تقاضا برای باتریهای لیتیومی در دنیا روبه افزایش گذاشته، چون دولتها در کشورهای دنیا در حال سیاستگذاری و تشویق رونق خودروهای برقی هستند و هدفگذاری کردهاند که آلایندگی کربنی را به صفر برسانند. بخشی از فعالیتهایی که در رسیدن به این اهداف تعریف شده، خروج تدریجی خودروهای بنزینسوز از گردونه حملونقل است. به گزارش از […]
تقاضا برای باتریهای لیتیومی در دنیا روبه افزایش گذاشته، چون دولتها در کشورهای دنیا در حال سیاستگذاری و تشویق رونق خودروهای برقی هستند و هدفگذاری کردهاند که آلایندگی کربنی را به صفر برسانند. بخشی از فعالیتهایی که در رسیدن به این اهداف تعریف شده، خروج تدریجی خودروهای بنزینسوز از گردونه حملونقل است. به گزارش از رویترز، در کشور هندوستان اتخاذ سیاستهای رونق خودروهای برقی با سایر کشورهای دنیا متفاوت است، دلیل آن هم قیمت بالای باتریهای خودروهای برقی و نبود زیرساختهای کافی از جمله شبکه جایگاههای شارژ باتری در کل این کشور است. کشور هندوستان هم ذخایر لیتیم ندارد و کنترل جهانی این عنصر کمیاب در اختیار کشور چین است. مجموعهای از این عوامل باعث شده است که رونق خودروهای برقی در کشور هندوستان به نسبت کُندتر از سایر کشورهای دیگر صورت پذیرد. آر.سی. بهارگاوا R.C. Bhargava رئیس هیأت مدیره ماروتی در جمع سهامداران در گزارش سالانه شرکت ماروتی سوزوکی به این نکات اشاره کرد که درآمد سرانه مردم هندوستان زیر دوهزار دلار یعنی پنج درصد درآمد سرانه مردم اروپا و ژاپن است. همچنین ۹۵ درصد از خودروهایی که در کشور هندوستان به فروش میرسند و پلاک میشوند زیر ۲۰ هزار دلار قیمت دارند. رئیس هیأتمدیره ماروتی سوزوکی، گفت: «ما باید به این نکته توجه دقیق داشته باشیم که راهبرد و سیاست ما در جهت رسیدن به آلایندگی صفر با دنیا متفاوت است و باید با زیرساختهای و شرایط اقتصادیمان همخوانی داشته باشد.» ماروتی در جهت کاهش مصرف سوخت و آلایندگی روی راهبرد تولید و فروش خودروهایی تأکید دارد که سوخت آنها سیانجی [گاز طبیعی فشرده] است. همچنین این شرکت مانند خودروسازان ژاپنی سرمایهگذاری زیادی روی فناوریهای هیبریدی به عمل آورده است. حالا هم رئیس هیأت مدیره ماروتی میگوید که سوخت هیدروژن را گزینه جالبی ارزیابی میکند. شرکت سوزوکی موتور که سهم کنترلی در کمپانی خودروسازی هندی ماروتی دارد، در حال تشخیص و تعیین اولویتهایی است که مناسب بازار هندوستان باشد و از اینرو سرمایهگذاریها را روی توسعه فناوریهای پاک و پایداری میکند که با واقعیتهای بازار هندوستان مطابقت داشته باشد. بهارگاوا؛ میگوید: اتحاد سوزوکی با تویوتا در ژاپن آثار ارزشمندی روی سیاستهای مناسب با بازار هندوستان دارد. در حالحاضر اظهارنظرها در مورد خودروهای برقی در کشور هندوستان بسیار داغ شده است به ویژه آن که شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا در حال لابی با حکومت هندوستان است تا تعرفههای واردات خودروهای برقی تسلا به هندوستان را به حداقل ممکن برساند. تقاضای تسلا برای ورود به بازار هندوستان، صنعت خودروی این کشور را به دو دسته تقسیم کرده است. آن بخش از صنعت خودروی هندوستان که به کرهجنوبی و خودروسازی هیوندایی متکی است – و ۱۸درصد از سهم بازار این کشور را در اختیار دارد و در حقیقت مهمترین رقیب ماروتی به حساب میآید- طرفدار کاهش تعرفه و مالیات بر واردات هستند. اظهار نظر ماروتی و حمایت از سوخت هیدروژن بهعنوان جایگزین خودروهای بنزینی درست زمانی منتشر شده است که موکش امبانی Mukesh Ambani رئیس هیأتمدیره شرکت پالایشگاهی ریلاینس ایندستریز Reliance Industries از سرمایهگذاری ۱۰ میلیارد دلاری روی انرژی پاک خبر داده است. بخشی از این سرمایهگذاری به کارخانههای گیگافکتوری اختصاص مییابد که پیل سوختی و هیدروژن به روش سبز [دوستدار محیطزیست] تولید میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.