کرونای دلتا در ۲۹ استان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اعلام گسترش کرونای دلتا در ۲۹ استان کشور و هشدار جدی نسبت به پُر شدن تخت‌های بیمارستانی، گفت: رعایت پروتکل‌ها در کشور به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است و این در حالیست که دلتا، ویروسی است با قدرت سرایت بالا که می‌تواند همه را مبتلا کند. به […]

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اعلام گسترش کرونای دلتا در ۲۹ استان کشور و هشدار جدی نسبت به پُر شدن تخت‌های بیمارستانی، گفت: رعایت پروتکل‌ها در کشور به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است و این در حالیست که دلتا، ویروسی است با قدرت سرایت بالا که می‌تواند همه را مبتلا کند. به گزارش ایسنا، علیرضا رئیسی؛ در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: هفتادوهشتمین جلسه ستاد مقابله با کرونا با ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد. این آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در دولت روحانی بود. این ستاد تاکنون ۵۷۳ مصوبه داشت که با همکاری عزیزان عضو ستاد از سه قوه‌ مجریه، مقننه و قضاییه به مرحله اجراء گذاشته شده است. رئیسی؛ با اشاره به روند بیماری در کشور نیز، گفت: در حال‌حاضر ۲۹ استان درگیر کرونای دلتا شده و میزان بستری و ورود به بیمارستان‌ها دارد بالا می‌رود. خیلی از تخت‌های بیمارستان‌ها دارد پُر می‌شود و این هشدار جدی است که اگر پروتکل‌ها به همین شکل رعایت شوند تا یک هفته آینده ممکن است درگیر موج بسیار سهمگین‌تری شویم.

سقوط میزان رعایت پروتکل‌ها به زیر ۴۰ درصد

وی با تأکید بر اینکه هنوز به قله این موج از کرونا در کشور نرسیده‌ایم، گفت: رعایت پروتکل‌ها در کشور به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است و ویروسی با این قدرت سرایت بالا می‌تواند همه را مبتلا کند. رئیسی؛ افزود: فکر می‌کنم اکنون همه خانواده‌ها در اطرافیان نزدیک خود به علت سرایت بالای کرونای دلتا یک مبتلا سراغ دارند و از طرفی مردم هم تأیید خواهند کرد که رعایت پروتکل‌ها هم نیاز به مطالعه دقیق ندارد و اگر به شهر سر بزنیم می‌بینیم پروتکل‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود. علی‌رغم اینکه هشدار دادیم یکی از جاهای پُرخطر قابل سرایت رستوران‌هاست هنوز  هم عده زیادی به رستوران می‌روند و این یک هشدار جدی است و حتی آنهایی که دُز اول واکسن را زدند به دلیل قدرت سرایت بالا مستعد ابتلا هستند.