رئیس هیأتمدیره انجمن قطعهسازان استان خراسانرضوی، ضمن اشاره به علل افزایش زیاندهی خودروسازان به تشریح راهکارهای موجود برای خروج خودروسازان از زیاندهی پرداخت. به گزارش خبرخودرو، سیدمحمدمهدی شکورزاده؛ اظهار داشت: علاوه بر قیمتگذاری دستوری که سالهای اخیر موجب افزایش زیاندهی خودروسازان شده خودروسازان از سالهای گذشته به دلیل نحوه مدیریت مالی و عدم پایبندی به […]
رئیس هیأتمدیره انجمن قطعهسازان استان خراسانرضوی، ضمن اشاره به علل افزایش زیاندهی خودروسازان به تشریح راهکارهای موجود برای خروج خودروسازان از زیاندهی پرداخت. به گزارش خبرخودرو، سیدمحمدمهدی شکورزاده؛ اظهار داشت: علاوه بر قیمتگذاری دستوری که سالهای اخیر موجب افزایش زیاندهی خودروسازان شده خودروسازان از سالهای گذشته به دلیل نحوه مدیریت مالی و عدم پایبندی به تعهداتشان در قبال قطعهسازان قطعات مورد نیاز خود را با قیمت بالا خریداری کرده که در نهایت این امر موجب افزایش قیمت تمام شده خودرو شده است. وی افزود: در حالحاضر خودروساز به دلیل پرداخت هزینههای مالی خودرو را با قیمت تمام شده بالا تولید میکند که یکی از عوامل مؤثر بر افزایش هزینههای مالی خودروسازان عدم انجام تعهدات به موقع و کمبود نقدینگی ناشی از قیمتگذاری دستوری است. اما اگر خودروساز نسبت به انجام تعهدات خود پایبند باشد و مدت زمان پرداختهای ۱۲۰ روزه خود به قطعهسازان را کوتاهتر کند حجم زیادی از هزینههای مالی خودروساز کاهش یافته و موجب کاهش قیمت تمام شده میشود. رئیس هیأتمدیره انجمن قطعهسازان استان خراسانرضوی، در ادامه با اشاره به راهکارهای موجود برای خروج خودروسازان از زیاندهی در کوتاهمدت تشریح کرد: یکی از مسیرهایی که میتواند خودروسازان را به سرعت از زیاندهی خارج کند واگذاری شرکتهای خودروسازی مانند زامیاد، ایرانخودرو دیزل، سایپا دیزل، پارسخودرو، ایرانخودرو و سایپا کاشان به بخشخصوصی است که در گذشته مستقل بودند و اکنون با دیگر شرکتهای خودروسازی ادغام شدند. خصوصیسازی این شرکتها موجب رقابت شدن قیمتها و انحصارزدایی از صنعت خودرو شده و با فروش این شرکتها حجم زیادی از ضررهای خودروسازان جبران میشود. شکورزاده؛ عنوان کرد: حدود دو سال پیش که خودروسازان با زیاندهی مواجه شدند از محل تجدید ارزیابی داراییهای خود توانستند زیان دهی خود را جبران کنند اما در حالحاضر با این میزان زیاندهی امکان تجدید ارزیابی داراییها وجود ندارد و خودروسازان تنها با فروش داراییهای خود میتوانند از زیاندهی خارج شوند و یا دولت با تصمیم به آزادسازی قیمتها بتواند این زیانها را در سالهای بعد جبران کند. رئیس هیأت مدیره انجمن قطعهسازان استان خراسانرضوی، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم کشش بازار و کاهش قدرت خرید مردم با آزادسازی قیمتها قیمتهای فعلی بالاتر نخواهد رفت و در کنار آن خودروسازان میتوانند با فروش سرمایههایی که در تولید نقش ندارند و امکان بهرهبرداری از آنها وجود ندارد حجم زیادی از زیانهای خود را جبران کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.