مدیران دو خودروساز بزرگ کشور، هر یک در مجمعهای عمومی برگزار شده شرکتهای خود، از عرضه خودروهای جدید به بازار در سالجاری خبر دادند. به گزارش ایسنا، مجمعهای عمومیعادی سالانه دو خودروساز بزرگ کشور در هفته گذشته برگزار شد که ضمن آن هر دو مدیرعامل خودروساز ضمن تشریح عملکردهای خود طی سال گذشته و سهماهه […]
مدیران دو خودروساز بزرگ کشور، هر یک در مجمعهای عمومی برگزار شده شرکتهای خود، از عرضه خودروهای جدید به بازار در سالجاری خبر دادند. به گزارش ایسنا، مجمعهای عمومیعادی سالانه دو خودروساز بزرگ کشور در هفته گذشته برگزار شد که ضمن آن هر دو مدیرعامل خودروساز ضمن تشریح عملکردهای خود طی سال گذشته و سهماهه نخست سالجاری، برای عرضه دیگر محصولات جدید خود تا پایان سالجاری خبر دادند. فرشاد مقیمی؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، در مجمع عمومیعادی سالانه این گروه خودروسازی ضمن اشاره به رونمایی از نمونه اولیه کراساوور ایرانی در شهریورماه سالجاری، برنامههای تدوین شده امسال در حوزههای مختلف، توسعه محصول، تولید، فروش و سودآوری را تبیین کرد و گفت: مراحل تولید محصول کراساوور پروژه K۱۲۵ آغاز شده و نمونه اولیه این خودرو در شهریورماه رونمایی خواهد شد و مورد استقبال مصرفکنندگان داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت؛ چراکه رویکرد ایرانخودرو تولید محصول رقابتی و با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی است. برای امسال هشت پروژه توسعهای جدید تصویب شده که آینده ایرانخودرو را تضمین خواهد کرد. وی افزود: همچنین در شهریورماه تولید گیربکس شش سرعته نیمهاتوماتیک (AMT) آغاز میشود و تا آذرماه نیز روی خودروهای رانای ششسرعته و سمند قرار گرفته و به بازار عرضه خواهد شد. ضمن اینکه امسال خودروی ۲۰۷ پانوراما با گیربکس ششسرعته نیز عرضه خواهد شد. این مدیر خودروساز، ضمن تشریح عملکرد سال مالی ۱۳۹۹، سال ۱۴۰۰ را سال اتفاقات خوب برای ایرانخودرو توصیف کرده و با اشاره به رویکردهای دولت سیزدهم در زمینه خودرو، خاطرنشان کرد: اصلاح عادلانه قیمت و جبران زیاندهی تولید، حفظ جریان تأمین، تولید و عرضه محصول صادرات محور، توسعه محصولات و قوای محرکه، به روزآوری تعهدات مالی و فروش، فعالسازی بازارهای صادراتی و حمایت از سهم در بازارسرمایه بخشی از برنامههای ایران خودرو برای امسال است. مقیمی؛ از تولید تارا اتوماتیک در مهرماه امسال خبر داد و گفت: هرچند که الزامات فعلی کمتر است اما تارا استانداردهای ۸۵گانه را پاس میکند و از جمله آن، استاندارد عابر پیاده است که در این محصول رعایت شده است. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، علت توقف تولید محصول آریسان طی سه ماهه ابتدایی سالجاری را به دلیل مسائل زیستمحیطی و اقدام مسؤولانه ایرانخودرو دانست و گفت: در حالحاضر پروژههای بهبود برای رسیدن به استانداردهای زیستمحیطی اجراء میشود تا ظرف ماههای آینده این محصول با تغییرات و موتور XU۷ پلاس به تولید انبوه برسد. همچنین در رابطه با طراحی خانواده موتورهای کم مصرف و سه سیلندر داخلیسازی شده ایرانخودرو، مرحله صنعتیسازی این موتور آغاز شده و تا سال ۱۴۰۱ این خانواده موتور به مرحله تولید انبوه میرسد که سالانه ۱۸۲ دلار بهازای هر دستگاه، صرفهجویی یارانهای سوخت در بر خواهد داشت. مقیمی؛ تولید انبوه خودروی برقی و هیبرید داخلیسازی شده ایرانخودرو را هم در صورت رفع موانع اقتصادی از سوی حاکمیت، ممکن دانست.
سلیمانی؛ ۳ محصول جدید سایپا امسال وارد بازار خواهد شد
سیدجواد سلیمانی؛ مدیرعامل گروه سایپا، نیز در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت از ورود سه محصول جدید سایپا به بازار تا پایان سالجاری خبر داد و تأکید کرد: چنانچه شاخصهای اقتصادی تغییر نکند، امسال از زیان خارج خواهیم شد. آریا به عنوان نخستین کراساوور کاملاً ایرانی در نیمه دوم امسال با گیربکس اتوماتیک، طراحی بسیار زیبا و امکانات و استانداردهای بهروز به تولید انبوه خواهد رسید. امیدواریم خودروی شاهین با گیربکس اتوماتیک را نیز در پاییز امسال تولید و به بازار عرضه کنیم. وی افزود: همچنین دو محصول، خودرو اطلس نیز که یک محصول کراس برپایه خودروهای ساینا و کوییک است، تولید میشود که جایگزین محصول تیبا خواهد شد. مدیرعامل سایپا، ضمن اشاره به توقف تولید پراید، با بیان اینکه این محصول سهم قابلتوجهی از تیراژ تولید این خودروساز را به خود اختصاص داده بود و نگرانیهایی بابت توقف تولید وجود داشت؛ گفت: اما با تلاش مدیران، کارکنان و زنجیره تأمین سایپا در کمتر از دو ماه محصولات جدید جایگزین پراید شدند و در پایان سال ۱۳۹۹ نیز شاهد بودیم که سایپا بدون پراید نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش تولید هم داشت. طی سالهای گذشته خودروهایی بهعنوان محصول داخلی تولید و عرضه شد اما بیشتر آنها نتیجه تغییر اندکی در طراحی یا امکانات خودروهای غیرایرانی بود اما شاهین محصولی است که از صفر تا صد طراحی و تولید آن کاملاً داخلی و متعلق به گروه خودروسازی سایپا است. شاهین با تکنولوژی بهروز و استانداردهایی که امکان عرضه آن به بازارهای صادراتی را فراهم کرده، تولید و با کمترین ایراد و استقبال قابل توجه به بازار عرضه شد. سلیمانی؛ از توقف تولید وانت زامیاد تا پایان سال و جایگزنی آن با محصول پادراپلاس با توان فنی و امکانات و بهروز خبر داد و گفت: همچنین پروژه تولید اتوبوسهای برقی و دیزلی نیز در این دو شرکت آغاز و قراردادهای خوبی نیز در راستای آن منعقد شده و بهزودی توان تولید خودروهای تجاری سایپا نیز احیاء خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.