در چین سال گذشته ۲۵ میلیون دستگاه خودرو خریداری شد و شرکت رنویی که سال گذشته از جوینت ونچر چینی خود [با شرکت دانگ فنگ] خارج شده بود، میگوید: سفارشهایی را دریافت کرده است که میخواهد دوباره به بزرگترین بازار خودروی دنیا [این بار با جیلی] بازگردد. به گزارش مناقصهمزایده، رنو با استفاده از سامانه […]
در چین سال گذشته ۲۵ میلیون دستگاه خودرو خریداری شد و شرکت رنویی که سال گذشته از جوینت ونچر چینی خود [با شرکت دانگ فنگ] خارج شده بود، میگوید: سفارشهایی را دریافت کرده است که میخواهد دوباره به بزرگترین بازار خودروی دنیا [این بار با جیلی] بازگردد. به گزارش مناقصهمزایده، رنو با استفاده از سامانه هیبریدی جدیدی که جیلی طراحی کرده، قرار است خودروهایی در چین تولید کند که با برند رنو فروخته خواهند شد. هنوز جزییات دیگری در باره تولید این خودروی بنزینی-برقی منتشر نشده است. این اولین اقدام رنوی چین است که بعد از انتصاب ویمینگ سوه Weiming Soh به عنوان مدیرعاملی رنوی چین صورت میپذیرد. ویمینگ سوه پیش از این سمت، یکی از مدیران ارشد فولکسواگن در چین بود. در کرهجنوبی، جایی که رنو با سامسونگ جوینت ونچر [سرمایهگذاری مشترک] دارد، این امکان به وجود آمده است که فناوریهای جدید جیلی در محصولات رنو به کار گرفته شود ضمن آن که امکان حضور در سایر بازارهای آسیایی هم بررسی و اجراء خواهد شد. اکثر خودروسازان به ویژه خودروسازان آسیایی و از جمله تویوتا، هنوز اعتقاد دارند که در دورانگذار از خودروهای بنزینی به برقی، امکان بهرهبرداری از خودروهای هیبریدی بنزینی-برقی فراهم است و این فرایند به زمان بیشتری نیاز دارد چون این نوع خودروها با بهینهسازی مصرف سوخت، هنوز امکان پاس کردن استانداردهای سختگیرانه آلایندگی را دارند. اما این خودروهای هیبریدی امکان شارژ شدن به روش مستقیم و از راه پریز برق را ندارند و معمولاً هنگام مصرف بنزین و روشن ماندن بخش بنزینی این خودروها، باتری خودرو شارژ میشود و بعد در بخش برقی این خودروها مصرف میشود. از اینرو این نوع سامانه هیبریدی با خودروهای برقی پلاگ این [قابل شارژ با پریز برق] متفاوتند. کشور چین یکی از کشورهایی است که سختگیرانهترین مقررات و قوانین را برای کاهش گازهای گلخانهای و انتشار گازهای آلاینده وضع کرده است و با این روشها به جنگ آلودگی هوا در شهرهای پُرجمعیت رفته است. خودروسازان ژاپنی از جمله تویوتا و هوندا سابقه طولانیتری در تولید خودروهای هیبریدی در بازار چین دارند اما خودروسازان چینی از جمله جیلی (که صاحب سهام خودروسازان بزرگی مثل ولوو و بنز [۹٫۷ درصد] است) و گریتوال در سال گذشته فناوریهای هیبریدی طراحی کشورشان را عرضه کردهاند. سال گذشته جیلی و دایملر [صاحب کمپانی مرسدس بنز] اعلام کردند که چین میتواند بهعنوان کانون صادرات و تولید قوای محرکه هیبریدی منطقه باشد این قوای محرکه با سرمایهگذاری مشترک با ولوو و بنز طراحی و تولید شدهاند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.