ادغام وزارت راه با مسکن و شهرسازی عجولانه بود

عضو کمیسیون عمران مجلس، ادغام وزارت راه با مسکن و شهرسازی در بیش از یک دهه قبل را عجولانه دانست و گفت: هدف این بود که کارها تسهیل و در نیروی انسانی و ساختمان‌های اداری صرفه‌جویی شود اما کارها تسهیل نشده است. به گزارش تسنیم، علیرضا پاک‌فطرت؛ با تصریح بر اینکه وزارتخانه لجستیک و راه‌وترابری […]

عضو کمیسیون عمران مجلس، ادغام وزارت راه با مسکن و شهرسازی در بیش از یک دهه قبل را عجولانه دانست و گفت: هدف این بود که کارها تسهیل و در نیروی انسانی و ساختمان‌های اداری صرفه‌جویی شود اما کارها تسهیل نشده است. به گزارش تسنیم، علیرضا پاک‌فطرت؛ با تصریح بر اینکه وزارتخانه لجستیک و راه‌وترابری در همه دنیا یک وزارتخانه کلیدی و حیاتی محسوب می‌شود، گفت: اقتصاد یک کشور وابستگی بسیار زیادی به این وزارتخانه دارد به‌خصوص در حوزه جابه‌جایی کالا و مسافر اهمیت آن بیشتر نمایان می‌شود. وی ادغام وزارت راه با مسکن و شهرسازی در بیش از یک دهه قبل را عجولانه دانست و اظهار کرد: هدف این بود که کارها تسهیل و در نیروی انسانی و ساختمان‌های اداری صرفه‌‌جویی شود اما متأسفانه پس از ارزیابی‌ها، نه‌تنها کارها تسهیل نشده است، بلکه پیچیده‌تر از گذشته نیز شده‌ است. عضو کمیسیون عمران مجلس؛ از نادیده گرفته شدن مسکن و شهرسازی پس از ادغام با وزارت راه گفت و بیان کرد: در هشت سال گذشته شاهد عدم توجه به ساخت‌وساز مسکن در شهرها و روستاها بوده‌ایم و در این زمینه عقبگرد داشته‌ایم‌. ایران یک کشور پهناور است و در حوزه‌های حمل‌ونقل و شهرسازی نیاز است دو وزارتخانه جداگانه داشته باشیم. وی درباره جزییات بیشتر طرح توضیح داد و عنوان کرد: هنوز طرح مذکور خام محسوب می‌شود و باید روی آن کار شود‌. اگر مجلس در صحن علنی اصل آن را بپذیرد، طرح مذکور به کمیسیون عمران باز می‌گردد و نیاز است با کارشناسان و مرکز پژوهش‌ها چکش‌کاری کند‌. اگر کمیسیون به نتیجه برسد که وزارت راه از وزارت مسکن و شهرسازی جدا شود، این اتفاق می‌افتد.