وقت نقد کردن نسیه‌ها نیست!

                 حرف‌های خودی و بی‌خودی وقت نقد کردن نسیه‌ها نیست! خب‌، به سلامتی و دل‌خوش رئیس دولت جوانبخت بر کُرسی جمهور مردم تکیه زد و امید است روزی نو و روزگاری بهتر را این ملک زخم‌خورده از مصائب و تورم و بلایای طبیعی و انسانی و جناحی و داخلی و خارجی‌، تجربه نماید. از آنجا […]

                 حرف‌های خودی و بی‌خودی

وقت نقد کردن نسیه‌ها نیست!

خب‌، به سلامتی و دل‌خوش رئیس دولت جوانبخت بر کُرسی جمهور مردم تکیه زد و امید است روزی نو و روزگاری بهتر را این ملک زخم‌خورده از مصائب و تورم و بلایای طبیعی و انسانی و جناحی و داخلی و خارجی‌، تجربه نماید.

از آنجا که هوشنگ (این‌بار خانش را نمی‌گوییم که مردمی‌ و خودمانی به‌نظر برسد!) خیلی با سیاست میانه‌ای ندارد و اگر هم میانه و ارتباطی وجود دارد بیشتر به‌خاطر دست دراز سیاست است که همه امور را دستی‌دستی سیاست‌زده و باندی کرده است وگرنه ما و خیل عظیم خلق‌ا… علاقه وافری داریم که در یک گوشه‌ای برای خودمان زندگی کنیم‌، سرمان در لاک خودمان باشد و ماست‌مان را بخوریم!

خواستیم خدمت جناح این‌وری و آن‌وری و بی‌خودی‌های شبه‌خودی و موافقین و مخالفین و ایضاً آن حضرات آنورآبی و داخلی‌های تندرو و کُندرو و جمیع جماعت منتظر گرفتن گاف و عیب و وارد کردن انقولت و در آخر خدمت مردم شریف و عزیز تورم‌زده در بحران گیر افتاده و کرونا امان‌شان برده و مهم‌تر از همه وضعیت ملوک‌الطوایفی و اره دادن و تیشه گرفتن جناح و باندها‌، صبر و قرار و آرامش‌شان را به نهایت رسانده! عرض کنیم که این دولت جدید قدیم‌الحضور و مسبوق به سابقه برای آنکه از چند و چون کارها و زیر و زبر شرایط و اماواگر‌های تهدید و فرصت‌ها و درست و غلط بودن برنامه و راه‌حل و هزار یک چیز دیگر سر در بیاورد و دو ریالی‌اش درست‌درمان بیفتد و سوار بر امورات مملکتی شود‌، چند صباحی و برای آنکه تصمیم و اجرایش قرین موفقیت و اثر و نتیجه به دردبخور و خلایق راضی کن شود‌، چند ماهی وقت می‌خواهد!

بنابراین از فردا روز، صغیر و کبیر‌، برای احقاق حق و مطالبات و تغییرات و تحولات، درب عمارت پاستور را از پاشنه در نیاورند و چی شد چی شد سر ندهند و تلافی نو و کهنه را بر سر کابینه جدید خالی نکنند و طلبکار انجام همه وعده‌ها و گفته‌ها و حل مصائب و کمبود‌ها در عرض یکی، دو ماه نشوند و بگذارند دولت جدید نفسی تازه کند‌، عرق راه بگیرد‌، داستان و سر رشته امور را در دست بگیرد‌، اهم و فی‌الاهم کند، و در تصمیم و تدبیر و اقدام‌شان رد و اثر وعده‌ها و باید و نبایدهای خود را به مردم نشان دهد‌، آنگاه پرچم‌های مطالبه‌گری به احتضار در بیاید و سین‌جیم‌ها شروع شود و پیگیری و نظارت و احیاناً خرده‌گیری و نقد و توصیه‌ها به راه بیفتد!

 البته برای آنکه جناب رئیس‌جمهور‌، کسوت و سبقه قاضی‌القضاتی دارد و ما هم نمی‌خواهیم تنها به قاضی برویم! خدمت شریف صدر تا ذیل کابینه فخیمه و ریاست عالیه جمهور عرض می‌کنیم‌، علی‌الحساب‌، جسارتاً استدعا و تقاضای ملتمسانه داریم که شما بزرگان این بار خرق عادت فرمایید و کم و کسری‌ها و مشکلات برجای مانده و اشتباهات و یک دنیا آوار و خاکبرداری از عملکرد دولت سابق را دلیل موجه برای عدم پیشرفت کارها و نبود حرکت روبه جلو و کم‌کاری و باری به هرجهتی و مصائب احتمالی آتی، اعلام نفرمایید یا لااقل در همین چند روز ابتدایی هرچه می‌خواهد دل تنگ‌تان‌، بگوید و سه سال و سیصدوشصت روز دیگر را بر روی مدیریت و برنامه‌ریزی و تدبیر و اجراء و سامان‌بخشی به وضعیت مردم و کشور و معیشت و فرهنگ و تعامل با دنیا و حفظ حرمت ایران و ایرانی و پهنای باند و کسب‌وکار و زندگی مردم‌، تمرکز کنید و گرد حاشیه نگردید که حاشیه‌ساز و حاشیه‌باز و حاشیه‌دوست بسیار است!  

               

                                       هوشنگ‌خان