موج آخر کرونا و کرونازدگی!

                 حرف‌های خودی و بی‌خودی موج آخر کرونا و کرونازدگی!     اینجور که به‌نظر می‌رسد‌، این موج پنجم آخرین موج کرونا در کشورمان خواهد بود‌، البته علی‌الحساب که تا این لحظه که خدمتتون هستیم‌، آخرین موج است و هنوز هیچ موج جدیدی گزارش نشده است‌! به هرحال انسان به امید زنده است‌، ما می‌گوییم موج […]

                 حرف‌های خودی و بی‌خودی

موج آخر کرونا و کرونازدگی!

    اینجور که به‌نظر می‌رسد‌، این موج پنجم آخرین موج کرونا در کشورمان خواهد بود‌، البته علی‌الحساب که تا این لحظه که خدمتتون هستیم‌، آخرین موج است و هنوز هیچ موج جدیدی گزارش نشده است‌! به هرحال انسان به امید زنده است‌، ما می‌گوییم موج آخر، شما هم بگویید آخر‌، خدا را چه دیدید در این مدیریت باری به هرجهتی‌، شاید گفتیم و گفتید و شد!

البته اگر به ضرس‌قاطع مطمئن باشم که این موج‌، موج آخر باشد ولی قطع به‌یقین مدیریت کرونازده هنوز موج‌های ابتدایی خود را سپری می‌کند و حالاحالاها در خدمت این سبک و سیاق خواهیم بود و قراری به تغییر و تحول و کوتاه آمدن و وا دادن نیست!

گفتیم وقتی نمودارها شروع به ناآرامی‌ و گردن‌فرازی می‌کنند و بوی نامطبوع موج جدید به مشام می‌رسد و رنگ‌ها به سمت تندی و تیرگی می‌روند‌، به جای آنکه صبر جمیل بفرمایید تا نمودار از صفحه پیش‌فرض بیرون بزند و قله‌اش در آن بالادست‌ها‌، دست‌نیافتنی بشود و کار به خنس و اوضاع به بحران نزدیک شود‌، تجربه موج‌های قبلی و دریای پرتلاطم کرونا در کشورهای دیگر را نصب‌العین بفرمایید و  خیز کوویدخان را در همان اول کار خفت‌گیر کنید و تعطیلی و نیم‌بندی ادارات و کاسبی‌ها و نظارت بر فاصله‌گذاری و ماسک زدن را از آخر به اول بیاورید و قبل از پُر شدن بیمارستان‌ها و همه‌گیری و بالا گرفتن اوضاع‌، در همان پایین‌، جناب نمودار را مورد عنایت قرار داده تا  سر به زیر شده و به مدیریت و درایت شما تمکین نماید و مسیر همواری و نزولی را در پیش بگیرد‌، ولی کو گوش شنوا!

به هرحال صلاح مملکت خویش خسروان دانند‌، ما چه کاره‌ایم که از گفتن و نگفتن‌هایمان حرف بزنیم! اما باز جای شکرش باقی است که کشورهای سازنده کرونا واکسن زدنشان روبه اتمام گذاشت و رنگ‌های زرد و آبی و سفید به احتضار درآمد و جشن پایان کرونا گرفتند‌، لااقل این وسط چهار عدد واکسن هم نصیب کشور ما شد و بالاخره برادران و خواهران چینی و روسی و دیگر خواهران و برادران تنی و غیرتنی‌، روغن ریخته را نذر امامزاده کرده و با تأخیر فراوان به تعهد خود عمل کردند‌، گو اینکه آن کوبایی‌های پاره تن تا پایان آزمایش مرحله سوم بالینی رفیق‌مان بودند و نرد عشق می‌باختند و کارشان که تمام شد‌، حاجی‌حاجی مکه‌، بماند که در خبر است که خط تولید اهدایی واکسن روسی‌، علیل از آب درآمده  و گویا فیک هم تشریف دارند!

خبر خوشحال‌کننده دیگری که وجود دارد‌، این است که به‌طور مداوم و پیوسته از واکسن برکت و دیگر واکسن‌ها خبرهای خوش می‌رسد و این جناب برکت بالاخره نزول اجلال فرمودند و رخ نمایان کردند‌، هرچند فاصله بین گفته‌ها و عمل‌ها هنوز کهکشانی است اما اینکه همچنان بر تحویل سریع و الساعه و میلیونی و ده‌ها میلیونی تأکید و اصرار دارند‌، در نوع خودش بی‌نظیر است و شاید رکوردی دست‌نیافتنی!

هوشنگ‌خان‌، آنقدرها هم که به‌نظر می‌رسد اهل انتقاد و ایرادگیری و مته به خشخاش گذاشتن نیست‌، اوضاع جوری است که همین‌که واقع‌شده‌ها را مرور می‌کنی، احساس ایرادگیری و حتی سیاه‌نمایی به برخی حضرات دست می‌دهد! ضمن اعلام برائت از هرگونه برچسب احتمالی‌، سرعت‌گیری واکسیناسیون و رسیدن به مرز چهارصد و پنجاه هزار دُز در روز‌، جای تقدیر و تشکر دارد‌، ای کاش به امید عهدشکنان نمی‌نشستیم، در بند لفاظی و سخن‌درمانی نبودیم و حمله تروریستی تحریم‌ها نبود… .

             

                                       هوشنگ‌خان