کارشناس بورس کالا، درباره چگونگی خرید سیمان از بورس توسط افراد عادی، گفت: در ابتدا مشتری بسته به آنکه حقیقی یا حقوقی است باید فرمها و مدارک لازم مورد نیاز را که از سوی کارگزاریها ارسال میشود، تکمیل و برای کارگزاریها ارسال کند و بعد کارگزاری از طریق سامانه پذیرش مشتریان اقدام به دریافت کد […]
کارشناس بورس کالا، درباره چگونگی خرید سیمان از بورس توسط افراد عادی، گفت: در ابتدا مشتری بسته به آنکه حقیقی یا حقوقی است باید فرمها و مدارک لازم مورد نیاز را که از سوی کارگزاریها ارسال میشود، تکمیل و برای کارگزاریها ارسال کند و بعد کارگزاری از طریق سامانه پذیرش مشتریان اقدام به دریافت کد بورسی میکند. به گزارش مناقصهمزایده، رضا تنددسته؛ افزود: افراد زمانی که کدبورسی شان فعال شد، امکان خرید از طریق کارگزاری را دارند. بعد از این مرحله افراد با قسمت خرید کارگزاریها، هماهنگ میشوند و به این ترتیب خرید برای خریداران انجام میشود. قیمت سیمان در بورس کالا بسته به نوع سیمان، کارخانه تولیدکننده، پاکتی یا فلهای بودن و نحوه تسویه متفاوت است. وی گفت: کد بورس کالا با کد سهامداری در بورس متفاوت است و اگر فرد تا به حال در بورس کالا معامله نکرده، باید از یک کارگزاری معتبر کد بورس کالا بگیرد و مراحل گفته شده برای دریافت کد را طی کند. تنددسته؛ اظهار کرد: کف خرید سیمان تناژ ۱۰تن است که افراد میتوانند پس از طی کردن مراحل گفته شده سفارش خرید دهند. این کارشناس بورس کالا، در ادامه بیان کرد: در رابطه با مدارک مشتریان حقیقی، این گروه باید فرمهای احراز حقیقی را که از طریق کارگزاری ارسال میشود، تکمیل کنند و همراه با مدارک شناسایی و اگر جواز کسب یا پروانه مربوط به خرید سیمان دارند، یعنی به طور مثال اگر مصالح فروش هستند برای کارگزاریها ارسال کنند. وی در ادامه اظهار کرد: در رابطه با مشتریان حقوقی شرایط تا حدودی متفاوت است و علاوه بر فرمهای احراز باید مدارک شرکت آنان (اساسنامه، پروانه بهرهبرداری، آگهی ترخیص، اظهارنامه مالیاتی و در صورت نیاز صورتهای مالی بازرسی شده و…) را نیز برای کارگزاریها ارسال کنند و بعد کارگزاریها در سامانه پذیرش مشتری بورس کالا اطلاعات را وارد و اقدام به دریافت کدبورسی برایشان میکنند، بعد از اینکه مدارک کامل شد و کدبورسی، بورس کالا دریافت شد میتوانند با هماهنگی با واحدهای خرید اقدام به خرید کنند. این کارشناس بورس کالا، در پایان گفت: در رابطه با تحویل کالا پس از اینکه خرید کالا از تالار معاملاتی انجام و قطعی شد، با توجه به مهلت تسویه بعد از تسویه، حواله کالا برایشان صادر میشود و میتوانند به کارخانهای که خرید داشتهاند، بروند و بار خود را تحویل بگیرند. معمولاً تاریخ تحویل و موارد اینچنینی نیز در اطلاعیه عرضه به افراد، با جزییات اعلام میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.