وسپا از موتورسیکلتهای متعلق به شرکت کویر با قیمتی معادل ۴۰۰ میلیون تومان در بازار به فروش میرسد. رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، دوچرخه و لوازمیدکی، درخصوص وضعیت قیمت موتورسیکلت از ابتدای فروردین سالجاری تاکنون به تعداد اندک تقاضا در بازار اشاره کرد و گفت: در سالجاری، به دلیل کاهش تقاضا، تغییر چندانی در قیمت انواع موتورسیکلت اتفاق نیفتاده، به طوری که کاهش یا افزایش قیمتی را شاهد نبودهایم. خادممنصوری؛ درخصوص میزان واردات موتورسیکلت و سهم کشورهای مختلف از بازار ایران تصریح کرد: در مقطعی شاید سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در داخل کشور مونتاژ و تولید میشد و بازار موتورسیکلت رونق داشت. بیشتر قطعات هوندا ۱۲۵ در داخل ساخته میشد و تنها انجین این موتورها وارداتی بود، اما اکنون تولید و مونتاژ موتورسیکلت به سالانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار دستگاه تنزل یافته است. وی با بیان اینکه اکنون کشور چین قریب به ۸۰ درصد از سهم بازار موتورسیکلت ایران را قبضه کرده است، گفت: البته موتوسیکلت یاماها یکی دیگر از برندهای باکیفیت در میان موتورسیکلتهای وارداتی است که از کشور ژاپن وارد میشود. بنابراین ۲۰ تا ۳۰ درصد از بازار متعلق به موتورهای وارداتی است. رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، دوچرخه و لوازمیدکی، بیان کرد: اکنون کیفیت بیش از گذشته، مورد توجه بخش تقاضا قرار گرفته و واردات موتورهایی با سطح کیفی بالا از کشوری نظیر چین، در جلب رضایت مصرفکنندگان داخلی موفق بوده است. خادممنصوری؛ درخصوص مشکلات کنونی خرید و فروش موتورسیکلت در بازار به مباحث مالیاتی اشاره کرد و افزود: پلاکگذاری موتورسیکلت توسط پلیس راهور یکی دیگر از مباحثی است که در خرید و فروش موتورسیکلت مطرح است. پلیس راهور قائل بر این است که موتورسیکلت همانند خودرو، بدون پلاک عرضه شود و در زمان خرید، پلاکگذاری انجام شود که این امر، مشکلاتی را برای صنف فروشندگان ایجاد میکند. اکنون فرصتی یک تا دو ماهه به منظور ارائه طرحهای جدید و جلب رضایت و تفاهم با پلیس راهور و همچنین جلب رضایت مصرفکنندگان مقرر شده است. وی درخصوص وضعیت کنونی صنعت و بازار موتورسیکلت گفت: بنده مکرراً بر حمایت از تولید و نه در حد حرف تأکید داشتهام. بروز تغییر و تحول در صنعت موتورسیکلت منوط بر حمایت از این صنعت است. به تازگی تولیدکنندگان دوچرخه نسبت به تأسیس انجمن تولیدکنندگان اقدام کردهاند که در ادامه مسیر، نیازمند حمایت هستند. کشور ما با برخورداری از انرژی هستهای، در حوزه صنعت موتورسیکلت و دوچرخه نیز از تولیدکنندگان توانمندی برخوردار است که در صورت حمایت، از توانایی تولید بالایی دارند. رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، دوچرخه و لوازمیدکی، همچنین از فراهمسازی برخی مقدمات تولید قطعه سیلندر موتورسیکلت در داخل کشور خبر داد و گفت: بومیسازی بسیار حائزاهمیت است. حذف موانع پیشروی تولیدکنندگان داخلی، مانع از هدررفت و خروج ارز از کشور خواهد شد. خادممنصوری؛ در پایان خاطرنشان کرد: واردات قطعهای مانند اگزوز از کشور چین شاید ارزانتر از ساخت داخلی آن تمام شود، اما قطعه ایرانی از لحاظ کیفیت برتری دارد. تولیدکنندگانی داریم که قطعات تولیدی آنها حتی قابل رقابت با قطعات هندی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.